• Forumvärd

Gillar du att grilla?

Jag älskar att grilla och gör det gärna!
    Hur är det med dig?
    Gillar du att grilla eller är det ett helt överskattat sätt att få käk på bordet?

Har du tips på goda grillrecept tar jag tacksamt emot det. Skriv i tråden

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gillar du att grilla?
  • YokohamaNr2

Vi gillar att grilla när vädret är bra, inga grill fanatiker dock! 

Vi är inte speciellt bra på det men börjar bli bättre och mer 'tajmade' det jobbiga är alla tillbehör som ska preppas så jag brukar vilja va den som står vid grillen

Vi grillar oftast
    Marinerad kyckling på spett eller fileer
    Kycklingklubbor ibland
    Fisk - Lax eller tonfisk
    Halloumi
    Grönsakspett med lök, champinjoner, paprika, zucchini eller vad som finns hemma
    Korvar och hamburgere

• Radhuspinglan
    Frontline skrev 2014-06-11 08:48:04 följande:
    Majs, svamp, morötter är väl en typ av tillbehör eller?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

Om du och alla andra kunde läsa inläggen som citerats innan ni svarar, så skulle vi slippa sådana här frågor. Jag grillar enbart! Jag behöver inte springa in i köket och fixa med tillbehör. Allt jag behöver är en grill - inget kök!
  • Mrs Vader

Älskar grillat! Men det ska vara bra grejer, ingen jävla färdigkryddad flintastek eller annat snusk. Och ingen tändvätska, så vidrigt och det är det som stinker vid grillning.

• guinevere

Ja! Halloumi, majs, färskpotatis, sparris, lök, tomat, paprika osv. Mmmm. Sen lite fräscha salsor till det!

• Radhuspinglan
    Frontline skrev 2014-06-11 08:48:04 följande:
    Majs, svamp, morötter är väl en typ av tillbehör eller?
    Livet är underbart när underlivet är bart :)

För övrigt så är inte majs, svamp och morötter tillbehör för mig. Det tillhör min basföda. Ibland grillar jag bara sånt.
  • Anonym (Ja)

Vi grillar även på vintern!! Så JA vi gillar att grilla! :)

• Anonym (HATAR!)

Maken grillar nån gång per år,jag håller mig undan för att slippa spy av den absolut vidriga stanken! Smakar urban dessutom,övergår mitt förstånd hur man svälja sån "mat"! Tror folk gått på trenden attt man "måste" grilla sommartid,de kan ju bara inte tycka om det! Vad finns att gilla? Smakar kol/bränt och luktar tändvätska. KräksKräksKräksKräks

• Carolina01

Vi älskar att grilla, äter grillad mat nästan hela sommaren! Kyckling, kött, fisk, halloumi, grönskasspett, majskolvar, potatisknyten mmmmmmm gärna tzatziki och sallad till det, eller färskpotatis :)

• Aniiee
    Anonym (HATAR!) skrev 2014-06-11 14:13:23 följande:
    Maken grillar nån gång per år,jag håller mig undan för att slippa spy av den absolut vidriga stanken! Smakar urban dessutom,övergår mitt förstånd hur man svälja sån "mat"! Tror folk gått på trenden attt man "måste" grilla sommartid,de kan ju bara inte tycka om det! Vad finns att gilla? Smakar kol/bränt och luktar tändvätska. KräksKräksKräksKräks
    Din make behöver en grillkurs..... tändvätskan tycker jag att nu lämnar tillbaka till macken och köper en tändare istället....

Jag tror att det ligger i generna att tycka om att grilla och äta grillat.......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • fluu

Inte direkt.  Framförallt vägrar jag kolgrill.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dejtande

Jag grillar året runt! Nu på sommaren grillar jag nog minst fyra ggr/veckan. Det är mer som ett utomhuskök för mig. Favorit är någon form av nöt- eller fläskkött alternativ kyckling. En bit lax brukar också få vända på grillen i bland. Eller bara lite revben eller en hamburgare. :)

Några av de recept jag använder mig av:
    www.recept.nu/ulrika_davidsson/varmratter/kottfars/pinjenotsbiffar_med_fetacreme/
    www.arla.se/recept/entrecote-med-medelhavsgronsaker/
    www.svenskfisk.se/fiskrecept-och-beredning/receptbiliotek/h-recept/hasselbackslax.aspx
    www.kronfagel.se/de/Start/Recept/Festlig-buffekyckling/
    www.tasteline.com/Recept/Oxfile_med_kantarellsas_och_wokade_gronsaker
    - Grillad lax m wokade grönsaker (eller potatis) och en en sås på 2/3 creme fraiche och 1/3 majonäs med rom, dill, rödlök, salt och peppar
    - Eller snitta upp en fläskfile och fyll med chevré, strimlad basilika, strimlad soltorkade tomater och hackad vitlök, stäng med tandpetare (se bifogad bild). Supergott!

Äh,det finns hur mkt som helst.
    Trevliga röror (bortsett från tzatsiki som är stapelvara hemma hos oss på sommaren):
    - Feta och basilikaröra: www.zeta.nu/recept/sas-och-dressing/basilika--och-fetaostrora
    - Paprika- och fetaoströra: www.zeta.nu/recept/sas-och-dressing/paprika--och-fetaostrora

• eslah

Grillat funkar, om någon annan gör det. Kan inte själv, eldar bara upp steken.

Svar på tråden Gillar du att grilla?