Jobbigt när kollega vabbar hela tiden!
Myysan skrev 2014-06-13 20:53:25 följande:
Lite märkligt att personen vabbar varje tors-fre.. Hade jag varit chef hade jag pratat med denna personen. Och jag har barn själv så jag förstår att barn kan vara sjuka men inte varje torsd-fredKlart man blir irriterad när någon jämt är borta, men gissa hur irriterad den som alltid måste vara borta är...
Jag vabbade 60% av tiden mina första två månader tillbaks på jobbet... Ungarna (och jag) var sjuka precis hela tiden, lillan var inte på dagis på fyra veckor vid ett tillfälle (magsjuka, öroninflammation, influensa och en till magsjuka) och då funderade jag allvarligt på att vara FL lite till. Tyvärr var det inte ekonomiskt möjligt då alla sparpengar var slut och jag blev tvungen att låna pengar eftersom jag fick så lite lön...
När jag vabbar får jag 744kr/dag (brutto), och på min bruttolön dras 1889kr/dag så ekonomiskt är det katastrofalt att vabba. Något att tänka på för alla som automatiskt drar slutsatsen att folk vabbar för skojs skull... Jag har ibland tagit FL i stället för vabb, då får jag hela 946kr/dag brutto, och jag har även använt min semester.