Anonym (trött) skrev 2014-06-12 13:22:38 följande:
Så vi har alltså inte rätt att vara less på henne? Det är inte bara det att hon vabbar utan hon har en dryg attityd eftersom hon är småbarnsmamma har hon mer rättigheter än andra och en kollega såg henne en fredagskväll ute på bar och hon verkade inte alls trött eller stressad utan var där och glatt skrattade med några andra tjejer.
Jag får intrycket att hon är den enda småbarnsföräldern på din arbetsplats? Jag får också intrycket att hon förmodligen hade varit lika dryg om hon hade varit barnlös. Vissa människor är helt enkelt självcentrerade, vissa tycker att det är supertröttsamt att vara småbarnsförälder och inser inte att det kan vara svårt för utomstående som inte själva har barn att förstå eller relatera till det. Tycker också att det låter som om hon inte längre kan göra något rätt i era ögon eftersom hon inte "får lov" att stå i en bar och ha trevligt bara för att hon säger att hon är trött på jobbet.
Jag har inte börjat jobba efter föräldraledigheten ännu men fasar redan för eventuella snea blickar från kolleger som tror att man är hemma och slappar och har det gött när man är hemma med sjukt barn...