Inlägg från: micromat |Visa alla inlägg
  • micromat

Vi finns, vi som ångrar barn

Anonym (jag) skrev 2014-06-14 16:02:36 följande:
    Fast själva grejen är ju att när man blir oplanerat gravid så säger "alla" att ingen ångrar ett barn. Men det är ju lögn! Om man inte får tala om det här, hur ska den som inte vill/kan/borde få barn kunna ta rätt beslut?

Precis!!!
  • micromat

Blir fan mörkrädd när jag läser den här tråden.. Inte pga faktumet att folk faktiskt ångrar barn utan pga alla idioter som behandlar dom med avsky..

Först säger ni till folk som velar mellan abort och inte att dom ska behålla barnet, mam kan ALDRIG ångra ett barn.

Sen skäller ni på dom när dom inte orkar med, gör allt som en förälder ska göra i era ögon.

Varför inte bara inse att alla inte vill ha barn, alla passar inte till att va förälder. Sluta då övertala/tvinga folk till något som dom inte vill vara..

ALLA TYCKER INTE ATT BARN ÄR LIVET!!!

Nu till TS, Jag tycker det är toppen att du lyfter frågan då jag tror att det är många som känner ånger över barn/barnen.. Det skulle inte va sån tabu att prata om sånt..

• micromat
    Anonym (ego) skrev 2014-06-15 19:58:00 följande:
    jag tycker det är jävligt ego att ångra sina barn

herregud att hjälpa andra, ta hand om andra är väl meningen med livet i grund och botten

det är genom det du lär dig om dig själv

Tycker det är obehagligt att så många ångrar sina barn

det visar att det finns mer egoism i människor än vad jag trodde!!!

Tror faktiskt det måste finnas en diagnos bakom det,

det kan bara inte vara elakhet...

Det är allt annat än ego, vem säger att man inte tar hand om andra bara för att man väljer bort barn? Eller att för den sakens skull..

Det är så jävla lätt att döma andra när man inte har någon aning själv..
  • micromat
    Anonym (A) skrev 2014-06-15 20:32:51 följande:
    Så kvinnor måste dedikera hela sitt liv, VILJA ägna hela sitt liv, åt att ta hand om andra, speciellt egna barn, för annars är de egoister som skulle strunta i om de såg någon få hjärtinfarkt?? 

OMG.

• micromat
    Anonym (Munter) skrev 2014-06-15 22:19:43 följande:
    Hur vore det om besserwissrarna som tror att de vet så mycket om saker som de uppenbart inte har någon aning om tar till sig vad de som faktiskt är i situationen skriver istället för att tro så mycket. Vem vet - ni kanske lär er något nytt och blir en erfarenhet rikare. Att lyssna på andras erfarenheter berikar betydligt mer än att försöka överösta med sina egna felaktigheter. Att ponera att ni vet mer än dem det berör är ju bara så urbota dumt.

Sen är det komiskt att det anses egoistiskt att inte vilja ha barn men att skaffa barn som en försäkran att man är älskad och slipper vara ensam som gammal, det är bevis på motsatsen. Jo men. Många av dem jag känner som inte har barn jobbar (både för lön men också ideellt) med att hjälpa andra - t ex inom vården men också med att hjälpa katthem, hemlösa, jobba för BRIS, arbeta aktivt med miljöfrågor etc. Men bara för att de inte själva vill klämma ur sig en unge är de egoistiska och jordens avskräde.

Det som är skrämmande är hur högt vissa människor tror om sig själva och bristen på ödmjukhet och empati inför andra människor.

Så jävla bra
  • micromat
    Jeaninne skrev 2014-06-17 18:18:17 följande:
    Fast DET är en annan sak, eftersom alkohol är så lättillgängligt i vårat samhälle.

Vart har du hållit hus? Droger är också jävligt lätt att skaffa
  • micromat
    Jeaninne skrev 2014-06-19 08:50:47 följande:
    Du skriver att du ska få stöd i din uppfostran av barnen, och det är väl jättebra! Antagligen har det gått snett för att du inte har orkat gränssätta barnen - och det ÄR inte så himla enkelt heller, beroende på vilket "råmaterial" man har att arbeta med. Att ångra barnen är, som ovanstående säger, dock ingen lösning. Du kommer att ha glädje av dem när de blir större! Tre barn är en SKATT ju - tänk i stället på så hemskt det skulle vara, om du inte kunnat få barn, och bara hade en ensam ålderdom att se fram emot!

Man kan ha en väldigt ensam ålderdom även när man har barn. Det är ingen garanti att bara för att man har barn slipper man va ensam på ålderns höst.. Det är rent av sagt bullshit.. Efter 12-år inom äldreomsorgen har jag sett det otaliga gånger
  • micromat
    Jeaninne skrev 2014-06-20 09:26:23 följande:
    Visst, men skaffar du inte barn så kommer du ju GARANTERAT inte att ha några barn - och barnbarn - som bryr sig om dig på ålderns höst. Och vem ska då göra det..? Betald personal som byts ut hela tiden..? Som många gånger är bittra för att de inte kunde bli något annat, för att de tjänar för litet, för att de inte har något framtidshopp..?

Nej men det finns kanske andra människor som bryr sig.. Barn och barnbarn är ingen garanti gör att någon ska bry sig..

Dessutom, tycker du verkligen att man ska skaffa barn för att slippa va ensam på ålderns höst.. Du tror att det barnet kommer känna sig älskat om det är det enda syftet till varför det föds? Där kan vi snacka om en äldre människa som kommer känna sig ensam. En människa som enbart skaffar barn gör ett sånt syfte borde inte ha barn alls!!!
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn