Inlägg från: Anonym (Haha! :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Haha! :))

Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!

Tom Araya skrev 2014-06-12 18:33:20 följande:
    TS, det är kanske mamman i den här tråden du har som kollega...
    Så J*VLA trött på dagiset!
    Drömmer

Wow!

Misstänkte att min tråd skulle dyka upp någonstans. Men den är ju iallafall läsvärd för TS så hon får se hur det faktiskt kan se ut i verkligheten.

VAB är bland det jävligaste jag vet. Gillar inte VAB för fem öre, framförallt inte med friska barn.

Dock är det omöjligt mig det skrivs om, då jag är den enda kvinnan på min arbetsplats. :)

En blå giraff skrev 2014-06-12 19:51:32 följande:
    Man kan inte rå för om barnen är sjuka mycket tyvärr. Speciellt min yngsta var mer sjuk än frisk första året på förskolan så jag vet hur det är. Man kan ju knappast lämna ett febrigt barn på dagis. MEN jag tycker det är otroligt irriterande om ett par har barn som jämt är sjuka och då inte turas om med vabben Kräks På min arbetsplats finns en del kvinnor som alltid tar all vab för att "deras män inte kan". Och det är ju lustigt att det nästan alltid är dessa kvinnor som är rätt lata och oengagerade på jobbet också. De ser det som en extra semester att vara hemma med barnen det är jag övertygad om. Har man väldigt små barn under 3 år så kan det ju vara jobbigt att vabba. Men med barn som är i skolåldern eller så - då är det ju hur soft som helst att vara hemma med ett barn som ligger och tittar på film hela dagen. 
    Hahaha! Jag är väldigt mycket emot VAB.
    På min förra arbetsplats tog jag inte ut någon alls, det fick sambon göra. Anledning - Jag hade precis börjat på nytt jobb, och mitt jobb var prio ett just då (eftersom ändå sambon kunde vara hemma och jag ville ha mitt jobb kvar, och förskolan ringde hem dottern varenda jäkla vecka trots att hon faktiskt var frisk)

Nu rings det fortfarande om att dottern är sjuk och behöver hämtas trots att hon är frisk.
    Kan säga som såhär, nog är jag en arbetsmyra, men om jag behöver VABba, så kan jag absolut göra det, OM dottern är sjuk, men det är hon ju inte,.. Och ändå måste jag hämta henne från dagis, och det är allt annat än semester :O Tänk dig en överenergisk tvååring som mer än gärna ordagrant hänger i gardinerna och river halva hemmet, haha nä... Arbetet är mer semester för mig än att vara hemma med friskt barn, och då jobbar jag ändå inom byggnadsbranschen :)
    Indianica skrev 2014-06-12 20:23:58 följande:
    Det fuskas naturligtvis en del med VAB, det är jag övertygad om. Jag har själv en väninna som har en tioråig son som "höll på att bli sjuk" och då fick han vara hemma med hennes nye sambo och det "vabbandet" sammanföll idiotiskt nog med OS som sambon var väääldigt intresserad av Drömmer Man kan bli trött för mindre, men icke förvånande nog handlar detta om en familj som också gärna är sjukskrivna när de "håller på att bli sjuka".....(vilket de hålle rpå att bli väldans ofta...) vi har alla olika hög arbetsmoral....
    Eller hur!
    Jag blir dum i huvudet på riktigt av att bara gå hemma.

Någon månad innan jag blev varslad så åkte jag på magsjuka under arbetspasset. Visste inte då att jag var magsjuk mer än att jag blev yr och fick konstig känsla. Jag tänkte "jag härdar ut de sista timmarna iallafall", i bilen påväg hem satt jag i princip och skakade och var livrädd för att kräkas, men hem hann jag, och jag hann precis komma innanför dörren och roffa åt mig skurhinken innan jag spydde som en gris. Dagen därpå ringde jag tillbaka till jobbet och sa att jag faktiskt kan jobba om det behövs, men att det kanske inte är så bra mot de andra arbetskamraterna... Jag var typ bannad från jobbet och fick absolut inte komma tillbaka innan dagen efter.

(Jag har bara vart magsjuk, nu tre gånger som jag minns, under mitt 24 års långa liv, därför har jag jäkligt svårt att känna igen magsjuka, första gången vid 5 års ålder, andra 22 år och nu senast 23 år, och de senaste gångerna har jag bara spytt som en idiot i en timme typ, sedan är jag utslagen några timmar och sedan fit for fight igen)

Annars har jag nu på mitt nya jobb (Även det gamla) både arbetat med bihålsinflammation, halsfluss, feber, och hörselgångsinflammation, eftersom jag känner att jag klarar av jobbet bara jag tar det liiite lugnt! :P
Svar på tråden Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!