• merjama

BF 2015!

Hej Alla, tycker jag platsar in här :)..

Jag är gravid med mitt första barn efter 2 misslyckade ICSI (IVF) under årets gång så kan jag verkligen säga att detta kom som en blixt från en klar himmel då vi blev gravida rent sponant. Enligt läkaren var inte oddsen så höga då min sambo har väldigt lågt antal spermier.

Är i v6 tror jag, bm sa i telefon  6+3 och det innebär att jag föder den 14 februari :D Ett litet kärleksbarn..

Mår hyfsat bra , lite trött, illamående ,ömma+svullna bröst men inget mer ovanligare än PMS. Dock känner jag av dragningar och nypningar i svanken och nedre magen, någon annan som känner av det med?

• merjama
    Axsson skrev 2014-06-27 10:24:30 följande:
    Grattis!! Vad härligt :D

Jag får bf mellan 12-15/2. Får veta mer vid kubet :) är i v 8(7+0) nu enligt senaste mens men vulet i onsdags sa då 6+2 så får se om några veckor om jag blir fram eller bakflyttad.

Jag känner också av i svank och livmoder. Så härligt att känna att det händer grejer i kroppen hela tiden.

Åh vad skönt att någon annan också känner av i svanken, har gogglat lite och det var det värsta jag kunde göra, folk kastar ur sig ordet missfall så fort ryggen nämndes..

Men illamående har försvunnit, dock har jag andra symptom kvar likt brösten som har fått tydliga ådror och är superspända... 

Vad har du för andra aktiviteter i kroppen då :D

• merjama
    Axsson skrev 2014-06-27 23:35:08 följande:
    Ja man känner ju av i svanken med när livmodern växer :) mä googla är inte bra, fast msn kan inte låta bli.

Mina bröst är spända, stora och ömma med tydligare ådror och något mörkare gårdar och har varit enda sen början. Lätt illamående när jag är hungrig och för vissa lukter och så kommer det bara ibland. Tröttare än vanligt med och varm. Är väl det jag känner så nog händer det saker i kroppen alltid ) underbart!!

Nej man kan ju inte låt bli att googla, aahh.

Va skönt att man blir påmind om att något växer där inne, herregud jag visste inte att när man väl blir gravid så är det en ny fas med oroligheter det tar visst aldrig slut.. :)

• merjama
    Axsson skrev 2014-06-28 23:27:28 följande:
    Jag känner mig faktiskt lugn :) var ett helvete att försöka bli gravid så nu njuter jag. Var ner ös innan vi fick se hjärtat slå men nu vet jag att den har det bra därinne :)

Ja man borde känna sig lugn när man har nått mållinjen, va också ett helvete för oss att bli med barn, efter 2 misslyckade IVF blev vi glada överraskade när vi lyckades spontant på naturlig väg denna gången efter nästan fem års försök.

Dock har mina symptom (illamående , trötthet,molvärk) avtagit helt och hållet  känner mig och glad, bara brösten som är superstora och jätteömma, är lite orolig över att allt annat har avtagit så nu har jag bokat en VUL nästa tisdag på en privat mottagning för att se ett litet tickande hjärta...

Och därefter kunna sluta analysera mina dumma symptom och icke symptom. 

Hur går det för dig?

• merjama
    Axsson skrev 2014-07-01 00:04:21 följande:
    Symtom går ju upp och ner så säkert ingen fara :) kul med vul, längtar till kub som blir om några veckor.

Jag har mina stora och ömma bröst, måste redan köpa nya bh-ar och magen ser redan gravid ut. Utöver det är det mol i mage och rygg och smått illamående. Känner mig bakis hela tiden.

Ja men det får jag hoppas.. Längtar till att få se det på svart o vitt..

Jasså haha mina bröst börjar också välla över bh:n faktiskt och är super ömma, men va gött att du har symptom som faktiskt påminner o bekräftar din grav men ändå är hanterbara, bakis har vi fått utstå med ett par ggr i livet så det klarar du gott av Cool

• merjama
    Mammarollen skrev 2014-07-07 18:54:22 följande:

Plussade 1 juni :) var på ett privat vul i fredags (4/7) pga att mina symtom avtog plötsligt, men bebis mådde fint inne i magen och hjärtat tickade så fint är i vecka 10 visade det sej så har bf 6 februari ca :) hur mår ni alla nu?

Jag sökte också för privat UL eftersom mina symptom hade avtagit rejält, men idag så kunde jag skutta ut från BM med glädje efter att ha sett den lille må bra och gotta sig där inne, är i v 9+1 och är beräknad den 9 feb.. 

Är detta första barnet?

• merjama

Och alla ni andra, hur gamla är ni och har ni barn sen tidigare?

Jag är en 28åring som väntar sitt första barn :D

• merjama

Hej Alla, va roligt att det går framåt :)..

Själv är jag i v14 och har faktiskt tackat nej till KUB kände att det inte skulle göra någon större skillnad för mitt psyke men ser nu att flesta av er har genomför det. Kul för er :)..
    Tänkte boka en UL på privatklinik på v16 och se på lillen lite, kan inte hålla mig till v18 ..

Är också 28 år och väntar mitt första barn :D

Svar på tråden BF 2015!