• Anonym (VillJuInte!)

NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!

Jag och pojkvännen ska flytta ihop, eller rättare sagt så ska pojkvännen flytta hem till mig. Jag bor i en trea. Sovrum, vardagsrum, arbetsrum. Jag måste ha ett arbetsrum då jag jobbar hemifrån c:a 3 dagar i veckan (jobbar 7 dagar i veckan totalt) och tar emot klienter hemma på kontoret några gånger i månaden.

Min pojkvän anser att hans barn, som bor med honom varannan vecka, ska få mitt arbetsrum som sitt rum. Vi har världens vildaste diskussioner kring detta och han kan inte förstå varför detta inte är möjligt.

Hur kommer man vidare? Vad gör man?
    Han har inte pengar att varken stå på lån eller betala en halv kontantinsats för en ny bostad. Det har jag, men varför ska jag sälja min lägenhet för att köpa en större för hans barns skull? Borde inte det ligga i hans intresse?

Jag har inget emot barnet. Barnet är väldigt snällt och trevligt på alla sätt och vis. Så ni behöver inte hoppa på mig om att vara barnhatare eller liknande, tack.

• Svar på tråden NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!
  • Amanda84
    Bussförare skrev 2014-06-17 10:44:33 följande:
    Jag föreslår TS att sluta jobba hemifrån och använda arbetsrummet till något annat. Det är faktiskt olagligt att jobba 7 dagar i veckan, man måste ha en veckovila.
    Inte för egenföretagare, vilket jag gissar att TS är, eftersom en stor majoritet egenföretagare arbetar helt eller delvis hemifrån...
  • sextiotalist
    Bussförare skrev 2014-06-17 10:44:33 följande:
    Jag föreslår TS att sluta jobba hemifrån och använda arbetsrummet till något annat. Det är faktiskt olagligt att jobba 7 dagar i veckan, man måste ha en veckovila.
    Nej, det är inte olagligt att arbeta 7 dagar i veckan, däremot så är det olagligt att kräva en anställd att göra det, lite skillnad.

Jag tycker att ts har all rätt att sköta sina arbetsuppfter på det sätt som passar henne och hon ska inte behöva tvingas att släppa sitt arbetsrum för att hennes särbo inte har någonstans att bo, speciellt när det går att lösa på andra sätt
  • ica
    Anonym (Vilken karl...) skrev 2014-06-17 09:56:19 följande:
    Ja herregud - HAN har inget boende, HAN har inga pengar, HAN kommer och ställer krav.

Låter som en bra man det där...

OM du upplåter ditt hem för hans unge, så kan de träffas de tider han har vårdnaden - om han flyttar 100 mil bort till sina föräldrar lär det INTE gå.

Jag förstår att det måste kännas olustigt för honom, men han borde faktiskt mest vara tacksam. Personligen skulle jag faktiskt aldrig ta emot en unge jag aldrig bett om. 
    Jag skulle nog ha mer problem men karl.
  • Jättekul
    Anonym (VillJuInte!) skrev 2014-06-16 21:50:54 följande:
    Klädkammaren är på 9 kvm och har vägg mot grannen och inte mot fasaden, varför där inte kan finnas något fönster där.
    Jag skulle isf ordna med ordentlig ventilation i rummet. Givetvis.
    Dessutom så kommer barnet endast att bo varannan helg från och med efter sommarn, då varannan vecka inte funkar pga skolans läge i förhållande till min bostad.
    Tycker jag låter jättebra. Barnet är där endast vh. Känner massvis med folk som bor i gamla jungfrukammare och de är på ca 9 kvm (eller mindre ibland). Visserligen fönster men med bra ventilation funkar det utmärkt.
  • Anonym (Vilken karl...)
    Kriya skrev 2014-06-17 10:42:03 följande:
    Anonym (Vilken karl...): Vilken generös inställning (inte). Alla kan väl få tillfälliga problem i livet. Klart man ska ställa upp för varandra i en relation - eller låta bli att ha någon. För de flesta jämnar det ut sig i längden eftersom vi alla får vår beskärda del av bakslag här i livet. Nästa gång kanske det är TS som behöver "uppbackning".
    Att "ställa upp" är dock fan inte samma sak som att offra sitt arbete, sitt hem och sina ägodelar - TS är redan sjysst som fan som alls ställer upp. Jag skulle inte se det romantiska i att tvingas flytta ihop med någon tomte som inte kan ta hand om sejsjälv - det vore en sak om de flyttade ihop av kärlek och för att de gemensamt kommit fram till det - nu må de vara kära, men det är alltså karlns BEHOV som tvingat fram en hopflytt. Och då kommer han dessutom och är oresonlig och ställer krav och verkar inte alls begripa att TS faktiskt är en professionell människa med ett arbetsliv också, utan allt ska handla om Honom, Hans behov och Hans barn.

Det är inte ok. Inte på något sätt.
  • BellyButtOn

Men... var hade ni annars tänkt ha barnet varannan vecka? I skrubben? I hallen? Bygga loft i vardagsrummet? En kökssoffa av gamla tiders stuk? I trapphuset eller hos nån granne? Bevare oss väl!

Liksom, hur väl genomtänkt var den här trådstarten?

• ica
    Anonym (Vilken karl...) skrev 2014-06-17 11:47:25 följande:
    Att "ställa upp" är dock fan inte samma sak som att offra sitt arbete, sitt hem och sina ägodelar - TS är redan sjysst som fan som alls ställer upp. Jag skulle inte se det romantiska i att tvingas flytta ihop med någon tomte som inte kan ta hand om sejsjälv - det vore en sak om de flyttade ihop av kärlek och för att de gemensamt kommit fram till det - nu må de vara kära, men det är alltså karlns BEHOV som tvingat fram en hopflytt. Och då kommer han dessutom och är oresonlig och ställer krav och verkar inte alls begripa att TS faktiskt är en professionell människa med ett arbetsliv också, utan allt ska handla om Honom, Hans behov och Hans barn.

Det är inte ok. Inte på något sätt.
    BellyButtOn skrev 2014-06-17 11:48:59 följande:
    Men... var hade ni annars tänkt ha barnet varannan vecka? I skrubben? I hallen? Bygga loft i vardagsrummet? En kökssoffa av gamla tiders stuk? I trapphuset eller hos nån granne? Bevare oss väl!

Liksom, hur väl genomtänkt var den här trådstarten?
    Det är inte Ts barn. Så det är inte hennes ansvar.

• Froststar

Som svar på TS, förbli särbor. Annars blir du bara utnyttjad. Han får väl se till att spara pengar, skaffa ett bättre jobb och sedan kan ni omvärdera eventuellt samboende. Just nu verkar det som att han är bara ute efter förmåner utan att själv bidra.

Jag hade aldrig ens övervägt att flytta ihop när han redan nu är så oförstående och krävande. Fy för sådana människor.

Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • Froststar
    Ferenda skrev 2014-06-16 21:37:09 följande:
    Och en annan brud.
    Varför? Varför anser du att bara för att man har barn är det OK att dumpa det ekonomiska ansvaret på alla andra? Ditt barn, ditt ansvar. 

TS var snäll nog att låta latmasken flytta in för att han annars riskerar att stå på gatan och då har ungen inte ens en klädkammare men det räcker visst inte.

Ibland undrar jag om folk på FL är mer korkade än Sveriges befolkning generellt? Hoppas faktiskt det, annars ser framtiden mörk ut.
    Min avatar speglar känslorna jag får då jag läser genomsnittliga FL-ares inlägg
  • nymedlem

Tycker absolut inte ni ska flytta ihop. Jag tycker du ska låta mannen ordna sitt boende på egen hand precis som han fått göra om han inte haft dig.

Han får söka hjälp med boende av soc om han inte lyckas hitta något nytt i andra hand. Det vore fruktansvärt tråkigt om han flyttade till dig och förlorade så mycket tid med sitt barn.

Det finns INGET positivt i en flytt till dig, bara negativt. Säg nej till detta ts!

Var bor ni där det inte finns andra hands lägenheter? Drömmer

Svar på tråden NEJ, du får inte mitt arbetsrum som ditt!!!