Vi finns, vi som ångrar barn
Jag skäms mycket för att jag känner så, skulle ju aldrig vilja vara utan henne.
Jag kan ibland fantisera om hur det hade varit att inte ha barn....i vissa situationer är det krävande att ha barn, men jag hade aldrig velat vara utan dem. Att ha barn har varit en sjuhelvetes häftig resa ifrån start, en upplevelse som inte kan liknas vid något annat tycker jag....Tror det kommer bli tomt och konstigt när barnen är utflugna ur boet...är nyfiken, ni som ångrar era barn, längtar ni till den dag de flyttat hemifrån? Hur tror ni ert liv kommer kännas då?
Tror starkt på detta med att lyckonivåerna ökar ju äldre barnen blir. Själv hade jag iofs en lyckobubbla när barnen var bebisar, men sedan var det lite sämre ett tag...även om det gått upp och ned lite grann. Först när barnen börjat skolan tycker jag det känns mer stabilt, barnen blir äldre, frigör sig smått och man blir då friare själv också, man börjar se med nostalgiska ögon på småbarnsföräldrar och längta efter småbarnsåren lite smått
Som någon skrev, man får små vänner i barnen när de blir äldre, i yngre skolåldern är de flesta barn rätt självständiga och trevliga och bra människor helt enkelt och har man "lyckats" med sin fostran kvarstår det säkert i tonåren också.