Inlägg från: Anonym (duärinteensam!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (duärinteensam!)

Vi finns, vi som ångrar barn

Vad skönt med en sådan här tråd! Jag är så trött på argumentet "en abort kan du ångra, men aldrig ett barn". Joho, det kan man visst. Jag hade mycket hellre sörjt en abort än som nu önska att vi inte skaffade det barn vi har.

Och btw så känner jag två kvinnor till som känner samma, en av dem är min egen mamma. Inte har jag känt mig det minsta mindre älskad eller uppskattad för det.

Anonym (Lingonet) skrev 2014-06-14 11:12:05 följande:
    Jag kan förstå att någon kanske tagit fel beslut, oavsett om man valt att behålla eller ta bort. Men till er som valde att behålla och som nu ångrar sig.... Dom växer upp och blir vuxna. Sen är dom ute ur era liv och ni får erat liv tillbaka. Visst det tar kanske 18-20 år. Men det kommer...
    Själv älskar jag mina barn. Ingen av dom har gått smärtfritt genom barn- och ungdoms åren. Många gånger har jag önskat att dom skulle varit friska... men nu är det som det är.
    Håller absolut med om att man inte ska tjata på folk att de ska skaffa barn. Tycker att det är bra att den diskussionen kommer upp till ytan.
    Det finns liksom inget "bara" i 18-20 år..... Och jag älskar mitt barn trots att jag önskar av hela mitt hjärta att jag aldrig fått henne.
    Fånga dagen skrev 2014-06-14 11:27:41 följande:
    Varför är du säker på att ts trots att hon ångrar sina barn, är en bra förälder?
    Varför tror du motsatsen då?
    vfja skrev 2014-06-14 11:37:43 följande:
    Hur sjukt har inte samhället blivit när mammor börjar ångra sina barn, när barn inte är önskvärda bara för att livet har blivit beroende av kapitalism och pengar, när barn ses som problem snarare än tillgångar.

Kanske dags att vi börjar se på barn som det finaste vi har istället för det som prioriteras längst ned efter villa, efter bil, efter karriär och efter allt annat som man "måste" ha.
    Men det är inte lika sjukt när pappor ångrar? Det har för övrigt inte det minsta med pengar eller materiella saker att göra, inte för mig i alla fall.
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 11:45:31 följande:
    Det tror jag också. Sådant känner barn av direkt. Hemskt.
    Jag har aldrig känt av det, inte ens sedan jag vetat det svart på vitt.
    Jonasson skrev 2014-06-14 14:49:29 följande:
    Herregud säger jag! Får ju verkligen hoppas att du får perspektiv på saker och ting när du väl får barn. Du kommer tids nog kunna gå på restaurang och åka på vinresor igen även om det kommer se annorlunda ut på dina framtida restaurangbesök. Skrattar när jag tänker på restaurangbesök med min vilda 5-åring, ingen njutning direkt. 
    Själv tycker jag det är skönt att släppa på allt det där ego-tänket som man har haft hela tiden före barnet. Man förstår att livet inte bara är att jaga så mycket fördelar det går att hitta till sig själv. Man lär sig upptäcka världen på nytt, alla små detaljer genom sitt barn. Så mycket glädje även om mycket av ditt liv nuvarande liv kommer gå upp i rök. Vilket säkert bara är bra för ingen kan må bra av för långt, trendkänsligt liv i SOFO med omnejd. Finns annat än krogen, fula trendiga kläder, stoppa korv och baka surdeg.
    Du är alltså inte medveten om att alla är stöpta i olika form? Det var nytt.....

Vad bra att du inte känner att du ångrar dina barn. Vad bra att du är heliga modern inc. Alla andra är inte det.
    Anonym (???) skrev 2014-06-14 15:18:06 följande:
    Hur kan man vara mentalt frisk och ångra sitt barn? Jag förstår inte det alls, men så har jag förlorat ett barn så jag tar inte barn förgivet!
    Vet du, det har jag också. Visserligen under graviditeten, men ändå. Ändå ångrar jag det barn jag har.
    Anonym (SKÄRP ER) skrev 2014-06-14 15:24:10 följande:
    Snälla TYST bara ts! Fyf-n säger jag bara. SKYLL INTE på att "samhället tvingat dig till att ligga med en man och bli befruktad" det finns SKYDD och FRI ABORT. Pga sådana jävla egoistiska varelser som dig så får barn lida genom sin uppväxt och känna sig i vägen jämt. Kom inte och säg "jag visar det inte" för ett barn är ingen jävla växt, ett barn känner av sånt. Om du inte vill ha/gillar barn, FINE, skaffa inte några. Skyll inte på samhället för ditt psykopatiska beteende. Fy vad äcklad jag blev av den här tråden.
    Nej, barn känner inte nödvändigtvis av det. Jag kände aldrig så, inte ens efter det att min mamma berättat att hon ångrade mig(då jag var nästan vuxen).
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 16:49:31 följande:
    Du har ingen aning om hur barn som inte är välkomna av sin egen mamma lever idag som vuxna.
    Däremot är det några stycken som har svarat här i tråden och det har påverkat dem enormt. 

Helt övertygad om att barn som har en mamma/och/eller pappa som är oönskade känner av det till 100%.
    Det är verkligen inte lätt att som barn känna sig oälskad och växa upp till ett dåligt självförtroende som kan leda till stor misär.
    Som sagt, jag vet också. Och jag har aldrig någonsin märkt av att min mamma önskade att hon aldrig fick mig. Inte på något vis. Jag har alltid(och gör det nu med när jag vet hur det ligger till) känt mig älskad, uppskattad och önskad. Det är vad min mamma har förmedlat till mig, eftersom hon älskar mig. Det är nämligen skillnad på att inte älska och inte vilja ha. Kick ass självförtroende har jag också, mycket tack vare min mamma.
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn