• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Ananas

Jag beklagar, skulle det ju stå.... Vilken vecka är du i? Håller tummarna att ni får positivt besked imorgon iaf.

CB1982 skrev 2014-10-13 14:04:06 följande:

Varit på gynakuten nyss.

De fann inget embryo vilket han sa att man bör göra i min vecka så det ser tyvärr ut som om det är ett missfall

Lämnade blodprov och dom ringer angående det imorgo sedan får jag antagligen komma tillbaka på torsdag eller fredag och ta ett nytt prov.

Tappat andan nu, vill gråta men kan inte....

Känner mig tom...

• emeliearcen
    Emmli skrev 2014-10-13 20:18:19 följande:

Veraicon och emeliearcen: nu håller ci tummarna för att återföringsdatumet 9 okt blir en stor jackpott!!!

Den klinik som jag och sambon går hosr rmc linköping. Ni då?

Jag är på RMC i Malmö. Är otroligt nöjd med alla på kliniken, de är så himla gulliga!
  • Lisa 236

Hej hur går det för er alla.... här är det ännu så att det ökas på så det känns tryggt. är idag i v5+2. Och vill mest att det ska bli 29 okt då vi har Vul. men det är med skräckblandad förtjusning som jag längtar sist hade vi ofostrig graviditet å det vill jag inte uppleva igen.

kämpa på å ge aldrig upp kram

• MiWe
    Lisa 236 skrev 2014-10-15 10:39:49 följande:

Hej hur går det för er alla.... här är det ännu så att det ökas på så det känns tryggt. är idag i v5+2. Och vill mest att det ska bli 29 okt då vi har Vul. men det är med skräckblandad förtjusning som jag längtar sist hade vi ofostrig graviditet å det vill jag inte uppleva igen.

kämpa på å ge aldrig upp kram

Här väntas det också skräcknervöst... 8+0 idag och en vecka till VUL.

Kram!

• Lisa 236
    MiWe skrev 2014-10-15 10:45:11 följande:

Här väntas det också skräcknervöst... 8+0 idag och en vecka till VUL.

Kram!

Mm så då är du lite före mig alltså.... lycka till när det blir dax kram
  • Lisa 236

Känns ganska bra när det blir starkare i allafall... snart blir de nog inte starkare då kan jag bara hålla koll att de inte blir svagare

• Nickidocka

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

• Lisa 236
    Nickidocka skrev 2014-10-15 18:53:32 följande:
    Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida smile1.gif Vi är så lyckliga <3 <3 <3
    Gratulerar så mycket... En lyckans dag... Vi hoppas vi får vår den 29/10
  • veraicon
    Nickidocka skrev 2014-10-15 18:53:32 följande:

Vi var på VUL idag. Såg ett litet pyre med ett fint tickande hjärta. Är i vecka 8+0 idag. Allt såg bra ut sa läkaren. Nu är det mödravården som gäller, läkaren sa att från och med nu är vi bara gravida, utan siffror, antal ägg och hormoner. Nu är vi precis som alla andra gravida Vi är så lyckliga <3 <3 <3

Oj så härligt, stort grattis och njut!

Lisa 236, det där VUL:et kommer gå som en dans!
  • veraicon
    emeliearcen skrev 2014-10-15 08:05:00 följande:
    Jag är på RMC i Malmö. Är otroligt nöjd med alla på kliniken, de är så himla gulliga!
    Och jag håller till på Fertilitetscentrum i Stockholm. Är hittills också väldigt nöjd, känns tryggt och avslappnat!

RD 7 alltså. Fy tusan vad tiden går långsamt. 
Svar på tråden IVF hösten 2014