• Anonym (uuuusch)

Han kan inte kyssas!

Hej!
    Har dejtat en jättetrevlig kille några gånger nu. Vi har haft mycket att prata om, har en hel del gemensamma nämnare och intressen. Kändes så himla bra att träffa någon jag klickar med, men i slutet av andra dejten tog han initiativet till en verkligen fruktansvärt dålig kyss!
    Fanns inte en tillstymmelse till en sensuell känsla! Hans överläpp var liksom helt lös och utan styrsel och efteråt fick jag torka av mig i halva ansiktet som var helt blött. Med jämna mellanrum tryckte han hårt in hela sin tunga rakt in i munnen på mig. Han verkade inte veta hur man tar i någon, han höll I mig istället för att hålla OM mig, kändes som att han skulle flytta på en möbel eller liknande. Jag var beredd att lägga ner där och då eftersom det bara kändes så obekvämt och fel men tänkte att man kan ju vara nervös, ringrostig eller så måste man bara vänja sig vid en ny person och en ny kropp... Det är ju en bra kille! Tredje dejten bjöd dock bara på en lika trist upprepning, toppad av att han dessutom började slita i mina kläder på ett ganska ocharmigt vis då han verkade tro att det var fritt fram bara för att vi råkade vara hemma hos mig på kvällstid. Jag blev dock verkligen inte sugen på något mer. Det enda jag kunde tänka på var att "nu vet jag varför hans fru ville skilja sig!". Han kommer ur ett 20 år långt förhållande och har passerat 40 så det känns ju helt obegripligt att han inte skulle veta "hur man gör"!! Nu ligger han på som en igel och vill ses igen och tycker att det finns en sådan attraktion mellan oss... uuuusch! Känns helt märkligt och jag vet inte hur jag skall bemöta hans inviter eftersom vi ändå haft trevligt ihop. Ska jag helt enkelt dumpa honom direkt och ska jag i så fall tala om anledningen? Eller skall han få en till chans? Kan man verkligen lära upp någon som inte verkar ha någon som helst känsla för hångel och sex eller är det bara att glömma, antingen har man känslan - och intresset - eller också har man det inte?!

• Svar på tråden Han kan inte kyssas!
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 20:03:57 följande:

Du sa själv att han hade kommit ur ett långt förhållande, han kanske enbart hade kysst en kvinna tidigare och det var hans tidigare fru.
    Om nu hon var ännu sämre på att kyssas hur skulle han då lärt sig det? Genom att sitta med en plastmugg och försökshångla med den?

Nu var det inte ens dig TS jag vände mig mot, klickar man inte så klickar man inte. Det var bara den där synen på att folk som inte lärt sig eller gjort vissa saker när de är 35-40 är värdelösa. Folk ska bara kunna allt utan att någon lärt dem det. Kunde du kyssas som en gudinna dina första gånger? Det var aldrig någon som gav din några lektioner? Du bara "magiskt" kunde? "I know kung fu" eller vad?

ROM = read only memory.

Lugn, lugn ville bara ge dig ett svar även om jag såg att du citerade ett annat inlägg. Och nej man är inte värdelös som människa för att man inte gjort vissa saker när man är 35 eller 40 men det kanske kan vara lite förvånande. Jag vet inte om du läst hela tråden men jag har försökt förklara att jag inte ser det som en kunskap eller en specifik teknik jag är ute efter, utan att man har förmågan att vara lyhörd och följsam, för att så småningom även kunna vara känslosam och passionerad. Det brukar vara positivt inte bara vid kyssar utan även vid sex.
    Nej, jag har aldrig fått några lektioner, det är ingen som givit mig några hintar eller direkt teknisk feedback men jag brukar få höra att jag är passionerad och mysig att hångla med. :) Min första kyss... första gången hängde jag nog bara med i vad killen gjorde, tog det lite lugnt och kände efter hur det kändes. Det är över 25 år sedan så jag kommer inte ihåg några detaljer mer än att det kändes bra men ovant, jag var dock inte särskilt kär i killen, mest smickrad över att han var intresserad av mig... Mmmm ljuva tonår! Möjligen hade jag övat lite på baksidan av handen, det är väl en klassiker i 12-13 års åldern. Kanske borde tipsa den här killen om det, det torde ju vara svårt att köra tungan genom handen! :) 
  • Anonym (BosseLarsson)

Ja, tipsa på tycker jag. Hur ska han annars veta att han gjort fel så att säga?

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 20:41:30 följande:

Ja, tipsa på tycker jag. Hur ska han annars veta att han gjort fel så att säga?

Ja alltså nu har jag redan valt att inte träffa den här killen igen.
    Hade jag känt något mer för honom hade det kanske varit ett försök men inte som jag känner nu. Han förstår inte alls vad som hände eftersom vi på ett allmänt plan hade väldigt trevligt...
  • Anonym (dålig kyssare)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 19:21:42 följande:
    Jo det var det jag tänkte också. Det var därför jag gav honom/oss en chans till. Men det kändes ju inte bättre alls!
    Slafsande är hemskt! Inte ok att inte hålla rätt på sin egen saliv!

Jag är inte säker på att jag förstått rätt, är det din man som kysser dåligt eller tycker du själv att du kysser dåligt?
    Jag tror inte att någon av oss är någon mästarkyssare tyvärr, men ingen är nog lika dålig som det du beskriver. Det var så länge sen jag kysste någon annan så jag vet inte riktigt hur det skulle kunna vara.
  • Anonym (BosseLarsson)
    Anonym (uuuusch) skrev 2014-06-28 23:09:19 följande:
    Ja alltså nu har jag redan valt att inte träffa den här killen igen.
    Hade jag känt något mer för honom hade det kanske varit ett försök men inte som jag känner nu. Han förstår inte alls vad som hände eftersom vi på ett allmänt plan hade väldigt trevligt...
    Ja, det verkar ju snällt...
    Du tänker inte ens säga varför du "dumpade" honom? Du tänker alltså skita i en trevlig kille för att han inte kan kyssas som du vill och du tänker inte ens nämna det eller säga vad han behöver förbättra?
    Har du ett problem så säg det, tror nog han skulle uppskatta att få reda på det.
  • Anonym (BosseLarsson)

*tillägg till min senaste post*

Det är lite som att du vet exakt hur du vill att han ska göra men du tänker inte tala om det eller ens hinta om det.  Killen måste alltså vara telepat för att det ska fungera.

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 23:34:41 följande:
    Ja, det verkar ju snällt...
    Du tänker inte ens säga varför du "dumpade" honom? Du tänker alltså skita i en trevlig kille för att han inte kan kyssas som du vill och du tänker inte ens nämna det eller säga vad han behöver förbättra?
    Har du ett problem så säg det, tror nog han skulle uppskatta att få reda på det.
    Jag vill inte träffa honom igen för jag känner noll fysisk attraktion till honom det är den enkla sanningen. Det ligger alltså lite mer än bara en dålig kyss bakom detta beslut. Och det är möjligt att jag är feg men jag skulle känna mig väldigt elak om jag sa det rakt ut till honom... Då är jag hellre lite luddig och säger att de rätta känslorna inte finns där...
    En kyss är trots allt bara en kyss och kan säkert förbättras, under förutsättning att man ändå känner en fysisk dragning till personen. Det gör inte jag. Bättre då att någon annan som är attraherad av den här killen och vill fortsätta träffa honom får försöka  lära upp honom.  
  • Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-28 23:57:41 följande:

*tillägg till min senaste post*

Det är lite som att du vet exakt hur du vill att han ska göra men du tänker inte tala om det eller ens hinta om det.  Killen måste alltså vara telepat för att det ska fungera.

Nja nu överdriver du lite. Det är ju inte så att jag sitter och håller på en stor hemlighet eller kunskap som ingen annan del av mänskligheten känner till. Vi passar nog helt enkelt inte ihop, vi klickar inte på det fysiska planet. Eller jag klickar inte med honom på det fysiska planet. Simple as that.
  • Anonym (BosseLarsson)

Ok, men då är det som du säger mer än kyssarna som ligger bakom.
    Dessutom var det det jag ville komma fram till, kyssar kan förbättras så jag kan inte tycka att just den biten är ett oöverstigligt hinder.
    Det var bara det att i dina inlägg lät det som om allting hängde på just kyssarnas kvalitet och teknik/känsla.
    Som jag skrev fick jag känslan av att du hade din ide om hur allt skulle vara men du vägrade upplysa killen om det.

Men jag håller med dig, vissa personer klickar man bara inte med hur trevliga och roliga de än är. Känslan finns bara inte där.

• Anonym (uuuusch)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-06-29 08:41:49 följande:

Ok, men då är det som du säger mer än kyssarna som ligger bakom.
    Dessutom var det det jag ville komma fram till, kyssar kan förbättras så jag kan inte tycka att just den biten är ett oöverstigligt hinder.
    Det var bara det att i dina inlägg lät det som om allting hängde på just kyssarnas kvalitet och teknik/känsla.
    Som jag skrev fick jag känslan av att du hade din ide om hur allt skulle vara men du vägrade upplysa killen om det.

Men jag håller med dig, vissa personer klickar man bara inte med hur trevliga och roliga de än är. Känslan finns bara inte där.

Ja fast jag tycker fortfarande att det är en rätt tung faktor när man träffar en ny person i den bedömning som sker (av sig själv, med automatik) om man känner attraktion eller ej. Man måste ju tycka om hur det känns med en fysisk kontakt och då är ju ofta en kyss det första som sker. Känner man istället avsmak så spelar det ju ingen roll att man haft trevligt innan. Det är ju en romantisk relation jag är ute efter. Sen kan jag tycka att det tyder på en viss känslomässig omognad om man inte utvecklat den delen när man är i den ålder han och jag befinner mig i. Åtminstone om man befunnit sig i en (eller flera) relationer. Då undrar jag hur intresserad man egentligen är av den fysiska biten i ett förhållande. Nu tycker inte jag sex är den enskilt viktigaste beståndsdelen i ett förhållande, men det är en ingrediens som måste funka! Å andra sidan är det som en klok person skrev ovan att man har haft bra sex med personer som man uppenbarligen inte är tillsammans med idag och det är ju absolut värt att fundera över sina prioriteringar och kriterier vid val av partner... Samtidigt har jag folk i bekantskapskretsen som valt att bortse från att attraktionen inte finns där, ingått förhållande och i vissa fall skaffat barn och så slutar det ändå med skilsmässa/separation för att attraktionskraften inte finns där och inte har funnits från början...  
Svar på tråden Han kan inte kyssas!