• Anonym (Förbannad)

Drack han en öl innan hämtning?

Jag förstår ingenting. Blivit kallad till möte på förskolan. Mannen har tydligen skällt ut en fröken efter noter dagen efter har han lagt handen på frökens axel för att tacka för dagen varpå hon fått panik och skrikit rör mig inte rör mig inte. Jag själv har inte fått höra att något hänt då jag lämnat på mornarna. Tydligen ska han den dagen han skällt så vidunderligt också luktat alkohol. Han dricker nån öl på eftermiddag efter jobb varannan- var fjärde dag. Var tredje helg ett par tre stycken.jag fattar bara inte vad han har sysslat med egentligen??? Hur fan tänker han om han nu har gjort detta som rektorn och fröken samt "vittnen" anklagar honom för?? Var är hans tankar på barnen och på mig? Skäms något fruktansvärt för honom och känner det som att jag är skyldig fast jag inte har en susning om något. Visst vi har varit irriterade på den utsatta frökens bemötande vid ca. 4 tillfällen senaste månaderna men vafan??!!!! Ursäkta mitt språk men jag är utom mig av vrede!!! Mötet ska handla om hur man ska uppföra sig på förskolan samt om "hur vi har det hemma"? Jag känner mig medanklagad trots att jag aldrig har och aldrig kommer bete mig på det sätt min man tydligen gjort. Jag vet att han var irriterad över några saker den aktuella dagen men eftersom vi jobbar om varandra och sällan hinner sea eller tala längre stunder på telefon så sa jag till honom att ta det lugnt och vänta med att agera kring något av ämnena tills vi hunnit prata igenom allt sinsemellan. Jag är förbannad, ledsen, besviken, orolig och faktiskt totalt nedslagen. Grät i timmar idag. Pluggar +jobbar heltid och sköter i princip all familjeplanering hemma orkar vara inte med en sådan här katastrof!!! Karlskrälle, idiot. Lyckats tala med honom idag och han förstår inte allvaret utan "ska fixa mötet". Men hallå man tar inte bara tillbaka en sådan här sak, man beter sig inte såhär. Jag är av den uppfattning och tro att man näst intill alltid ska stödja sin partner men jag kan inte backa upp honom i detta. 1. Jag accepterar inte att han dricker en enda öl kring barnen då han är ensam... Eller för den sakens skulle innan hämtning(????) 2. Jag accepterar inte att gör ett spektakel av sig genom att skälla på det vid han tydligen gjort 3. Eftersom jag sköter familjeplanering studier och jobb förväntar jag mig att han lyssnar på mig när jag säger åt honom att "först talar vi om detta problem SEN agerar vi. Han har i denna situation varit totalt respektlös mot alla som är inblandade : den stackars fröken , den andra fröken som fick höra honom kalla den utskällda fröken för *****jävel , respektlös mot barnen (som inte såg detta hända)men som ska vistas bland lärare som ver hur deras pappa agerat, och mot mig som känner att jag också ska stå till svars för detta!! Vad ska jag göra?????hade aldrig förväntat mig att något sådant här skulle hända mig/oss!!!! Vad innebär mötet och hur ska jag ställa mig???? Hjälp!!!

• Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?
  • Anonym (wall of text)

Din text är oläsbar!

• Anonym (Förbannad)
    Anonym (wall of text) skrev 2014-06-12 22:33:54 följande:
    Din text är oläsbar!

Tack vad konstruktivt. Glömde stycken, shoot me! Är ganska upprörd just nu.
  • Anonym (....)

Verkar som han fått i sig mer än en öl... Tycker ni ska gå på mötet båda två och prata om det. Prata igenom det här med din karl både före och efter mötet. 

• Anonym (hrmm)

Oj!

Är detta beteende totalt olikt honom eller brukar han reagera liknande?

Tycker att du och sätter er ner och pratar ut om vad som egentligen hände innan mötet så att ni kan gå dit enade, eller åtminstone gå dit och veta lika mycket. Om det är helt nytt beteende så kanske det hände något där som han såg, och som gjorde honom arg? Har pedagogen gjort något fel gentemot erat barn, då förstår jag att man blir förbaskad. Men att helt förlora tempramentet och skälla ut någon är ju det sämsta man kan göra.

Känner du att han hade rätt att bli arg, dock inte rätt att förlora humöret, så stöd honom men markera att du inte tycker att hans reaktion var rätt.

• Anonym (wall of text)
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 22:36:21 följande:

Tack vad konstruktivt. Glömde stycken, shoot me! Är ganska upprörd just nu.

Nä, det är inte konstruktivt som ett svar vad du skriver.

Men fortfarande oläsbart.

• Anonym (mmm)

Att han tar EN öl när han är med barnen spelar väl ingen roll alls. Inte ens innan dagishämtning anser jag.

Däremot undrar jag om han aggressionsproblematik och varför ni inte har tagit tag i den saken tidigare?

Det här kan ju inte vara något nytt för dig och barnen?

Vad hade fröken gjort som han är så förbannad för, jag antog att det är fler saker?

• Anonym (sandra)

Förstår inte riktigt?

Han har druckit öl innan han hämtat barnen på dagis? Och luktar alkohol? 

Han har "skällt ut en fröken"?    Varför?
    Dagen efter har han lagt handen på frökens axel och "tackat för dagen", och fröken "fått panik"?

Väljer man att leva med en man som har problem så tillvida att han luktar alkohol när han hämtar på dagis, och skrämmer fröknar till panik,  då är man definitivt medskyldig...

Du väljer själv att du vill leva ditt liv med denna personen.  Du väljer det, det är ditt val! 
  • Anonym (tur)
    Anonym (wall of text) skrev 2014-06-12 22:43:20 följande:

Nä, det är inte konstruktivt som ett svar vad du skriver.

Men fortfarande oläsbart.

Tur att vi andra kan läsa texten då...

TS: Din man verkar ha betett sig under all kritik och behöver väl förstå allvaret i det här. Dock tycker jag att det är av yttersta vikt att ni parar igenom detta hemma och att det går in i huvudet på honom att hans beteende var oacceptabelt även om han kanske hade rätt i sak.

Det som inte låter bra för mig är dock att DU slår ifrån dig helt. Det blir inget bra möte och väldigt konstigt om ni inte är enade utan han ska få ta smällen själv. Det är ert ansvar som föräldrar även om det är HAN som gjort fel och det skulle bli mycket märkligt om du skulle sitta och slå ifrån dig "jag kan inte hjälpa att min man beter sig som en idiot" och nästan vara på personalens sida.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (hrmm) skrev 2014-06-12 22:40:16 följande:
    Oj! Är detta beteende totalt olikt honom eller brukar han reagera liknande? Tycker att du och sätter er ner och pratar ut om vad som egentligen hände innan mötet så att ni kan gå dit enade, eller åtminstone gå dit och veta lika mycket. Om det är helt nytt beteende så kanske det hände något där som han såg, och som gjorde honom arg? Har pedagogen gjort något fel gentemot erat barn, då förstår jag att man blir förbaskad. Men att helt förlora tempramentet och skälla ut någon är ju det sämsta man kan göra. Känner du att han hade rätt att bli arg, dock inte rätt att förlora humöret, så stöd honom men markera att du inte tycker att hans reaktion var rätt.

Jag tycker inte hans handlande var befogat nej, inte enligt vad jag hört från förskolan Enligt det lilla han själv berättat tycker jag att han hade rätt att sätta ner foten men inte gorma och skrika och kalla henne fula ord. Nej, sett honom tappa behärskning 2ggr under de fem år vi kännt och levt ihop, en gång efter en blöt utekväll, han blev förbannad på mig eftersom han inte var klar nog i skallen att fatta vad jag försökte kommunicera till honom. Den andra gången i mitt försvar mot en kollega som påstod att jag "skrattade på honom" Då fick min man nog och skrek" hon får skratta om honom vill, hon får skratta "på dig" om hon vill, men nu gör hon i te det så kan du fatta och släppa det??!!) sen drog han igen en dörr så den åkte av gängorna ( men detta var i nyktert tillstånd). Vi har en del meningsskiljaktigheter de ca 3 ggr om året han dricker sig hyfsat berusad för han blir så jävla trög då men annars bråkar vi aldrig och inte han med någon annan heller. Han har inte direkt kort stubin. Men denna tant har verkligen pushat oss mid sina uttalanden senaste tiden på förskolan men inte till den grad att detta skulle behöva hända och varför luktade han alkohol? Luktar en öl? Jag kan i land ha svårt att känna lukten av öl på honom efter 2-3 öl. Annan alkohol dricker han aldrig. På jobbet har han alkolås som alla andra inom hans företag så han måste sköta det där så för mig verkar allt annat konstigt.
Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?