• Anonym (Förbannad)

Drack han en öl innan hämtning?

Jag förstår ingenting. Blivit kallad till möte på förskolan. Mannen har tydligen skällt ut en fröken efter noter dagen efter har han lagt handen på frökens axel för att tacka för dagen varpå hon fått panik och skrikit rör mig inte rör mig inte. Jag själv har inte fått höra att något hänt då jag lämnat på mornarna. Tydligen ska han den dagen han skällt så vidunderligt också luktat alkohol. Han dricker nån öl på eftermiddag efter jobb varannan- var fjärde dag. Var tredje helg ett par tre stycken.jag fattar bara inte vad han har sysslat med egentligen??? Hur fan tänker han om han nu har gjort detta som rektorn och fröken samt "vittnen" anklagar honom för?? Var är hans tankar på barnen och på mig? Skäms något fruktansvärt för honom och känner det som att jag är skyldig fast jag inte har en susning om något. Visst vi har varit irriterade på den utsatta frökens bemötande vid ca. 4 tillfällen senaste månaderna men vafan??!!!! Ursäkta mitt språk men jag är utom mig av vrede!!! Mötet ska handla om hur man ska uppföra sig på förskolan samt om "hur vi har det hemma"? Jag känner mig medanklagad trots att jag aldrig har och aldrig kommer bete mig på det sätt min man tydligen gjort. Jag vet att han var irriterad över några saker den aktuella dagen men eftersom vi jobbar om varandra och sällan hinner sea eller tala längre stunder på telefon så sa jag till honom att ta det lugnt och vänta med att agera kring något av ämnena tills vi hunnit prata igenom allt sinsemellan. Jag är förbannad, ledsen, besviken, orolig och faktiskt totalt nedslagen. Grät i timmar idag. Pluggar +jobbar heltid och sköter i princip all familjeplanering hemma orkar vara inte med en sådan här katastrof!!! Karlskrälle, idiot. Lyckats tala med honom idag och han förstår inte allvaret utan "ska fixa mötet". Men hallå man tar inte bara tillbaka en sådan här sak, man beter sig inte såhär. Jag är av den uppfattning och tro att man näst intill alltid ska stödja sin partner men jag kan inte backa upp honom i detta. 1. Jag accepterar inte att han dricker en enda öl kring barnen då han är ensam... Eller för den sakens skulle innan hämtning(????) 2. Jag accepterar inte att gör ett spektakel av sig genom att skälla på det vid han tydligen gjort 3. Eftersom jag sköter familjeplanering studier och jobb förväntar jag mig att han lyssnar på mig när jag säger åt honom att "först talar vi om detta problem SEN agerar vi. Han har i denna situation varit totalt respektlös mot alla som är inblandade : den stackars fröken , den andra fröken som fick höra honom kalla den utskällda fröken för *****jävel , respektlös mot barnen (som inte såg detta hända)men som ska vistas bland lärare som ver hur deras pappa agerat, och mot mig som känner att jag också ska stå till svars för detta!! Vad ska jag göra?????hade aldrig förväntat mig att något sådant här skulle hända mig/oss!!!! Vad innebär mötet och hur ska jag ställa mig???? Hjälp!!!

• Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?
  • Amanda84
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 23:23:59 följande:

Efter bråket hade han frågat en pedagog (som vi tidigare har haft mycket o bra kontakt med) om hon hade sagt till en förälder att det är konstigt att den 2 1/2 åring inte pratar och att han borde träff av logoped (nu). Hon hade inte svarat så mycket varpå mannen frågade henne vart han skulle vända sig om man ville framföra funderingar och klagomål kring den fröken han skällt ut. Han blev hänvisad till rektorn. Därefter hade mannen svurit högt för sig själv " *** jävel". Varpå den pedagog han precis talat med sa " men så säger man väl inte".
    Pedagogen får varken bekräfta eller förneka något som din man frågar kring vad hon har sagt till en annan förälder. I så fall bryter hon tystnadsplikten så jag antar att det var därför som hon inte svarade ordentligt på hans fråga.
  • Anonym (Förbannad)
    Currykoalan skrev 2014-06-12 23:27:25 följande:
    Jag måste bara påpeka att jag tycker det är högst märkligt att ge sig till och skälla ut någon alls vid en hämtning på dagis. Tyder inte precis på att det är någon balanserad individ det är frågan om. Man får ju hoppas att det åtminstone inte var några barn i närheten utan skedde mer avskilt, i ett personalrum eller så.

Alltså han började inte skälla bara sådär. Hon betedde sig respektlöst en gång för mycket varpå han poängterade detta, fick mothugg och sen var bollen i rullning verkar det som.
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-12 23:29:15 följande:
    Pedagogen får varken bekräfta eller förneka något som din man frågar kring vad hon har sagt till en annan förälder. I så fall bryter hon tystnadsplikten så jag antar att det var därför som hon inte svarade ordentligt på hans fråga.

Det förstår jag och min man, det var inte poängen. Han ville veta om en barnskötare ska uttala sig så definitivt om ett barn språkliga utveckling och behov av möte med logoped.
  • Anonym (Förbannad)
    Notetur Nomen skrev 2014-06-12 23:28:03 följande:
    Är det bara jag som tycker att den pedagogen verkar ha varit lite skum som reagerar med panik över....en klapp på axeln...? "Rör mig inte, rör mig inte". Eh, what. Jag har aldrig skällt ut någon i hela mitt liv, men jag hade nog också kunnat göra det om någon betedde sig så jävla psyko.

Alltså jag kan förstå att hon inte vill bli klappad på axeln, om än ytterst lätt, av människan som dagen innan skällt sådär på en. Men att hon var tvungen att skrika "nej nej rör mig iinte" det förstår jag ej:(
  • Anonym (?)

Hur hann din man dricka en öl innan hämtning?

• Amanda84
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 23:34:33 följande:

Det förstår jag och min man, det var inte poängen. Han ville veta om en barnskötare ska uttala sig så definitivt om ett barn språkliga utveckling och behov av möte med logoped.
    För att svara på frågan så kan jag svara att ja, det är rätt av en barnskötare att säga så till föräldrarna om hon ansåg att deras barn behövde logoped.

Om jag, som pedagog, hade låtit bli att tala om för föräldrarna att jag ansåg att man borde ta in expertis utifrån eftersom jag oroades över barnets språkutveckling, så hade jag begått tjänstefel.
  • Anonym (Förbannad)

Så jävla jobbigt att lämna ungarna på förskolan imorgon. Pinsamt att vara med en sådan man, pinsamt att vara kallad till ett möte där det ska talas om hur vi har det hemma ??? Hemma är sllt bra ungarna får mat kärlek ren bäddade sängar tandborstning och bad mm mm vi bråkar inte framför dom och inga missbruk (som barnen och jag var medvetna om).

• Notetur Nomen
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 23:36:52 följande:

Alltså jag kan förstå att hon inte vill bli klappad på axeln, om än ytterst lätt, av människan som dagen innan skällt sådär på en. Men att hon var tvungen att skrika "nej nej rör mig iinte" det förstår jag ej:(
    Jaha jag trodde han skällde ut henne FÖR att hon freakade ur när han rörde henne på axeln. Men okej, nu fattar jag ingenting helt plötsligt.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 23:43:20 följande:
    Hur hann din man dricka en öl innan hämtning?

Vissa dagar när det är oerhört varmt, som häromdagen 27 grader, tar han och springer upp sköljer av sig sätter på torr ej dyngsura kläder och går ner till förskolan. Tar honom ca 10 minuter extra då vi bor några meter från förskolan. Han tycker det är lite pinsamt att dyka upp med en skjorta som är genomblöt. Fråga mig inte mer det är hans val och ingen bagatell enligt mig då det verkligen handlar om 10 minuter. Kanske har han då halsat första bästa lockande törstsläckare som fanns i kylen???
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-12 23:45:30 följande:
    För att svara på frågan så kan jag svara att ja, det är rätt av en barnskötare att säga så till föräldrarna om hon ansåg att deras barn behövde logoped. Om jag, som pedagog, hade låtit bli att tala om för föräldrarna att jag ansåg att man borde ta in expertis utifrån eftersom jag oroades över barnets språkutveckling, så hade jag begått tjänstefel.

Barnet är 2 1/2 år, av manligt kön ( ska enligt hörsägen vara aningen senare i talet) förstår allt man säger och lite till. Ingen annan pedagog ser hans tal som ett problem för tillfället och vårt BVC säger att det inte är på tal med logoped behov förens han är 3 då han förstår allt och kommunicerar genom några ord, sina varianter av ord samt på andra sätt, vilket jag upplyst personen i fråga om för att avsluta henne tjat. Håller med min man om att det är sjukt provocerande att som vuxen människa försöka avsluta ett ämne ,som bara ena parten är intresserad av, och ändå inte få gehör.
Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?