Inlägg från: Indigo |Visa alla inlägg
  • Indigo

Katten kissar i sängen, varför?

Jag har en katt som ibland kissar i sängen när den är helt renbäddad. Som om han vill pinka in den, liksom. Har vi sovit några nätter i lakanen kissar han inte där. Han kräks också gärna upp sina hårbollar i sängen och det är antagligen för att han inte kasar på sina luddiga tassar när han sitter på tyg. Han har mycket hår under fötterna.

I alla fall, om/när du uteslutit att din katt har några fysiska besvär som gör att han kissar på andra ställen än i lådan, kan du prova min metod om du vill: jag har köpt ett latexlakan som jag har som överkast. Ser lite kinky ut, men det funkar! Skulle misse kissa på det är det bara att torka av med rengöring, fast än har det aldrig hänt. Är nog inte lika mysigt att kissa på latex som på bomullspåslakan, gissar jag :)

Nu kissar min kisse bara i smyg när ingen ser på, skulle det ske medan man ligger där och sover är det ju förstås svårare.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Indigo

Feliway var det också ja! Hade det i vägguttaget i början när han just flyttat in och det verkade vara lugnande både för honom och för den katt vi redan hade. Men kissade gjorde han ändå nån gång i månaden. Piss off funkar bäst att få bort kisslukten med tycker jag, btw.

Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
Svar på tråden Katten kissar i sängen, varför?