• Pyspunkan

7 årig kille på badhuset med mamma, hur gör man?

Tänkte åka till badhuset (ett stooort sådant). Tar det som självklart att min 7 åring (disträ och omogen för sin ålder) följer med mig på damernas. Han är ovan vid badhuset och kommer garanterat att bli helt förvirrad av alla omklädningsrum/vrår osv som finns på ett stort badhus. Han hittar inte i omklädningsrummet, har aldrig skött lås/nycklar osv. Och jag kan heller inte sticka under en stol med att jag ÄR rädd för "fula gubbar" (som iofs finns även om han är äldre).

Ja, i mina öron låter det självklart att han ska följa med mig och småsyskon på damernas. Men samtidigt är jag rädd för att han "stör" tjejerna i sin egen ålder. Och själv kommer han också att tycka att det är pinsamt att gå på damernas eftersom han är medveten om tjejer osv....

Vad ska jag göra? Stanna hemma och vänta på att pappan kommer hem och kan följa med? Låta honom testa och hoppas att allt går bra? Ta med honom på damernas och "lära upp" honom hur det fungerar till nästa gång?

Hur gjorde ni andra med era pojkar i den åldern?

• Svar på tråden 7 årig kille på badhuset med mamma, hur gör man?
  • modsey
    kakmonstret123 skrev 2014-06-25 10:14:49 följande:
    Till våran diskussion lade du ju till någonting totalt avgörande. Jag talade om endast en blick, och inte något onanerande. Som jag tidigare påpekat, så hade t.ex en 12-åring blivit lika förfärad om en sådan händelse ägt rum. Skall du släpa med din 12-åriga son till damernas också? Jag är liksom medveten om att det finns en risk, om än oerhört minimal, att det sker olämpliga saker i ett omklädningsrum.
    fast det är ju såna incidenter som HAR hänt som påverkar mitt val i frågan.
    Jag anser att en 12 åring klarar en sådan situation bättre än en 6-7 åring , även om det skulle vara självklart för denne med.

• Bunny on speed
    Mamman02 skrev 2014-06-25 09:24:06 följande:
    Fel. Mina pojkar duschar med badbyxor på, för att de inte ska känna sig obekväma.

Varför skulle de känns sig obekväma?
    Bunnies, it must be bunnies!
  • Mamman02
    kakmonstret123 skrev 2014-06-25 10:18:37 följande:
    10 år hade du som övre gräns tyckte jag att jag läste va? Så en 9-åring som kanske t.o.m. går på samma skola tror du inte tjejerna känner sig obekväma inför? Nej då, en 9-åring är ju bara ett litet baaaaaaaaaaaaaaarn som absolut inte kan titta intresserat.
    Men det kan väl lika gärna vara 9-åriga flickan som tittar på 9-åriga pojken? Är det mer ok?
  • K med lilla E
    Bunny on speed skrev 2014-06-25 10:24:20 följande:

Nej de är ju så småååååå, men troligtvis vill Mamman02 inte  utsätta dem för stirrande peddodamer..
  • Mamman02
    K med lilla E skrev 2014-06-25 10:19:49 följande:
    Nej, men mellan 7 och 8 så är det inte så stor skillnad, och tjejer kommer in i puberteten tidigare än killar med allt vad det innebär, bröst och könsbehåring.
    Så du menar att 8-åriga flickor är i puberteten? Då skulle jag ta den stackars flickan till läkaren..
  • Mamman02
    kakmonstret123 skrev 2014-06-25 10:21:17 följande:
    Du läser inte mycket av det jag skriver, va? Riskerna är lika stora (minimala) med ett större barn. Inser du inte det?
    Det jag inser när jag läser det du skriver - är att du värnar mer om flickor än om pojkar.
  • kakmonstret123
    Mamman02 skrev 2014-06-25 10:25:52 följande:
    Men det kan väl lika gärna vara 9-åriga flickan som tittar på 9-åriga pojken? Är det mer ok?
    Nej, det är inte mer okej för 9-åriga flickor att följa med sina pappor in på herrarnas, då det lär finnas jämnåriga killar där som känner sig obekväma.
  • Mamman02
    K med lilla E skrev 2014-06-25 10:24:08 följande:
    Jag hoppas verkligen att din son när han är 9 år har bättre förnuft än sin mamma och själv fattar att det inte är något alternativ att gå in på damernas när man ska bada.
    Om jag skulle gå och bada med min 9-åriga son skulle det inte finnas några alternativ för honom. Är inte någon manlig vuxen med oss, får han följa med mig. Punkt slut.
  • modsey

nu ska jag faktiskt åka och bada med mina små killar och japp de följer med mig på damernas trots att de är 6 år fyllda Solig
    Tror knappast de kommer vara de enda småkillarna där!

• Mamman02
    Bunny on speed skrev 2014-06-25 10:24:20 följande:

Att visa sig nakna bland flickor (men det kanske bara är flickor som kan känna sig obekväma?)
Svar på tråden 7 årig kille på badhuset med mamma, hur gör man?