• JTo

Trosor under träningstights?

Av ren princip så lägger jag tråden här istället för under mode.

Jag brukar alltid springa och träna i löst sittande shorts eller byxor men nu har jag beställt två par löpartights och jag har ingen aning om vad jag ska ha för trosor under, jag menar det är ju nog svårt att hitta ett par som inte åker upp i röven när man springer men att dom dessutom inte ska synas? Går det ens eller är det bara string eller commando (har förstått att folk kör på det men känner mig inte särskilt sugen själv..) som gäller eller vad?

• Svar på tråden Trosor under träningstights?
  • JTo
    LaFontaine skrev 2014-06-13 10:18:05 följande:
    Jag har också det problemet med trosor. Försöker jag mig på större glider de bara upp ännu mer. Jättestring är inte skönt...

Däremot är det inte ett problem i löpartights, för de sitter så pass tight att de håller fast trosorna. Där använder jag mina vanliga trosor i hipstermodell. Jag rekommenderar inte att springa i string, i alla fall inte om du ämnar springa lite längre, för det kan skava rätt obekvämt. 
    Hmm ja det borde ju fungera, att tightsen håller fast trosorna alltså!
  • Fjärilslarv

Jag använder mina vanliga trosor, jag har boxermodell a la granny- panties på mig varje dag =). de täcker hela rumpan så de syns inte.

• Mamori

Jag har hittat ett par där kanterna inte syns igenom och som inte far upp, tror att de är pierre robert, köpte på coop typ Drömmer De är superbra och syns inte eftersom de är så tunna, ngn millimeter bara. Minns dock inte vilken variant de är men någon form av hipster eller tai tror jag. Har alltid dem när jag tränar, måste se om jag kan hitta fler.

• Nyfiken gul

Det finns sömlösa trosor, finns i alla modeller. Du kan köpa dom i vilken klädaffär som helst.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Hejhoppsan

Jag har hipstertrosor i funktionsmaterial från SOC (Stadiums märke) när jag springer.

• Mia Sthlm

När jag springer blir det oftast tunna hipster från Sloggi men ibland string. På gymmet nästan alltid string om jag inte kör utan.

• P30

Nu är jag ju inte tjej. Men.

Om du skall springa långt är det ju antingen utan trosor eller träningstrosor som gäller. Träningstrosor i olika modeller finns i varenda sportaffär. Att använda bommulsunderkläder under funktionsplagg verkar ju helt vanvettigt, då kan man ju lika gärna springa i bomullskläder från början? Eller så springer ni kanske så korta sträckor att ni inte hinner bli kalla om fiffy/rumpan ändå? Ajustde, tjejer svettas ju inte! ;)

Jag vet inte riktigt, men om ni springer är det väl tämligen omöjligt att se om ni har kameltå eller inte. Prova dig fram.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • JTo

Ja se där, här skulle jag ju uppdatera också!
    Problemet löste sig själv när jag upptäckte att mina nya träningstights var ungefär det bästa plagg som någonsin uppfunnits (under armour) så det språllar roll vilka trosor jag har under, alla sitter bra!

Svar på tråden Trosor under träningstights?