Inlägg från: Anonym (duärinteensam!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (duärinteensam!)

Vi finns, vi som ångrar barn

Anonym (två barns mamma) skrev 2014-06-14 16:50:26 följande:
    Jag undrar alla ni som ångrar era barn varför har ni inte adopterat bort barnet? Satt dom i fosterfamilj? Varför har ni valt att uppfostra ett barn ni ångrar och inte vill ha när det finns andra möjligheter?
    Därför att jag trots allt älskar henne när hon nu är här. Därför att hennes pappa, som är mitt livs stora kärlek och jag inte vill vara ifrån, inte känner samma. Han är det heliga föräldraskapet inc tack och lov.
    sextiotalist skrev 2014-06-14 16:53:32 följande:
    Det är sådana uttalande som gör att folk inte pratar om det. Nej, de är inte sjuka i huvudet, inte heller något annat fel på dom. Troligen arbetar de hårdare för sitt föräldraskap än vad många andra gör. Jag vågar inte tänka på vilken ångest de har, för att de har dessa förbjudna tankar.
    Och jag är ganska säker på att de älskar sina barn, även om de ångrar att de valde att bli föräldrar.
    Så bra skrivet!
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 16:52:56 följande:
    Jag skulle också vilja vet vad ni känner för era barn, ni som ångrar dem. Någon som kan svara?
    Jag älskar henne, inte som man "ska", men jag älskar henne. Jag tycker att hon är en härlig, men otroligt krävande personlighet (high need baby) och jag ser fram emot hur hon kommer bli som person som tonåring/vuxen.
    Jag känner dåligt samvete, ja jag hatar nästan mig själv för att jag inte vill ha henne egentligen, därför att jag önskar att det inte var så.
    Jonasson skrev 2014-06-14 18:58:36 följande:
    Gissar att det är någon genetisk defekt som gör att du ångrar ditt barn. Jag längtade aldrig efter barn innan jag blev förälder men likt förbannat så händer det något. Kärleken till ens barn är ju något starkt som bara kommer oavsett hur krävande barnet är. 
    Och jag erkänner, jag kan inte fatta hur man kan ångra sitt barn. Jag är separerad och avskyr tiden jag inte har mitt barn. Har valt att inte söka ny partner för att mitt barn titt som tätt kommer över fast det inte är min vecka och en ny kärlek skulle göra att jag inte kan vara hemma lika ofta och då missar flera av dessa stunder. Dessutom räcker det med att exet har en ny, vill inte röra till det mer för mitt barn.
    Har jag sagt att jag inte känner kärlek till mitt barn? Det är sådana som du som gör att detta inte är något som talas högt om.
    Jonasson skrev 2014-06-14 19:03:21 följande:
    Ja men det är klart att man inte talar högt om något som är så avvikande. Det är helt enkelt djävligt svårt för de flesta att förstå att man kan ångra sitt barn. Vad skulle du göra istället med din tid menar du?
    Här förutsätts det saker och ting ja. Det handlar inte om pengar, det handlar inte om tid, det handlar inte om graviditet eller födande, det handlar inte om karriär. Jag önskar bara att jag inte skaffat barn, att jag inte haft henne. Jag önskar ett liv utan barn bara helt enkelt.
    Jonasson skrev 2014-06-14 19:13:12 följande:
    Och jag undrar ju då vad det handlar om? När det nu inte är något av det du just skrev.

Exakt vad är det som gör att ett liv utan din dotter skulle vara ett bättre liv? Du måste ju veta varför du ångrar ditt barn, är det ansvaret du inte pallar med?
    Jag skrev det precis. Jag vill inte ha barn, det är en stark känsla i hela kroppen som inte nödvändigtvis förklaras med ord. Så sluta förutsätt saker igen.
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 19:20:22 följande:
    Det finns nog många par som gärna tar över din dotter, dvs adoption. Det tycker jag du ska fundera på.

Sen tycker jag Jonasson ställde en mycket bra fråga till dig: Exakt vad är det som gör att ett liv utan din dotter skulle vara ett bättre liv? Du måste ju veta varför du ångrar ditt barn, är det ansvaret du inte pallar med?
    Det tycker inte jag. Och framförallt tycker inte barnets pappa det. Jag svarade Jonsson, det är en stark känsla i hela kroppen som inte nödvändigtvis kan förklaras med ord.
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 19:29:53 följande:
    Ok, ja tycker man inte om sina barn så tycker man inte om sina barn det är bara för jäkligt att barnen inte har något att säga till om utan måste bo under samma tak i många år och veta om att mamman inte tycker om en.
    Har jag sagt något om att jag inte tycker om henne? Och hon vet inte om det, jag visar det inte på något sätt och hon får precis lika mycket närhet och uppskattning och jag fick som barn. När jag bodde under samma tak som mamma som önskade att hon inte hade fått mig. Vilket jag, som jag tidigare skrivit, inte märkte något av.
    Anonym (duärinteensam!) skrev 2014-06-14 19:38:51 följande:
    Har jag sagt något om att jag inte tycker om henne? Och hon vet inte om det, jag visar det inte på något sätt och hon får precis lika mycket närhet och uppskattning och jag fick som barn. När jag bodde under samma tak som mamma som önskade att hon inte hade fått mig. Vilket jag, som jag tidigare skrivit, inte märkte något av.
    Och hon vet inte om det= att jag inte vill ha barn. Inte att jag inte älskar henne eller tycker om henne.
    Anonym (Ja) skrev 2014-06-14 19:43:30 följande:
    Klart hon vet.
    Nej, det gör hon inte. Lika lite som jag visste som barn.
Svar på tråden Vi finns, vi som ångrar barn