• Forumvärd

Gillar du att grilla?

Jag älskar att grilla och gör det gärna!
    Hur är det med dig?
    Gillar du att grilla eller är det ett helt överskattat sätt att få käk på bordet?

Har du tips på goda grillrecept tar jag tacksamt emot det. Skriv i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att grilla?
  • Frontline
    Radhuspinglan skrev 2014-06-11 08:46:59 följande:

Jag brukar bara äta grillat - inga tillbehör. Grillar lax, majs, svamp, morötter och lite annat. :)
    Majs, svamp, morötter är väl en typ av tillbehör eller?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • window

Nej, jag är inte särskilt förtjust i den svenska grillhetsen. Dels luktar det vidrigt ute (och drar det in i lägenheten är det ännu äckligare) och dels tycker jag att det blir rätt tjatigt. Har en del bekanta, i övrigt fullt utvecklade, utbildade och sansade människor, som grillar hela jäkla sommaren. "Klart man måste grilla, det är ju sommar, passa påååååå". Jag avskyr i normala fall argument av typen "typiskt svenskt" (och typ alla andra generaliseringar) , men när det kommer till grillning är det faktiskt någon slags masspsykos här. I de flesta andra länder som jag har bott i är grillning mer avslappnat, utan hets. Att älska grillning är för mig likvärdigt med att anse att nyår /midsommar prompt måste vara årets roligaste fest, för att sedan sluta dyngfull i en buske. Och ja, jag är lite morgonsur. Jag har pms och jag måste gå till jobbet. Fy fasen.

• Stårschan
    Radhuspinglan skrev 2014-06-11 08:46:59 följande:

Jag brukar bara äta grillat - inga tillbehör. Grillar lax, majs, svamp, morötter och lite annat. :)

Då blir det förstås enklare, men jag brukar vilja ha någon typ av pommes samt någon god sås eller röra till också.

Men grillat ÄR godast, vilket väl också är en av anledningarna till att jag inte vill att det ska bli vardagsmat. Grillat för mig är lite guldkant på tillvaron, och inget jag vill hinna bli less på.
  • Daniel12

Jag grillar helst på vintern. Det är ju då man behöver varm mat. På sommaren är det ju redan stekhett och då får man bara ytterligare obehagskänslor av värmen från grillen. Fattar inte folk som kan sitta i 30 graders värme och grilla och svettas.

• Radhuspinglan
    Stårschan skrev 2014-06-11 08:53:53 följande:
    Då blir det förstås enklare, men jag brukar vilja ha någon typ av pommes samt någon god sås eller röra till också. Men grillat ÄR godast, vilket väl också är en av anledningarna till att jag inte vill att det ska bli vardagsmat. Grillat för mig är lite guldkant på tillvaron, och inget jag vill hinna bli less på.

Oh, nej! Grillar året om och har inte ledsnat än! ;)
  • Stårschan
    Radhuspinglan skrev 2014-06-11 08:57:19 följande:

Oh, nej! Grillar året om och har inte ledsnat än! ;)
    Jag vet att det är många som gör det och stortrivs, och då finns det ju ingen anledning att låta bli!Glad
  • Anonym (Ensam)

Jag älskar grillat, framförallt kött! Men eftersom jag lever ensam och bor i lägenhet blir det aldrig att jag grillar, tyvärr.

• annca

O, jag älskar grillat. Älskar doften! Vid tillrådligt väder - dvs allt utom storm hagel och drivis! ;)
    Allt blir mycket godare av kolgrillning. (Inte gasol!)
    Men det skall vara bra kött och fina grönsaker och absolut inte köpemarinerat!

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • EvelinasSyster

Jag älskar grillat!!! Vi brukade grilla så fort det var någorlunda soligt när vi bodde i vår förra lägenhet. Nu har vi inglasad balkong och orkar inte springa ner på gården för att grilla... Trökigt. Så vi brukar bjuda bort oss själva på grillat så ofta vi kan Längtar tills vi fått tag på nytt boende så vi kan grilla igen...

• Msalpha83

älskar grillad mat. Gör det ett par ggr på sommaren, man längtar ännu mer då. Har kompisar som grillar ofta och året runt.

Svar på tråden Gillar du att grilla?