• Alexi

Treåring ont i snoppen?

En son på 3.5 år som idag klagade på ont i snoppen. Han kissade utan problem men det är rött längst ner och när vi gick till dagis hade han svårt att gå normalt i sina jeans, på dagis bytte vi till mjukare byxor och det verkade klart bättre. Igår hade han gått några timmar i vanliga byxor utan kalsonger, kan det ha skavt och orsakat problemen? Söka läkare eller avvakta? Egenvård?

• Svar på tråden Treåring ont i snoppen?
  • viktorjohan

När jag var barn fick jag en inflammation i eller under förhuden. Minns att det gjorde väldigt ont. Jag tycker du ska söka sjukvård för pojken. Det kan bli komplikationer av en inflammation. Om det är en sån inflammation är den sannolikt lättbehandlad.

• jag7

Våra killar har haft just en inflammation/ infektion under förhuden. Vi fick skölja under med saltlösning nån vecka så försvann det. Det viktiga var att dra tillbaka förhuden och rengöra. Men prata med läkare först. Vi var en sväng hos distrikts sköterska som bekräftade. Men det går lätt att lösa om det är samma.

• Alexi

Tack för svaren! Vi pratade med bvc och fick råd att smörja med inotyol eller liknande så nu testar vi det och ser om det går över, annars söker vi läkare.

• Jenita659

Ett långt bad kan hjälpa med, vår son fick bada varje kväll när det var rött runt förhuden. Och låta han själv tvätta sig m mild tvål.

Svar på tråden Treåring ont i snoppen?