• Anonym (Förbannad)

Drack han en öl innan hämtning?

Jag förstår ingenting. Blivit kallad till möte på förskolan. Mannen har tydligen skällt ut en fröken efter noter dagen efter har han lagt handen på frökens axel för att tacka för dagen varpå hon fått panik och skrikit rör mig inte rör mig inte. Jag själv har inte fått höra att något hänt då jag lämnat på mornarna. Tydligen ska han den dagen han skällt så vidunderligt också luktat alkohol. Han dricker nån öl på eftermiddag efter jobb varannan- var fjärde dag. Var tredje helg ett par tre stycken.jag fattar bara inte vad han har sysslat med egentligen??? Hur fan tänker han om han nu har gjort detta som rektorn och fröken samt "vittnen" anklagar honom för?? Var är hans tankar på barnen och på mig? Skäms något fruktansvärt för honom och känner det som att jag är skyldig fast jag inte har en susning om något. Visst vi har varit irriterade på den utsatta frökens bemötande vid ca. 4 tillfällen senaste månaderna men vafan??!!!! Ursäkta mitt språk men jag är utom mig av vrede!!! Mötet ska handla om hur man ska uppföra sig på förskolan samt om "hur vi har det hemma"? Jag känner mig medanklagad trots att jag aldrig har och aldrig kommer bete mig på det sätt min man tydligen gjort. Jag vet att han var irriterad över några saker den aktuella dagen men eftersom vi jobbar om varandra och sällan hinner sea eller tala längre stunder på telefon så sa jag till honom att ta det lugnt och vänta med att agera kring något av ämnena tills vi hunnit prata igenom allt sinsemellan. Jag är förbannad, ledsen, besviken, orolig och faktiskt totalt nedslagen. Grät i timmar idag. Pluggar +jobbar heltid och sköter i princip all familjeplanering hemma orkar vara inte med en sådan här katastrof!!! Karlskrälle, idiot. Lyckats tala med honom idag och han förstår inte allvaret utan "ska fixa mötet". Men hallå man tar inte bara tillbaka en sådan här sak, man beter sig inte såhär. Jag är av den uppfattning och tro att man näst intill alltid ska stödja sin partner men jag kan inte backa upp honom i detta. 1. Jag accepterar inte att han dricker en enda öl kring barnen då han är ensam... Eller för den sakens skulle innan hämtning(????) 2. Jag accepterar inte att gör ett spektakel av sig genom att skälla på det vid han tydligen gjort 3. Eftersom jag sköter familjeplanering studier och jobb förväntar jag mig att han lyssnar på mig när jag säger åt honom att "först talar vi om detta problem SEN agerar vi. Han har i denna situation varit totalt respektlös mot alla som är inblandade : den stackars fröken , den andra fröken som fick höra honom kalla den utskällda fröken för *****jävel , respektlös mot barnen (som inte såg detta hända)men som ska vistas bland lärare som ver hur deras pappa agerat, och mot mig som känner att jag också ska stå till svars för detta!! Vad ska jag göra?????hade aldrig förväntat mig att något sådant här skulle hända mig/oss!!!! Vad innebär mötet och hur ska jag ställa mig???? Hjälp!!!

• Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?
  • Anonym (Förbannad)
    Notetur Nomen skrev 2014-06-12 23:50:16 följande:
    Jaha jag trodde han skällde ut henne FÖR att hon freakade ur när han rörde henne på axeln. Men okej, nu fattar jag ingenting helt plötsligt.

Haha. Dag 1: hon avbryter honom på otrevligt sätt varpå han säger att nu får du ge dig (inte första gången hon beter sig på liknade vis) han får mothugg och allt är igång Dag2: mannen ska hämta frågar fröken hur dagen varit får svar( har varit en bra dag för barnet) mannen blir glad att det varit en fin dag för barnet och nuddar lätt vid barnskötares axel med mening att tillägga " tack för idag" vilket han dock inte hinner tillägga då barnskötare börjar yla panikslaget.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 23:50:56 följande:

Vissa dagar när det är oerhört varmt, som häromdagen 27 grader, tar han och springer upp sköljer av sig sätter på torr ej dyngsura kläder och går ner till förskolan. Tar honom ca 10 minuter extra då vi bor några meter från förskolan. Han tycker det är lite pinsamt att dyka upp med en skjorta som är genomblöt. Fråga mig inte mer det är hans val och ingen bagatell enligt mig då det verkligen handlar om 10 minuter. Kanske har han då halsat första bästa lockande törstsläckare som fanns i kylen???
    Jag tror inte det druckits någon öl i den aktuella situationen överhuvudtaget.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Amanda84
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-12 23:56:58 följande:

Barnet är 2 1/2 år, av manligt kön ( ska enligt hörsägen vara aningen senare i talet) förstår allt man säger och lite till. Ingen annan pedagog ser hans tal som ett problem för tillfället och vårt BVC säger att det inte är på tal med logoped behov förens han är 3 då han förstår allt och kommunicerar genom några ord, sina varianter av ord samt på andra sätt, vilket jag upplyst personen i fråga om för att avsluta henne tjat. Håller med min man om att det är sjukt provocerande att som vuxen människa försöka avsluta ett ämne ,som bara ena parten är intresserad av, och ändå inte få gehör.
    Det här rör sig inte om någon annans barn utan om er pojke? (Jag uppfattade det så först)

Jag har arbetat en hel del med barn som har språkstörning och BVC har helt rätt i att man oftast inte tar in logoped innan barnet är 3 år fyllda. Däremot kan det vara lång kö till logoped så att ansöka när barnet är 2 och ett halvt år gammalt kan faktiskt vara en god idé så att barnet får hjälp ett halvår senare. Ju tidigare man sätter in hjälp desto bättre är det. En språkstörning behöver absolut inte betyda att barnet inte förstår vad man säger. Det kan bara vara så att barnet behöver hjälp med att formulera orden så att det kan uttrycka sig så att andra förstår. Som förälder kan det vara svårt att höra hur pass bra barnet är på att uttrycka sig då man, om man känner sitt barn väl, ofta förstår vad barnet säger och vill trots att det inte har ett ordentligt språk. Utomstående kan däremot ha mycket svårare att förstå vad barnet säger och därför är det viktigt att barnet tidigt får hjälpmedel som gör att det lär sig att uttrycka sig.
  • Tow2Mater
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 00:08:55 följande:
    Tror inte jag heller. Nog mest en stinn froken med en pinne uppe i ** som slänger ur sig det uttalandet eftersom hon inte kan se hur man kan bli arg och gora ett misstag utan alkohol inblandat. Ibland rinner det over, ibland reagerar man på sätt man inte borde gjort.
  • Amanda84
    Tow2Maher skrev 2014-06-13 03:08:47 följande:
    Tror inte jag heller. Nog mest en stinn froken med en pinne uppe i ** som slänger ur sig det uttalandet eftersom hon inte kan se hur man kan bli arg och gora ett misstag utan alkohol inblandat. Ibland rinner det over, ibland reagerar man på sätt man inte borde gjort.
    Det är väldigt allvarligt och märkligt att anklaga en förälder för att lukta alkohol eftersom det blir en sådan stor process kring det hela. Om man känner att en förälder har druckit öl när de hämtar barnen så har man så gott som alltid ett samtal med föräldrarna för att avgöra hur man skall gå vidare med det sedan. Alldeles säkert är även förskolechefen inkopplad.
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-13 04:17:19 följande:
    Det är väldigt allvarligt och märkligt att anklaga en förälder för att lukta alkohol eftersom det blir en sådan stor process kring det hela. Om man känner att en förälder har druckit öl när de hämtar barnen så har man så gott som alltid ett samtal med föräldrarna för att avgöra hur man skall gå vidare med det sedan. Alldeles säkert är även förskolechefen inkopplad.

Mycket riktigt, det var förskolechefen som ringde.

Vad gäller logoped så kan vi släppa det nu. Det är inte aktuellt i vårt fall, just idag, av olika anledningar.
  • Ogago
    Notetur Nomen skrev 2014-06-12 23:28:03 följande:
    Är det bara jag som tycker att den pedagogen verkar ha varit lite skum som reagerar med panik över....en klapp på axeln...? "Rör mig inte, rör mig inte". Eh, what. Jag har aldrig skällt ut någon i hela mitt liv, men jag hade nog också kunnat göra det om någon betedde sig så jävla psyko.
    Vad jag har fattat så finns det alltid en anledning till att en kvinna skriker "Rör mig inte, rör mig inte". Det är inte det första man gör vid en begynnande konflikt. Det finns en orsak till detta som börjar långt tidigare och som mynnar ut till detta uttryck. Det handlar inte om en lätt beröring där och då, det handlar om nåt mer som har hänt som detta bara är kulmen på.

TS - Du känner din man väldigt lite. Ni verkar inte umgås inte så mycket. Ni verkar inte umgås mycket tillsammans med andra människor. Era sociala interaktioner mellan varandra och andra verkar lite störda, om jag får säga.

Alla läsare i denna tråden - Jag misstänker att det finns saker som inte har blivit sagda av TS. Det finns mer under ytan än vad vi får veta. Jag har definitivt mina sympatier hos dagispersonalen. TS verkar ha taggarna utåt (man får inte berätta att hon har svårt att förmedla saker i skrift, då går hon i taket). Hennes man utåtagerar när han pratar med dagispersonalen, vem vet mot vem mer, och dessutom har han alkoholproblem. Barnet kommer att få en tuff barndom.

Jag önskar barnet all lycka till. Jag hoppas att dagiset får det lugnt från er båda vuxna. Men de två vuxna måste ta om hand om sina problem innan de eskalerar utom all kontroll.
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 00:08:55 följande:

Varför? Vad kan vara förklaring på deras anklagelse då?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Anonym (Förbannad) skrev 2014-06-13 09:58:37 följande:

Varför? Vad kan vara förklaring på deras anklagelse då?
    Inte en aning. Men att döma av det du skrivit verkar det åtminstone för mig som om den mest instabila människan i hela den här härvan är den aktuella dagisfröken snarare än mannen. Så mycket annat att basera mina antaganden på har jag ju inte.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Anonym (mmm)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-12 23:19:10 följande:
    Ska man uttolka något av detta verkar det åtminstone för mig snarare som om det är den här dagisfröken som har några skruvar lösa än den förment alkade och aggressive mannen.
    Håller med och av den anledningen skulle jag absolut stå på din mans sida ts. Dagisfröken verkar inte riktigt vettig i skallen. Byt dagis och glöm detta!
Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?