En blå giraff skrev 2014-06-12 19:51:32 följande:
Man kan inte rå för om barnen är sjuka mycket tyvärr. Speciellt min yngsta var mer sjuk än frisk första året på förskolan så jag vet hur det är. Man kan ju knappast lämna ett febrigt barn på dagis. MEN jag tycker det är otroligt irriterande om ett par har barn som jämt är sjuka och då inte turas om med vabben

På min arbetsplats finns en del kvinnor som alltid tar all vab för att "deras män inte kan". Och det är ju lustigt att det nästan alltid är dessa kvinnor som är rätt lata och oengagerade på jobbet också. De ser det som en extra semester att vara hemma med barnen det är jag övertygad om. Har man väldigt små barn under 3 år så kan det ju vara jobbigt att vabba. Men med barn som är i skolåldern eller så - då är det ju hur soft som helst att vara hemma med ett barn som ligger och tittar på film hela dagen.
Det fuskas naturligtvis en del med VAB, det är jag övertygad om. Jag har själv en väninna som har en tioråig son som "höll på att bli sjuk" och då fick han vara hemma med hennes nye sambo och det "vabbandet" sammanföll idiotiskt nog med OS som sambon var väääldigt intresserad av

Man kan bli trött för mindre, men icke förvånande nog handlar detta om en familj som också gärna är sjukskrivna när de "håller på att bli sjuka".....(vilket de hålle rpå att bli väldans ofta...) vi har alla olika hög arbetsmoral....