Inlägg från: volvo142 |Visa alla inlägg
  • volvo142

Ute tider för en 14-åring tjej.

Emiliamim skrev 2014-06-16 12:32:44 följande:
    Hej! jag är en tjej på 14 år och jag får bara va ute ca 4 timmar per dag... Ex om jag går ut vid 14:00 på en helg så ska jag va hemma klockan 6-7.. Och alla mina kompisar brukar få va ute till halv 11 till 11 på helger och på vardagar så får dom va ute till max 10. 
    Om jag kommer typ 10 minuter sent så blir det bråk och så ibland får jag utegångsförbud ca 2-3 dagar..
    Jag tycker att jag har rätt så stränga regler men jag skulle velat ha lite förslag vad andra tycker!
    så snälla skriv vad ni tycker :)
    revoltera ;)
  • volvo142
    Emiliamim skrev 2014-06-16 14:06:22 följande:
    Vet inte:/ Jag tycker inte om o gå på bio eller göra någon aktivitet med vänner haha, jag tycker liksom bara om att gå rundor och vad ska man säga, typ punda här o där haha... Men det är liksom inte långt ifrån där jag bor och ändå så ska jag va hemma jätte tidigt och om jag kommer det minsta lilla sent så antigen tar dom min mobil eller får jag utegångsförbud;(
    Jag tycker du ska va ute ändå vad ska dom göra ta din mobil ? och liksom de är väl roligare en att vara hemma jämt? Dom kan inte låsa in dig heller. Var med kompisar förlåt men alltså de är jävligt taskigt. Av dina föräldrar att va sådär.
  • volvo142
    Emiliamim skrev 2014-06-16 14:19:23 följande:
    Haha ja, jag brukar inte lyda så bra heller.. jag rymde en gång o sov över hos någon kompis och dom visste inte vem sen nästa dag när jag kom hem så blev det kaos hemma! haha.
    Jag röker oxå, och det vet dom om men jag får absolut inte röka av dom.. hah;( 
    haha okej bra det du är ju 14 år man måste få leva men röka förstår ja att dom inte gillar ja börkade röka när ja var 12 år så ja.. de är onödigt men men. tycker du ska få ha kul du med bara skolan och sånt funkar :)
Svar på tråden Ute tider för en 14-åring tjej.