Inlägg från: Anonym (Ja ja ja ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ja ja ja ja)

Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!

Visst är det konstigt att i alla dessa trådar så är det alltid männen som absolut inte kan vara hemma från jobbet aldrig någonsin för att deras jobb är så otroligt viktigt, och ändå hävdar folk på FL att feminism inte alls behövs för vi är ju så jämnställda redan

Konstigt att man inte kan se kopplingen alls faktiskt 

• Anonym (Ja ja ja ja)
    Anonym (ah) skrev 2014-06-13 09:00:43 följande:
    klart vabbande irriterar arbetskollegor.
    om inte killar och tjejer tar ut 50% vabb vardera så kommer det alltid att finnas ett orosmoln när man anställer en kvinna. 

har inte läst trådens kommentarer men man måste nog vara ganska trångsynt om man inte själv lyckas förstå det.
  • Anonym (Ja ja ja ja)
    Anonym (^^) skrev 2014-06-13 11:02:50 följande:
    Man måste även fundera på vad som menas med "viktigare jobb": Kanske är det så att man i familjen värderar det arbete som genererar mest pengar som det viktigaste jobbet. Ofta är det mannen.
    Om kvinnor och män ska kunna ta ut lika mycket föräldraledighet och VAB måste skillnaderna i lön mellan män och kvinnor minska, annars kommer det alltid vara den som tjänar minst som är hemma mest. 
    Ja och det görs ju inte genom att kvinnor tar mest föräldrarledighet och all VAB
  • Anonym (Ja ja ja ja)
    Anonym (eh?) skrev 2014-06-13 11:56:50 följande:

"Bara mamma som duger"? Eh..det där resonemanget köper inte jag! Det är väl för sjutton inte barnen som ska bestämma vilken förälder som är hemma? Båda måste väl vara kapabla att ta hand om sitt sjuka barn!?
    Eller hur!! kan det vara för att det alltid är mamma som är där! 
  • Anonym (Ja ja ja ja)
    Anonym (vabbelivabb) skrev 2014-06-13 13:31:50 följande:
    Vi är inte så många som jobbar så det blir dålig stämning när hon är där och låtsas som ingenting och är utvilad efter sina många ''vab'' dagar.

Utvilad? Jo tjena...du har ingen som helst aning om hur det är att vara hemma och vabba va? Att gå till arbetet är rena rama semestern för småbarnsföräldrar.
    Sådana där generaliseringar stör mig, jag är småbarnsmorsa och tycker inte alls så! när mina barn är sjuka ligger de i soffan och halvsover mestadels av dagen så JO det är lugnare än att jobba
Svar på tråden Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!