Inlägg från: Anonym (Förbannad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbannad)

Drack han en öl innan hämtning?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-12 23:08:19 följande:
    Jag begriper inte ett jota. Är inte säker på att styckesindelning hade hjälpt heller om jag ska vara ärlig. Och det ska man ju.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.

Ok men verkar finnas andra som förstår lite iaf. Lite väl ledsen och arg för att försöka återge alt igen... med indelning och mer struktur
  • Anonym (Förbannad)
    Currykoalan skrev 2014-06-12 23:14:14 följande:
    Märkt av min uppväxt och senare korkade val av partners jag gjort tror jag genast när jag läser detta att din man har bra mycket större alkoholproblem än vad du tro. Märkliga humörsvängningar, förnekande att det kan vara något allvarligt egentligen som skett, osv. Det är något endast han kan göra något åt, det du kan göra är att göra det obekvämt som fan för honom att förneka det. Men det är vanskligt, svårt och faktiskt inte din kamp. Nu fungerar livet ju inte helt rationellt förstås, så det är inte konstigt om du gör det till din strid detta. Hundratusentals har gjort det tidigare, och miljontals har låtit bli, och förnekat, och gjort sitt allra, allra bästa för att inte se eller förstå. Då är det bättre att gå. Fast ni har barn ihop och allt. Fem av mina närmaste tidigare i livet har varit alkoholister, så det färgar naturligtvis mitt svar.

Jag är rädd att du har rätt. Det verkar ju inte bättre. Håller med dig i allt. Detta är så skruvat så det måste finnas en felande länk.
  • Anonym (Förbannad)
    Currykoalan skrev 2014-06-12 23:27:25 följande:
    Jag måste bara påpeka att jag tycker det är högst märkligt att ge sig till och skälla ut någon alls vid en hämtning på dagis. Tyder inte precis på att det är någon balanserad individ det är frågan om. Man får ju hoppas att det åtminstone inte var några barn i närheten utan skedde mer avskilt, i ett personalrum eller så.

Alltså han började inte skälla bara sådär. Hon betedde sig respektlöst en gång för mycket varpå han poängterade detta, fick mothugg och sen var bollen i rullning verkar det som.
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-12 23:29:15 följande:
    Pedagogen får varken bekräfta eller förneka något som din man frågar kring vad hon har sagt till en annan förälder. I så fall bryter hon tystnadsplikten så jag antar att det var därför som hon inte svarade ordentligt på hans fråga.

Det förstår jag och min man, det var inte poängen. Han ville veta om en barnskötare ska uttala sig så definitivt om ett barn språkliga utveckling och behov av möte med logoped.
  • Anonym (Förbannad)
    Notetur Nomen skrev 2014-06-12 23:28:03 följande:
    Är det bara jag som tycker att den pedagogen verkar ha varit lite skum som reagerar med panik över....en klapp på axeln...? "Rör mig inte, rör mig inte". Eh, what. Jag har aldrig skällt ut någon i hela mitt liv, men jag hade nog också kunnat göra det om någon betedde sig så jävla psyko.

Alltså jag kan förstå att hon inte vill bli klappad på axeln, om än ytterst lätt, av människan som dagen innan skällt sådär på en. Men att hon var tvungen att skrika "nej nej rör mig iinte" det förstår jag ej:(
  • Anonym (Förbannad)

Så jävla jobbigt att lämna ungarna på förskolan imorgon. Pinsamt att vara med en sådan man, pinsamt att vara kallad till ett möte där det ska talas om hur vi har det hemma ??? Hemma är sllt bra ungarna får mat kärlek ren bäddade sängar tandborstning och bad mm mm vi bråkar inte framför dom och inga missbruk (som barnen och jag var medvetna om).

• Anonym (Förbannad)
    Anonym (?) skrev 2014-06-12 23:43:20 följande:
    Hur hann din man dricka en öl innan hämtning?

Vissa dagar när det är oerhört varmt, som häromdagen 27 grader, tar han och springer upp sköljer av sig sätter på torr ej dyngsura kläder och går ner till förskolan. Tar honom ca 10 minuter extra då vi bor några meter från förskolan. Han tycker det är lite pinsamt att dyka upp med en skjorta som är genomblöt. Fråga mig inte mer det är hans val och ingen bagatell enligt mig då det verkligen handlar om 10 minuter. Kanske har han då halsat första bästa lockande törstsläckare som fanns i kylen???
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-12 23:45:30 följande:
    För att svara på frågan så kan jag svara att ja, det är rätt av en barnskötare att säga så till föräldrarna om hon ansåg att deras barn behövde logoped. Om jag, som pedagog, hade låtit bli att tala om för föräldrarna att jag ansåg att man borde ta in expertis utifrån eftersom jag oroades över barnets språkutveckling, så hade jag begått tjänstefel.

Barnet är 2 1/2 år, av manligt kön ( ska enligt hörsägen vara aningen senare i talet) förstår allt man säger och lite till. Ingen annan pedagog ser hans tal som ett problem för tillfället och vårt BVC säger att det inte är på tal med logoped behov förens han är 3 då han förstår allt och kommunicerar genom några ord, sina varianter av ord samt på andra sätt, vilket jag upplyst personen i fråga om för att avsluta henne tjat. Håller med min man om att det är sjukt provocerande att som vuxen människa försöka avsluta ett ämne ,som bara ena parten är intresserad av, och ändå inte få gehör.
  • Anonym (Förbannad)
    Notetur Nomen skrev 2014-06-12 23:50:16 följande:
    Jaha jag trodde han skällde ut henne FÖR att hon freakade ur när han rörde henne på axeln. Men okej, nu fattar jag ingenting helt plötsligt.

Haha. Dag 1: hon avbryter honom på otrevligt sätt varpå han säger att nu får du ge dig (inte första gången hon beter sig på liknade vis) han får mothugg och allt är igång Dag2: mannen ska hämta frågar fröken hur dagen varit får svar( har varit en bra dag för barnet) mannen blir glad att det varit en fin dag för barnet och nuddar lätt vid barnskötares axel med mening att tillägga " tack för idag" vilket han dock inte hinner tillägga då barnskötare börjar yla panikslaget.
  • Anonym (Förbannad)
    Amanda84 skrev 2014-06-13 04:17:19 följande:
    Det är väldigt allvarligt och märkligt att anklaga en förälder för att lukta alkohol eftersom det blir en sådan stor process kring det hela. Om man känner att en förälder har druckit öl när de hämtar barnen så har man så gott som alltid ett samtal med föräldrarna för att avgöra hur man skall gå vidare med det sedan. Alldeles säkert är även förskolechefen inkopplad.

Mycket riktigt, det var förskolechefen som ringde.

Vad gäller logoped så kan vi släppa det nu. Det är inte aktuellt i vårt fall, just idag, av olika anledningar.
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 00:08:55 följande:
    Jag tror inte det druckits någon öl i den aktuella situationen överhuvudtaget.

Varför? Vad kan vara förklaring på deras anklagelse då?
  • Anonym (Förbannad)

Vet varken in eller ut. Jag själv har ju tagit illa vid mig då han druckit o blir svår att kommunicera med och har detta i huvudet då jag här det som förskolan påstår. Men jag har sjukt svårt att tro att han skulle ha varit det minsta onykter han blir inte berusad det minsta av t ex. en 5 %are

• Anonym (Förbannad)
    Ogago skrev 2014-06-13 09:22:45 följande:
    Vad jag har fattat så finns det alltid en anledning till att en kvinna skriker "Rör mig inte, rör mig inte". Det är inte det första man gör vid en begynnande konflikt. Det finns en orsak till detta som börjar långt tidigare och som mynnar ut till detta uttryck. Det handlar inte om en lätt beröring där och då, det handlar om nåt mer som har hänt som detta bara är kulmen på. TS - Du känner din man väldigt lite. Ni verkar inte umgås inte så mycket. Ni verkar inte umgås mycket tillsammans med andra människor. Era sociala interaktioner mellan varandra och andra verkar lite störda, om jag får säga. Alla läsare i denna tråden - Jag misstänker att det finns saker som inte har blivit sagda av TS. Det finns mer under ytan än vad vi får veta. Jag har definitivt mina sympatier hos dagispersonalen. TS verkar ha taggarna utåt (man får inte berätta att hon har svårt att förmedla saker i skrift, då går hon i taket). Hennes man utåtagerar när han pratar med dagispersonalen, vem vet mot vem mer, och dessutom har han alkoholproblem. Barnet kommer att få en tuff barndom. Jag önskar barnet all lycka till. Jag hoppas att dagiset får det lugnt från er båda vuxna. Men de två vuxna måste ta om hand om sina problem innan de eskalerar utom all kontroll.

Men herregud jag har inte gått i taket pga. kritik angående min skrift. Jag tycker bara inte det är så relevant att tala om det här. Andra verkar ha tagit till sig angående infon. Jag har inga problem med mina sociala kontakter, jag fungerar fint på arbetet, med mina grannar, i samtal med förskolan och andra föräldrar. Jag själv sa till min man att ta det lugnt prata inte om det närmsta dagarna på förskolan utan låt oss två samtala kring hur vi tycker och tänker och sen tar vi upp det på ett möte. Det var så jag ville gå till väga men tydligen blev det för mycket för honom. Jag styr inte honom. Jag har gjort det bästa jag kan av situationen som den är nu. Detta har aldrig hänt innan så jag förstår inte varför du tror att jag inte känner honom. Jag känner honom så mycket man kan känna någon man har barn med och levt ihop med varje dag i fem års tid, träffat hans familj, känner till hans bakgrund.
  • Anonym (Förbannad)

Min förmåga att framföra mina tankar i skrift är inte speciellt viktig just nu, jag tycker det verkar som om folk fått en ganska bra bild av vad som hänt?? Jag har inte problem med sociala kontakter, aggressioner eller alkohol.. Jag vill göra det bästa för mina barn, vill inte ta dom ifrån denna förskola där de trivs så bra med pedagoger och vänner. Längtar att få höra vad som kommer fram på mötet så att jag kan processa detta. Självklart ska man hantera sina problem vilket jag inte hann( då min man agerade på det här viset utan min kännedom). Varför gå på mig? Jag har ju här öppnat mig för stöd i att hantera detta.

• Anonym (Förbannad)
    Nenne666 skrev 2014-06-13 12:57:24 följande:
    Bry dig inte om varför vissa har sånt enormt behov att trycka åt dig. Fokusera på er situation nu och hoppa konsekvent över idioterna. Och hoppas mötet går bra.

Tack det ska jag göra.
  • Anonym (Förbannad)
    Anonym (mmm) skrev 2014-06-13 13:22:42 följande:
    Vi är fler som tycker så!

Tack!!!
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 14:16:23 följande:
    Å andra sidan, vänder man sig till någon IRL, oavsett i vilket syfte, och uttrycker sig osammanhängande och allmänt otydligt kan det hända att man även då nödgas förtydliga sig innan vederbörande förstår vad man menar. Ser inte att det skulle vara någon större skillnad online.

Så jag skulle behöva förtydliga mig för t ex. Ogago? Som redan bestämt sig för att jag och min man inte är mer än främlingar för varandra och som dessutom är av uppfattningen att jag är socialt inkompetent, att det skulle vara synd om mina barn mm. mm. Har inget intresse av att förklara mig för någon som tydligen totalt bortser från min syn på hela händelse . Iof. Så är det synd om mina barn som har en pappa som har bettet sig men som tur är har de aldrig bevittnat detta beteende vara sig denna gång eller någon annan gång(då detta aldrig förr har hänt).
  • Anonym (Förbannad)
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-06-13 14:53:14 följande:
    Nej. Det jag menar är att om det är uppenbart att flera av varandra oberoende personer har svårt att läsa eller förstå din TS är det inte vidare konstruktivt att bli förbannad på dem, utan då måste det rimliga vara att inse att man kanske kunde ha varit tydligare - även om man skrivit i affekt - och försöka rätta till det efterhand. Att det finns folk som på förhand bestämt sig för hur det "är" och sen inte släpper det är dessvärre inget man kan göra något åt.

Jag har inte blivit förbannad . Jag har däremot flera ggr. Poängterat att jag inser att ta är rörig men att jag inte orkat staka upp det igen pga att jag hellre får input av dom som lyckats harva sig igenom texten. Det blir typiskt FL rabalder av det hela och jag undanber mig det i min TS. Då det verkar finnas folk som kan ge konstruktiv feedback, trots min ts. jag har inte blivit förbannad kring kritik av min ts däremot ber jag er att antingen intressera er tillräckligt för att fråga om det ni ej förstår alternativt strunta helt i tråden.
  • Anonym (Förbannad)

Känner mig lugnare idag. Haft en fin dag med flickan vid havet. Har gått igenom i huvudet hur vår situation med dagis sett ut senaste åren. Det är mest jag som skött kontakten med dom och vi har aldrig haft problem med något förens denna dam dök upp. Kan ärligt säga att detta rabalder aldrig hade blivit just rabalder i kontakt med någon av de andra i personalen. Börjat inse att någon har förstorat upp det hela och då har jag inte talat mer ingående med min man utan bara försökt supa in den lilla info jag fått från olika håll. Försöker inte förminska frökens upplevelse av det hela, mannen har säker satt henne på plats rejält och på ett väldigt osmidigt sätt och dessutom framför utomstående. Att han har luktat alkohol har jag ingen uppfattning kring, mycket möjligt att han svepte en 5% öl innan han gick iväg men ser ingen koppling mellan det och hans reaktion baserat på erfarenhet från våra år tillsammans. Han är ingen otrevlig aggressiv människa till naturen och njuter inte av att ställa till med scener. Pratat med min mor som är insatt i situationen med denna fröken.hon har själv träffat henne och reagerat över hennes sätt redan innan vi nämnt något för henne. Kändes skönt att återge allt för henne. Jaja, får se hur detta utvecklar sig.

Svar på tråden Drack han en öl innan hämtning?