Inlägg från: Anonym (ego) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ego)

Vi finns, vi som ångrar barn

jag tycker det är jävligt ego att ångra sina barn
    herregud att hjälpa andra, ta hand om andra är väl meningen med livet i grund och botten
    det är genom det du lär dig om dig själv

Tycker det är obehagligt att så många ångrar sina barn
    det visar att det finns mer egoism i människor än vad jag trodde!!!

Tror faktiskt det måste finnas en diagnos bakom det,
    det kan bara inte vara elakhet...

• Anonym (ego)
    AnooYoo skrev 2014-06-15 20:06:30 följande:

Att hjälpa eller ta hand om andra är verkligen inte meningen med mitt liv. Vilken diagnos tänker du att det beror på? Lumbago?
    Nä, tur att det bara finns några egon som inte vill föra mänskligheten vidare och hjälpa andra
    tur att det inte är alla människor på denna jord

• Anonym (ego)
    Anonym (Avsaknad instinkt?) skrev 2014-06-16 06:35:37 följande:

Stor suck!

Jag hävdar att de mammor som ångrar sin barn är det ngt fel på. Dem saknar den starkaste instinkten i naturen, modersinstinkten. Och ser du i naturen är ddt just MAMMOR som vårdar ungen medans pappan bara parar sig och drae vidare, så är der hos nästan alla djurarter.
    Men det är klart, björnhanarna har nog bara inte fått chansen pga de sociala könsrollerna...

Ja många män är bra pappor, i många fall bättre än många mammor. Det förändrar inte det faktum att det inte är naturligt friskt för en mamma att ångra meningen med livet, sitt barn vilket är det tråden handlar om.
    håller med!!!
  • Anonym (ego)
    Anonym (tack) skrev 2014-06-16 07:33:49 följande:

Tror du på allvar att "att hjälpa andra" endast betyder "att skaffa barn man inte ångrar"?
    jag tror inte man ångrar sina barn om man tycker det är viktigt att ta hand om sina medmänniskor ja...
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn