• Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Anonym (smack)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-18 20:13:40 följande:
    Avsky är kanske att ta i men det var då definitivt inte tändande, eller ja kanske till och med avtändande... så det är nog som du säger att vi - eller åtminstone inte jag - klickar inte fysiskt. Jag blev då inte sugen på mer... :(  
    Jag är inte säker på att jag förstår din fråga rätt ang att bjuda till för att bli fysiskt upphetsad? Jag har nog haft förmånen att mina tidigare förhållanden fungerat väldigt bra vad gäller den fysiska biten, utan att jag/vi behövt anstränga oss, det har kommit naturligt. Men det kanske inte är det du menar?
    Med min fråga så menar jag lite mer att du i tidigare förhållanden har fått lusten lite "serverad" genom goa, härliga, mumsiga kyssar som får igång dig (inte meningen att fokusera så mkt på sex, men så blev det nu :/), nu kommer den här nyfikenheten inte automatiskt, och du kanske ger upp? Lite för lätt? Jag vet inte, känner ju inte dig och vet inte hur du fungerar, men kanske värt en liten funderare. :) Klart man haft relationer tidigare där man klickat otroligt bra sexuellt, men de personerna är man ju inte med längre av någon anledning. Emotionell oklickbarhet? Intellektuell oklickbarhet? Ja, det vet man ju bara själv. Till syvende och sist måste du gå till dig själv och vad du prioriterar högt i en relation med någon. Jag får uppfattningen om att det ändå känns lite sorgligt ändå, att det inte funkar fysiskt hittills med den här killen? Alltså har han ju hittat något hos dig som gör dig intresserad. Sen om det kan väga upp för hans bristande kyssande, kan du som sagt 100 ggr innan bara ta ställning till själv.

Precis som du skriver så tar det olika lång tid innan man lär sig en annan persons kropp, innan man synkar. Vissa synkar man med direkt, men så fallerar det på att man har 0 saker gemensamt, eller har olika mål med livet. Vissa kanske man har det lite travande med, men allt annat stämmer. Det är först nu, efter ett år tillsammans som jag och min fästman har ett fantastiskt sexliv (fan, sex nu igen... sorry). Eller så är jag förblindad av kärlek. ;)

Allt flum åsido, hade det varit jag hade jag kanske träffat honom igen, på neutral mark och kanske bara snackat i några timmar, utan att det skulle fortsätta hemma hos någon. Kolla igenom det intellektuella en gång till. Känner du känslor för honom, eller tar det tvärstopp och du kan inte sluta tänka på det fysiska? Kanske kan du ta ett beslut utifrån det?
  • Anonym (uuuusch)

Var utomlands i helgen och var ute på krogen och träffade en kille där som var väldigt "på" och det slutade med att vi kysste varann - länge och i omgångar. Han visste däremot vad han gjorde. Stooooor skillnad på hur han höll om mig och tog i mig och kysste mig omväxlande mjukt och omväxlande djupare...  Mmmmm! Drömmer

Nu låter det som jag hånglar runt hur som helst och det gör jag verkligen inte men jag var verkligen tvungen att "testa" denne random italienare för att se att det inte är jag som "legat av mig". Denna kille kommer jag ju aldrig mer att träffa men hade det varit denne killen som jag börjat lära känna, precis som min svenske dejt, och sedan fått hångla med på det här sättet - ja då hade jag ju blivit seriöst kär.... 

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (smack) skrev 2014-06-18 20:36:09 följande:
    Med min fråga så menar jag lite mer att du i tidigare förhållanden har fått lusten lite "serverad" genom goa, härliga, mumsiga kyssar som får igång dig (inte meningen att fokusera så mkt på sex, men så blev det nu :/), nu kommer den här nyfikenheten inte automatiskt, och du kanske ger upp? Lite för lätt? Jag vet inte, känner ju inte dig och vet inte hur du fungerar, men kanske värt en liten funderare. :) Klart man haft relationer tidigare där man klickat otroligt bra sexuellt, men de personerna är man ju inte med längre av någon anledning. Emotionell oklickbarhet? Intellektuell oklickbarhet? Ja, det vet man ju bara själv. Till syvende och sist måste du gå till dig själv och vad du prioriterar högt i en relation med någon. Jag får uppfattningen om att det ändå känns lite sorgligt ändå, att det inte funkar fysiskt hittills med den här killen? Alltså har han ju hittat något hos dig som gör dig intresserad. Sen om det kan väga upp för hans bristande kyssande, kan du som sagt 100 ggr innan bara ta ställning till själv.

Precis som du skriver så tar det olika lång tid innan man lär sig en annan persons kropp, innan man synkar. Vissa synkar man med direkt, men så fallerar det på att man har 0 saker gemensamt, eller har olika mål med livet. Vissa kanske man har det lite travande med, men allt annat stämmer. Det är först nu, efter ett år tillsammans som jag och min fästman har ett fantastiskt sexliv (fan, sex nu igen... sorry). Eller så är jag förblindad av kärlek. ;)

Allt flum åsido, hade det varit jag hade jag kanske träffat honom igen, på neutral mark och kanske bara snackat i några timmar, utan att det skulle fortsätta hemma hos någon. Kolla igenom det intellektuella en gång till. Känner du känslor för honom, eller tar det tvärstopp och du kan inte sluta tänka på det fysiska? Kanske kan du ta ett beslut utifrån det?
    Jamen då tror jag att jag förstod dig rätt . Och ja jag har nog varit ganska fokuserad på den fysiska biten och attraktionen i tidigare förhållanden. Det är ofta där det börjat snarare än på vänskaplig basis för min del. Den här killen har jag däremot verkligen pratat med. Nu har vi ju inte träffats så  många gånger men vi har setts och pratat i 6-8 timmar varje gång. Kanske var det iofs det som blev en sådan chock, att vi klickade så på ett intellektuellt plan men en totalkollision på det fysiska planet? Och jag har svårt att släppa det fysiska. Jag råkade hamna på samma buss (hur osannolikt är inte det?!) och jag hade svårt att fokusera på något annat än hans överläpp...! Skall dock överväga att träffa honom igen. På neutral mark isf...
  • Zoja
    Anonym (?) skrev 2014-06-18 19:34:51 följande:

jag kan ha fel .. Men är det inte så att om man är attraherad så kysser man per automatik på det sättet ? 

Alltså -saknas riktig attraktion så blir kyssen därefter.

Iannatfall om man skulle vara så pass "oteknisk" så man inte ens kan kyssas, har man inte lite fel då på känslolivet? Alltså att man inte kan leva i sina känslor så att säga.. Och därmed flyttar möbler ist för att hänga med och hålla om och känna

så tänker jag iaf

Det håller jag inte alls med om. Alla kysser på olika sätt, vissa gillar mycket tunga, vissa lite, vissa väldigt blött, andra mer stillsamt. 

Vissa gillar inte ens att kyssas speciellt mycket. Men attraktion finns oavsett hur kyssen är, tror jag i alla fall.
  • Anonym (Ge lite ledsagning?)

Det är väl egentligen inte så jättestort problem bara man tar bladet från munnen.

Man behöver inte förolämpa den andra eller ens yppa att man tycker att den andra är totalt kass på att kyssas, man kan istället ledsaga den andra och visa vad man gillar för typ av kyssar. Så gjorde iaf min sambo, sanningen är väl att jag var totalt kass på att kyssas när vi träffades, hade ingen koll alls på läget och han hanterade det väldigt smidigt, bara mumlade lite "mmm, lite mindre tunga/mer tunga", "tycker det är mysigt när tungorna bara nuddar lite vid varandra" under kyssarna första tiden utan att peka ut mig som en dålig kyssare (även om det var exakt det jag var, men jag kände inte mig inte utpekad utan tyckte om att han sa vad han gillade istället för att undvika att kyssa mig eller tvinga sig själv att genomlida obehagliga sessioner med en dålig kyssare).

Vet man inte ens om att man gör helt fel eller gör på ett sätt som den andra finner obehagligt och inte vet vad det är man gör helt fel så är det ju inte lätt att göra något åt det.

• Anonym (dålig kyssare)

Men om man aldrig har haft en riktigt bra kyss i hela sitt liv, hur ska man då kunna veta vad man gillar? Jag har inte kysst så många killar före min nuvarande och jag kan inte minnas en enda som har fått mig att... Eller jo, det har väl hänt, men... I alla fall, jag och min sambo har aldrig varit särskilt bra på att kyssas tycker jag. Allt annat funkar. Jag kan inte säga vad som fattas, bara att kyssandet inte är bra... och att jag inte kan ledsaga honom.

• Anonym (Ge lite ledsagning?)
    Anonym (dålig kyssare) skrev 2014-06-28 15:42:32 följande:

Men om man aldrig har haft en riktigt bra kyss i hela sitt liv, hur ska man då kunna veta vad man gillar? Jag har inte kysst så många killar före min nuvarande och jag kan inte minnas en enda som har fått mig att... Eller jo, det har väl hänt, men... I alla fall, jag och min sambo har aldrig varit särskilt bra på att kyssas tycker jag. Allt annat funkar. Jag kan inte säga vad som fattas, bara att kyssandet inte är bra... och att jag inte kan ledsaga honom.

Då har ni guldläge att öva tillsammans:) hitta inspiration, ser du någon filmkyss som ser riktigt härlig ut, vad är det som gör att den kyssen verkar så bra? Öva er fram med slappa läppar, spända läppar, lite tunga, mycket tunga, nafsande. För eller senare kanske ni hittar någonting ni båda gillar och som gör att ni tillsammans blir riktiga dunderkyssare?

(jag fick ju som sagt ledsagning av min sambo när vi träffades, alla har ju inte förmånen att bli tillsammans med en bra kyssare, men tillsammans kan man ju öva lite och se vad man gillar, det gör ju inte direkt ont att öva kyssar så länge man inte kysser en "bitare")
  • Anonym (dålig kyssare)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 15:58:36 följande:
    Då har ni guldläge att öva tillsammans:) hitta inspiration, ser du någon filmkyss som ser riktigt härlig ut, vad är det som gör att den kyssen verkar så bra? Öva er fram med slappa läppar, spända läppar, lite tunga, mycket tunga, nafsande. För eller senare kanske ni hittar någonting ni båda gillar och som gör att ni tillsammans blir riktiga dunderkyssare?

(jag fick ju som sagt ledsagning av min sambo när vi träffades, alla har ju inte förmånen att bli tillsammans med en bra kyssare, men tillsammans kan man ju öva lite och se vad man gillar, det gör ju inte direkt ont att öva kyssar så länge man inte kysser en "bitare")
    Vissa kyssar ser ju riktigt heta ut, men det är ju själva kåtheten som gör dem heta, inte kyssarna rent tekniskt. Och man ser ju inte vad de gör med tungan... Vad gör man med tungan egentligen för att det ska kännas sexigt?
  • Anonym (BosseLarsson)
    zingo skrev 2014-06-18 17:24:39 följande:

Tror tyvärr inte det där går att lära sig...
    Obestämd

Så förmågan att kyssas är medfödd menar du? Det går inte att utveckla tekniken någonting? Vilket jävla skitsnack, klart det går att lära sig, vad tror du vi har hjärnan till? Är det ett stort jädrans ROM eller vad?

TS: Om du nu gillar killen får du väl ge honom pointers så han kan förbättra sig.
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (Ge lite ledsagning?) skrev 2014-06-28 15:34:21 följande:

Det är väl egentligen inte så jättestort problem bara man tar bladet från munnen.

Man behöver inte förolämpa den andra eller ens yppa att man tycker att den andra är totalt kass på att kyssas, man kan istället ledsaga den andra och visa vad man gillar för typ av kyssar. Så gjorde iaf min sambo, sanningen är väl att jag var totalt kass på att kyssas när vi träffades, hade ingen koll alls på läget och han hanterade det väldigt smidigt, bara mumlade lite "mmm, lite mindre tunga/mer tunga", "tycker det är mysigt när tungorna bara nuddar lite vid varandra" under kyssarna första tiden utan att peka ut mig som en dålig kyssare (även om det var exakt det jag var, men jag kände inte mig inte utpekad utan tyckte om att han sa vad han gillade istället för att undvika att kyssa mig eller tvinga sig själv att genomlida obehagliga sessioner med en dålig kyssare).

Vet man inte ens om att man gör helt fel eller gör på ett sätt som den andra finner obehagligt och inte vet vad det är man gör helt fel så är det ju inte lätt att göra något åt det.

Fast det känns ju lite märkligt (och ärligt talat rätt ocharmigt och definitivt osexigt) att behöva instruera en vuxen man samtidigt som man kysser honom! För mig är inte en kyss något tekniskt utan handlar mer om en lyhördhet eller följsamhet. En kyss är ju något som blir till gemensamt! Jag tycker det bygger på att man följer och möter varandras reaktioner. Man kanske börjar försiktigt för att sedan övergå till en djupare kyss för att sedan backa tillbaka igen. I mitt fall kände jag det som att han försökte kyssa mig, inte att vi kysste varandra, dvs han typ bara tog för sig och försökte trycka in tungan och slafsade över halva mitt ansikte utan att känna in hur jag mötte hans kyss eller hur jag reagerade. Väldigt ocharmigt. Jag har faktiskt aldrig stött på något liknande. Jag kan ju tillägga att jag inte hört av mig till honom... Så så gick det med det... :(

Svar på tråden Han kan inte kyssas!