Inlägg från: Jennie säger tack |Visa alla inlägg
  • Jennie säger tack

Vi finns, vi som ångrar barn

TS - Stort tack! Jag har aldrig velat ha barn men trodde jag skulle ändra mig nån gång, kanske ... Min sambo ville så gärna. Vi har varit ihop i 6 år och nu har HAN ändrat sig! Så ingen press på mig, och det är så skönt. Kanske skaffar vi en dag, men då är det för att båda vill och är på rätt plats i livet. Många omständigheter under de här åren hade gjort att barn varit mycket oansvarigt att ha skaffat. Så det känns helt underbart att du ser det som ansvarigt tänkande att vänta.

Många vänner har inte velat ha barn förut men när de väl skaffat så blir de som alla andra - "jaha, när ska ni ha då?" "jag LOOVAR, det finns inget bättre!!"
    Min sambos familj tjatar VARJE gång vi hälsar på.

Och allt jag kan tänka är: Undrar vad dessa människor tänker när de är ensamma...

Ni som skriver att det är så hemskt att vara oönskad: Ja, det är väl ändå det TS menar också?! Hon tar upp ämnet för att andra inte ska göra som hon, och inte klanka ner på folk och få dem att skaffa barn pga grundtryck. Följer folk det så behöver det inte finnas lika många oönskade barn. 

(Kanske andra har skrivit typ som jag men jag orkade inte läsa 70 sidor och ville egentligen bara tacka TS.)

Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn