• Anonym (Vill veta)

Belastningsregistret!!

Hej! Har fått erbjudande om ett nytt jobb. Chefen säger att HR-avdelningen kommer att ta ett utdrag ur belastningsregistret på mig. Jag undrar bara om de verkligen kan göra det? Någon som vet? Arbetsgivaren är ingen myndighet och tjänsten har inget att göra med barn eller rättsväsende på något sätt. Visst måste väl jag begära ut det själv och ge till dem?

• Svar på tråden Belastningsregistret!!
  • Anonym (???)
    Anonym (123) skrev 2014-06-15 00:07:18 följande:
    Det finns personer som gjort ett aktivt val att begå en kriminell handling (vanliga kriminella) och de som inte hade något val på grund av sjukdom (tas hand om rättspsyk). I registret syns dock inte skillnaden i Sverige (dock i nästan alla andra länder).

Så DU definierar "ovanlig" och "vanlig" kriminell, det är ingen sanning utan åsikt för att rättfärdiga att du är kriminellt belastad. You say potatoe I say potatoe
  • Anonym (123)
    Anonym (???) skrev 2014-06-15 00:11:17 följande:

Så DU definierar "ovanlig" och "vanlig" kriminell, det är ingen sanning utan åsikt för att rättfärdiga att du är kriminellt belastad. You say potatoe I say potatoe
    I Sverige är det som sagt ingen skillnad. I nästan hela världen runt om är det det.
  • ursula
    Anonym (qwerty) skrev 2014-06-15 00:10:35 följande:
    Du parasiterar eftersom du överutnyttjar statens resurser oh på ett sätt som inte är motiverat.

Du skiter kanske i det nu men det kommer att få efterverkningar i din omsättning om fler får reda på vilken vidrig människosyn du har. Du är ite en seriös arbetsgivare o såna har svårt att få arbetskraft och sånt påverkar din omsättning.
    Kanske får 595 ansökningar istället för 600 nästa gång.
  • Anonym (???)
    Anonym (123) skrev 2014-06-15 00:12:20 följande:
    I Sverige är det som sagt ingen skillnad. I nästan hela världen runt om är det det.

Du har dömts i Sverige, begått brottet i Sverige och finns i belastningsregistret i Sverige så du är en kriminellt belastad person! Äg det!
  • Anonym (qwerty)
    ursula skrev 2014-06-15 00:14:05 följande:
    Kanske får 595 ansökningar istället för 600 nästa gång.
    Ja och 2 om ett år varav 2 år tjyvar och andra kriminella.
    Anonym (???) skrev 2014-06-15 00:17:04 följande:

Du har dömts i Sverige, begått brottet i Sverige och finns i belastningsregistret i Sverige så du är en kriminellt belastad person! Äg det!
    Hahahah! Tack för kvällens kanske sista gapskratt!
  • ursula
    Anonym (qwerty) skrev 2014-06-15 00:19:09 följande:
    Ja och 2 om ett år varav 2 år tjyvar och andra kriminella.
    Jag gör affärer med andra företagare och inte med konsumenter och de tänker som jag
    De vill inte ha tjuvar i sin organisation
  • Anonym (???)
    Anonym (123) skrev 2014-06-15 00:19:27 följande:
    Hahahah! Tack för kvällens kanske sista gapskratt!

Skratta med Mattias Flink som också begick sitt brott under en psykos. Han är enligt ditt sätt att resonera inte heller vanligt kriminellt belastad alltså. Intressant resonerande
  • Anonym (123)
    Anonym (???) skrev 2014-06-15 00:32:46 följande:

Skratta med Mattias Flink som också begick sitt brott under en psykos. Han är enligt ditt sätt att resonera inte heller vanligt kriminellt belastad alltså. Intressant resonerande
    Nej, han begick det under patologiskt rus, vilket inte är samma sak.
  • ursula
    Anonym (123) skrev 2014-06-15 00:34:06 följande:
    Nej, han begick det under patologiskt rus, vilket inte är samma sak.
    Skit samma , tänker inte anställa varken dig eller Mattas Flink
Svar på tråden Belastningsregistret!!