Inlägg från: Anonym (BF) |Visa alla inlägg
  • Anonym (BF)

Vi finns, vi som ångrar barn

Och folk kan inte fatta varför jag inte vill ha barn........

• Anonym (BF)
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-15 20:36:36 följande:
    Nähä, tala om det då och skaffa inga barn.
    Tro mig jag har försökt. Jag skulle hellre bli uppäten av krokodiler än att skaffa barn, så det finns ingen risk att det kommer att ske.
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:35:17 följande:
    Jo, fast jag menade att en flerbarnsmamma har saker att göra ändå på dagarna, även om hon inte arbetar utanför hemmet. Så att det räcker och bli över. En ensamstående ung människa har inte det, utan det kan det lätt bli en destruktiv karusell av spela dataspel hela nätterna och sova hela dagarna. Eventuellt ta till alkohol och droger i tristessen. Komma längre och längre ifrån verkligheten. Det är inte alls någon bra början på vuxenlivet att vara obehövd!
    Ju fler barn du skaffar ju mindre är risken att du knarkar ner dig. :-P haha
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:46:01 följande:
    Fast DET säger inte den allmänna erfarenheten. Den allmänna erfarenheten säger, att det är väldigt destruktivt att leva i utanförskap och isolering som ung och ensamstående vuxen. Mycket mer skadligt än senare i livet, när man har familj och ett socialt sammanhang utanför arbetslivet, och när man i alla fall HAR bidragit till samhället med sin arbetskraft i ett antal år.
    Så då menar du alltså att det enda som kan skona någon från utanförskap är att skaffa barn eller jobba? 
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:50:40 följande:
    Är det vanligt att folk börjar knarka EFTER att de bildat familj, i din erfarenhet..? I min erfarenhet är det tvärtom: att man försöker SLUTA knarka när man fått barn. Men ibland hjälper inte det incitamentet, eftersom beroendet är så starkt.

Dessutom är det lättare att få hjälp av samhället att bli av med missbruket, när det finns barn med i bilden. Men nu är vi OT.
    Det som är så roligt med dig är att du ser barn som någon slags universell lösning på alla problem man kan stöta på här i livet. 

Dessutom så vet jag av 3 personer i min omgivning som börjat knarka efter att dom har fått barn. 
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 17:58:35 följande:
    Fast då gissar jag att det handlar om ensamstående unga tjejer, som redan var på dekis innan barnen föddes, eller..? Tjejer som redan befann sig i familjehems/HVB-hems/ungdomshemskarusellen..? Och inte om hela familjer. Såvida du inte menar "sobriltanter" - DE kan ju mycket väl ha både gubbe och ungar. Men de brukar vara äldre, och barnen brukar vara stora innan det beroendet börjar.
    De består av en blandad kompott. En mamma var faktiskt en helt normal gift kvinna med 3 barn som lämnade man och barn för en knarkande egypt som nu mer går och letar fimpar utanför lokalbutiken med sönderstuckna armar. Men hon kanske bara behöver skaffa ett barn till
  • Anonym (BF)
    Jeaninne skrev 2014-06-17 18:19:07 följande:
    Det finns naturligtvis folk till allt. Det JAG diskuterade var generella ungdomsproblem. Inte trebarnsmammor som kärar ner sig i egyptier och går bananas...
    Jag kunde inte låta bli att jävlas, sorry  

Men att skaffa barn är fortfarande inte lösningen på de generella ungdomsproblemen. 
  • Anonym (BF)
    Iam skrev 2014-06-25 16:26:07 följande:

Damned if you do, damned if you don't.

Det dessa människor säger är:
    "Du måste vara, tycka och agera som jag. Gör du inte det förstår jag mig inte på dig... och eftersom jag inte har självinsikt nog att förstå att det är mitt problem lastar jag över skulden på dig"
    Exakt, hur man än vänder och vrider på det så har man röven bak. 
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn