• Mackan87

    Tips på bra mobiltelefon!

    Jag är ute efter en ny mobil men behöver hjälp med vilka märken och modeller som är bra (och gärna vilka som inte är det). Det jag tycker är viktigt är följande:

    Starkt batteri
    Bra kamera
    Stor display
    Stort minne

    Jag funderar på en Samsung galaxy S4 med 4G+ 16GB (är inte teknisk så vet inte ens vad det sista betyder).

    Några tips? :)


  • Svar på tråden Tips på bra mobiltelefon!
  • LiKrig

    Jag har en LG g2. Är hur nöjd som helst med den! Hade en samsung galaxy s3 innan och var nöjd med den också! Jämför olika telefoner på nätet och se om du hittar någon som passar dina behov. 
    Lg:n har stor skärm, bra batteri och bra kamera. Självklart beror ju batteritiden lite på hur tunga appar du har i telefonen. Samsungen fick sämre batteritid ganska snabbt, men det kan ha berott på att jag hade tunga appar i den. 
    Här har du en länk till Lg:n: www.gsmarena.com/lg_g2-5543.php
    Jag promotar den lite extra eftersom jag själv är supernöjd med den :D 


    Crea Diem
  • inze

    De som de flesta tycker är "bäst" nu om man läser runt lite på olika ställen:

    De dyra av senaste modell:
    Samsung Galaxy S5
    LG G3
    HTC M8
    Sony Xperia Z2

    De lite billigare men som många fortfarande rekommenderar:
    Nexus 5
    LG G2
    Sony Xperia Z1 Compact (främst om man vill ha en mindre telefon)

    Och vill man ha något ännu billigare men som de flesta tycker är väldigt bra för sitt pris så verkar det vara Motorolas Moto telefoner, G och nya E (som kanske inte ens kommit till Sverige än).

  • Aniiee

    Valfri Sony Xperia i lämplig prisklass. De är bra hela högen....


    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • lolie

    Är absolut ingen iphone "dyrkare"

    Men för att vara ärlig , har arbetat med mobilutveckling i flera år och det jag kan säga att den mest andvändarnvänliga och den telefonen med bäst standarn är iphone.

  • Mackan87

    Tack för tipsen!

    Jag har haft flera telefoner i rad av märket Sony Ericsson och tänkte pröva något nytt denna gång. Kanske lutar åt en Iphone ändå... Är det någon större skillnad mellan Iphone 4s och en 5c?

  • inze
    Mackan87 skrev 2014-06-16 18:20:31 följande:
    Tack för tipsen!

    Jag har haft flera telefoner i rad av märket Sony Ericsson och tänkte pröva något nytt denna gång. Kanske lutar åt en Iphone ändå... Är det någon större skillnad mellan Iphone 4s och en 5c?
    Oavsett vad många säger om att det inte är någon större skillnad så är ju iPhone 4S en flera år gammal modell. Om jag skulle köpa en iPhone och hade de 2 att välja mellan så skulle jag ta 5C alla gånger. Men jag skulle nog välja en 5S om jag skulle välja själv. 
  • Nenne666
    inze skrev 2014-06-16 18:42:26 följande:
    Oavsett vad många säger om att det inte är någon större skillnad så är ju iPhone 4S en flera år gammal modell. Om jag skulle köpa en iPhone och hade de 2 att välja mellan så skulle jag ta 5C alla gånger. Men jag skulle nog välja en 5S om jag skulle välja själv. 



    Tänkte precis skriva nåt liknande själv. TS kolla på 5 eller 5s isf.. Är det i höst det kommer en ny iphone?
  • Tihi
    lolie skrev 2014-06-16 16:55:13 följande:

    Är absolut ingen iphone "dyrkare"

    Men för att vara ärlig , har arbetat med mobilutveckling i flera år och det jag kan säga att den mest andvändarnvänliga och den telefonen med bäst standarn är iphone.


    Har du lust att berätta mer eftersom att du har jobbat med utveckling? Jag har haft både iPhone och en Sony Android och iPhonen har hängt sig en gång på 3-4 år och Sonyn strular hela tiden fast den är så gott som oanvänd. Det är en extra telefon jag måste använda ibland bara.  Sonyn ska ersättas med en iPhone nu för jag orkar inte med det ständiga strulandet och att jag inte kan lita på att den ska fungera när jag behöver den. Så det blir en iPhone till för att man kan lita på att dom fungerar som dom ska.
  • Mackan87

    Ja jag kan iaf meddela att det blev en Samsung S4 till slut :) Har inte kommit igång med den än men hoppas den ska vara bra!

  • Esma Sultan
    Mackan87 skrev 2014-06-22 00:09:44 följande:

    Ja jag kan iaf meddela att det blev en Samsung S4 till slut :) Har inte kommit igång med den än men hoppas den ska vara bra!


    Grattis! :)
Svar på tråden Tips på bra mobiltelefon!