• mona83

    Sony smartTags

    Någon som vet vad det är bra för och hur dom funkar? Har liksom aldrig riktigt fattat det trots att jag nu har min andra stupid från Sony. Är nog helt enkelt för oteknisk när det kommer till såna här saker. 


    L.O.V.E
  • Svar på tråden Sony smartTags
  • Aniiee

    De gör så man slipper hålla på att fibbla med inställningarna hela tiden. En tag till exempel gör din telefon ljudlös och kopplar ifrån internet (bra att ha på en föreläsning eller ett möte, så privata mobilen inte stör), en annan tag kan ställa väckarklockan, starta sömnmonitorn och stänga av ringsignalen, till exempel. 

    Man får ställa in vad man behöver. 


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • sportpappa

    Man håller telefonen nära dem så triggas det du ställt in ska triggas, t.ex. ändra ljudnivå eller starta en specifik app.

    Jag använde dem ett tag. Hade ett par hemma (en för natt- och en för dag-läge), en i plånboken, en i bilen och en på jobbet för de olika inställningar jag ville ha på olika platser. Framför allt reglerade jag nivån på ringsignalen beroende på plats.

    Eftersom det i princip bara var ljudnivån jag reglerade så kände jag att det var lättare att bara ändra själv och det hände ganska ofta att jag inte ville ha inställningen från taggarna så då ändra jag manuellt ändå.
    Till slut så slutade jag använda dem. De gav mig inget.

  • mona83
    sportpappa skrev 2014-06-15 21:14:59 följande:
    Man håller telefonen nära dem så triggas det du ställt in ska triggas, t.ex. ändra ljudnivå eller starta en specifik app.

    Jag använde dem ett tag. Hade ett par hemma (en för natt- och en för dag-läge), en i plånboken, en i bilen och en på jobbet för de olika inställningar jag ville ha på olika platser. Framför allt reglerade jag nivån på ringsignalen beroende på plats.

    Eftersom det i princip bara var ljudnivån jag reglerade så kände jag att det var lättare att bara ändra själv och det hände ganska ofta att jag inte ville ha inställningen från taggarna så då ändra jag manuellt ändå.
    Till slut så slutade jag använda dem. De gav mig inget.
    Aniiee skrev 2014-06-14 22:15:10 följande:
    De gör så man slipper hålla på att fibbla med inställningarna hela tiden. En tag till exempel gör din telefon ljudlös och kopplar ifrån internet (bra att ha på en föreläsning eller ett möte, så privata mobilen inte stör), en annan tag kan ställa väckarklockan, starta sömnmonitorn och stänga av ringsignalen, till exempel. 

    Man får ställa in vad man behöver. 


    Jo att man ska hålla dom nära telefonen har jag fattat, men jag har liksom inte fattat riktigt vad man skulle ha dom till. 
    Det enda jag brukar ändra är normalt ljudnivån och det är ju väldigt lätt att bara trycka på ljudlös när man behöver ljudlös. 

    Funkar det att ha fler än en sak som man vill ändra inställning på en och samma eller funkar det bara att ändra en sak på en tag?
    Nfc måste vara igång hela tiden för att det ska funka?
    L.O.V.E
  • sportpappa
    mona83 skrev 2014-06-15 21:49:55 följande:
    Funkar det att ha fler än en sak som man vill ändra inställning på en och samma eller funkar det bara att ändra en sak på en tag?
    Nfc måste vara igång hela tiden för att det ska funka?
    Du kan ändra flera saker.
    NFC måste vara igång för att det ska funka.
  • mona83
    sportpappa skrev 2014-06-16 06:21:34 följande:
    Du kan ändra flera saker.
    NFC måste vara igång för att det ska funka.
    Vad bra, kanske skulle testa en tag. Göra som en Bm och förlossningstag. 
    L.O.V.E
  • Timoleon

    NFC kallas tekniken, finns att köpa som tags eller klistermärken och kan med hjälp av olika appar programeras att tillhandahålla information eller få din telefon att utföra olika tasks, starta appar eller stänga av och på funktioner i telefonen, och dessutom överföra media och annan data mellan enheter bara genom att föra dom samman. Tekniken finns i de flesta Android och windowstelefoner i de övre prisklasserna i alla fall. Apple har länge vägrat implementera NFC i sina lurar men har nu med iPhone 6 fått krypa till korset och till slut tryckt in den lilla antennen.

Svar på tråden Sony smartTags