Inlägg från: Anonym (nnn) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nnn)

Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!

Tycker generellt att det är skillnad om man är ensamstående eller om man är gift/sambo.
    Som ensamstående har man inget val om barnet blir sjukt och man blir mer ekonomiskt lidande.
    Bor man däremot ihop så tycker jag helt enkelt att man bör dela på vabbandet så mycket det går. Inte rätt att bara den ena ska få ta det ansvaret!
    Varför är den enas jobb mer värdefullt än den andras? Det är väl det som kollegor kan störa sig på om barnet ofta är sjukt och man vet att de är 2 där hemma som kan dela på det.

• Anonym (nnn)
    Anonym (Men) skrev 2014-06-12 15:27:13 följande:
    Det finns en på mitt jobb som har 3 barn mellan 2-5 år, hon vabbar i stort sätt varje vecka!!
    Aldrig att hennes man är hemma! Hon undrar varför hon inte får andra tjänster inom företaget när hon söker, ja vad kan det beror på? Det är alltid problem att få in någon i hennes ställe och vi andra får då betydligt mera att göra och hinna med än vad som är ok på en dag. 
    Om hon verkligen är intresserad utav byta tjänst så borde hon och även hennes man, fattat att de vore bra att hon inte var den som vabbade hela tiden utan delat på det!!
  • Anonym (nnn)
    Tow2Mater skrev 2014-06-13 19:34:56 följande:
    Eh, nej. Kanske for många, men långt ifrån alla.

Jag är en utav dem som har barn som knappt var sjuka som små. Min äldsta började hos dagmamma när hon var 1 år. Bytte till dagis när hon var 4år. Lilla började på dagis när hon var 1 år. Ingen utav dem var speciellt mycket sjuka. Dessutom så gick det heller inte på samma dagis. Så det hade ju inte med vilket dagis de var på, varför de inte var så sjuka!
Svar på tråden Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!