Inlägg från: Anonym (Batman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Batman)

Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!

Därför man inte ska anställa kvinnor med barn eller i skaffa barn-åldern. Jag jobbar lite med rekrytering och de kvinnorna går bort direkt. Utbildning behövs inte i den här branschen (butik), bara trevlig personlighet.

• Anonym (Batman)
    Nenne666 skrev 2014-06-12 15:28:32 följande:

Det är tyvärr inte ovanligt att mannen är den som tjänar mest.
    Och kvinnor tjänar mindre för att de aldrig är där... De försvinner i 18 månader, är tillbaka i ett år och på det året är de borta 12 dagar i månaden, sen är de hemma igen...
  • Anonym (Batman)
    Solidaritet skrev 2014-06-12 16:16:18 följande:
    Arbetsmarknaden är nedlusad med urusla rekryterare som inte har en susning om vad en bra urvalsprocess innebär, och det som det i slutändan kan leda till är ett trevlig besök i arbetsrätten. Lycka till.
    Och hur ska någon bevisa nånting?
  • Anonym (Batman)
    Nenne666 skrev 2014-06-12 16:10:32 följande:

Förstår att du är anonym, för den där policyn är inget att vara stolt över.
    Det är väl individuellt, och vad andra tycker rör mig inte ryggen. Jag tänker på mina medarbetare först och främst!

Däremot är jag stolt över att mitt team nominerade mig till årets chef. Jag tar hand om dem, säger de.
  • Anonym (Batman)
    Nenne666 skrev 2014-06-12 16:28:57 följande:

Det skulle definitivt röra dig i ryggen om din diskriminering hamnade under granskning.
    So be it then. Det är inte som att jag anställer fem pers i månaden. Tror inte nån bryr sig.

För ett par år sen sökte jag cirka 50 jobb i månaden. Tog två-tre månader innan jag fick komma på intervju efter massvis med nej, fick sen nobben på kanske tio intervjuer. 95% av jobben var sånt jag hade jobbat med förut. Jag är riktigt bra på att formulera mig i ett personligt brev och har fina referenser. Högskoleutbildning och så vidare. Och det är dessutom såna jobb som vem som helst kan lära sig.

Jag funderade aldrig på att anmäla att jag inte fick några jobb. Korkat ju. Jag bor i Sthlm, hundratals människor söker varje jobb!

Jag är kvinna och var då 28 år, i ett mycket lyckligt förhållande, som jag nämnde tydligt i brevet. Fick väl skylla mig själv...
  • Anonym (Batman)
    Nenne666 skrev 2014-06-12 19:23:08 följande:

Om du hamnar under granskning, som sagt. Där du konsekvent aldrig låter en kvinna i sin fertila ålder ens få komma till intervju...(det finns dom som kan reagera) Det är väl inte jättesvårt att förstå vad jag menar ?
    Jag förstår precis vad du menar men jag är inte ett dugg orolig för att det ska ske.
Svar på tråden Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!