• Anonym (?)

Kvinnor, skulle ni ge en kram till en bekant som bad om det?

En fråga till tjejerna på FL. Om en manlig bekant bad dig om att få en kram, skulle du ge honom det?

• Svar på tråden Kvinnor, skulle ni ge en kram till en bekant som bad om det?
  • Bellsam

Om en bekant frågade om en kram hade jag gjort det och tänkt att han nog behövde en kram och lite närhet av någon anledning. Jobbar på LSS-boenden och kramar även om brukarna där lite då och då för att även ge dom lite närhet. Många av dom blir så glada. De flesta behöver nog den där kramen utan anledning ibland.

• Anonym (?)

En del verkar tycka att anledningen till att man vill ha en kram är viktig, skulle ni verkligen fråga om det?

Mer intressant är, skulle ni ta illa upp om någon bad om kram även om ni säger nej? Eller skulle frågan vara ok även om ni säger tack men nej tack?

• Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 18:25:51 följande:
    En del verkar tycka att anledningen till att man vill ha en kram är viktig, skulle ni verkligen fråga om det?

Mer intressant är, skulle ni ta illa upp om någon bad om kram även om ni säger nej? Eller skulle frågan vara ok även om ni säger tack men nej tack?
    Jag skulle personligen tycka det var jättekonstigt om en av mina bekanta bad om en kram.  Jag kanske skulle göra det för att jag blev överraskad och tyckte det var pinsamt att säga nej, men det skulle kännas väldigt obekvämt och inte bli någon "myskram" direkt.  Skulle personen be om ytterligare en kram skulle jag undvika personen i fortsättningen....
  • fluu
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 18:25:51 följande:

De flesta kan läsa av människor... Jag märker exempelvis om du är ledsen och därför behöver en kram. Eller om du är så glad att du vill ha en kram.

Jag skulle bli irriterad på någon som insisterade om en kram ja.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (?)
    fluu skrev 2014-06-12 18:32:09 följande:
    De flesta kan läsa av människor... Jag märker exempelvis om du är ledsen och därför behöver en kram. Eller om du är så glad att du vill ha en kram.

Jag skulle bli irriterad på någon som insisterade om en kram ja.

Om jag var bekant med dig och frågade om jag kunde få en kram, skulle du då tycka att jag insisterade på en kram?

Och spelar det roll om man är ledsen och ber om en kram eller om man är glad och bet om en kram?
  • Palestrina
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 18:35:43 följande:

Om jag var bekant med dig och frågade om jag kunde få en kram, skulle du då tycka att jag insisterade på en kram?

Och spelar det roll om man är ledsen och ber om en kram eller om man är glad och bet om en kram?
    Jag kan svara för mig, om någon ber mig om en kram så ställer jag upp på en kram, men inte någon lång eller särskilt intim kram. Den typen av kramar sparar jag till min familj och kanske närmaste vän. Jag är ingen kramig person, så kanske blir min kram en klen ersättning för den intimitet och närhet du saknar i livet.

Jag har dock inga problem med att någon ber om en kram, och kräver inga särskilda anledningar heller. Antagligen ger jag dig en lite längre kram om du verkar ledsen - en "tröstkram", och inte en "hej, vad längesen vi sågs-kram". Men eftersom jag inte är kramig av naturen kommer jag nämligen aldrig att krama dig spontant, så om du verkligen vill ha det, får du be om det. Men du får också lov att respektera mina gränser för vilken typ av kram jag ger dig.
  • fluu
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 18:35:43 följande:

En enkel fråga - inte insisterande. Fråga om efter ett nej - insisterande.

Syftet spelar självklart roll. Av den anledningen du beskriver så känner jag att du vill åt min kropp - inte okej. Är du ledsen och verkligen behöver en kram - okej, det kan jag hjälpa dig med.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Shorona

Nej, inte en bekant. Har svårt för kroppskontakt förutom med mina närmaste.

• Anonym (?)
    fluu skrev 2014-06-12 18:56:34 följande:
    En enkel fråga - inte insisterande. Fråga om efter ett nej - insisterande.

Syftet spelar självklart roll. Av den anledningen du beskriver så känner jag att du vill åt min kropp - inte okej. Är du ledsen och verkligen behöver en kram - okej, det kan jag hjälpa dig med.

Jag har aldrig syftat på annat än en enkel fråga. Och syfte skulle du inte veta om om du inte explocit frågade. Så skulle du vilja ha en detaljerad anledning?
  • Anonym (?)
    Palestrina skrev 2014-06-12 18:52:34 följande:
    Jag kan svara för mig, om någon ber mig om en kram så ställer jag upp på en kram, men inte någon lång eller särskilt intim kram. Den typen av kramar sparar jag till min familj och kanske närmaste vän. Jag är ingen kramig person, så kanske blir min kram en klen ersättning för den intimitet och närhet du saknar i livet.

Jag har dock inga problem med att någon ber om en kram, och kräver inga särskilda anledningar heller. Antagligen ger jag dig en lite längre kram om du verkar ledsen - en "tröstkram", och inte en "hej, vad längesen vi sågs-kram". Men eftersom jag inte är kramig av naturen kommer jag nämligen aldrig att krama dig spontant, så om du verkligen vill ha det, får du be om det. Men du får också lov att respektera mina gränser för vilken typ av kram jag ger dig.

Det är klart jag respekterar gränser. Jag respekterar även ett nej men undrar i huvudsak hur många som skulle ha problem med det.
Svar på tråden Kvinnor, skulle ni ge en kram till en bekant som bad om det?