Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!
Sånt här är för mig lite känsligt just eftersom jag var i den situationen ganska nyligen.
Jag har en kroniskt sjuk dotter som har ca 45% frånvaro i skolan vilket innebär för mig att det blev VAB VARJE vecka. Visst har jag en man oxå, MEN tar han ut VAB så får han jobba igen det hemma på kvällar nätter och helger vilket för oss skapade en ohållbar situation och höll på att putta oss båda in i väggen. Därför tog jag ALL VAB, vilket till slut blev ohållbart på jobbet. Den stress jag kände över att ständigt vara den som orsakade mina kollegor mer jobb går inte att beskriva.
Jag var öppen med varför jag var hemma men det är ingen skyldighet man har och det kan vara svårt att förstå när det inte är något som ses på utsidan så var inte så snabba på att döma henne som trött småbarnsmamma. Ni har verkligen ingen aning om varför det ser ut som det gör.
Som tur är så kunde jag lösa min situation genom att jobba natt istället och sen 2,5 månad tillbaka har jag ingen VAB alls. *glad*. Tyvärr har jag bara ett VIK som tar slut i augusti eller september. Jag oroar mig hela tiden att jag inte skall få förlängt och då tvingas in i samma situation igen.