• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • sama12

På onsdag är det tre veckor sen vi var på ett första besök inför ivf. På undersökningen såg doktorn att det snart var dags för mens och det var på dag 31 i min cykel. Mellan30-40 dagar är inte ovanligt för mig. Men idag är det dag 49. Min molande mensvärk jag dragits med i två veckor försvann helt nu innan helgen. Kvar är mina enormt ömmande bröst. Brukar få det innan mens, men den kommer ju inte.
    Är väl stress och tankar på att få börja behandling.
    Vad ska jag göra? Bara fortsätta vänta eller ringa dit? Blir ju helt knäpp här :(

• MTLL

Lokattis - det måste vara skönt att vara igång?! Jag längtar tills vi sätter igång med ivf 4! :) Just nu går man bara och väntar känns det som :/

• pco

Calabalic: ja jag är på rd 6 med blastis. Nä har inte testat än men varje gång det blir såhär så har det skitit sig. Har fått mf de 4 senaste o nu vet jag inte ens om det tagit sig alls då jag inte denna gång har kunnat läsa av min kropp så bra, små ilningar bara inget annat tecken har visat sig.

Ja jag förstår precis din tanke, man gör ju allt för att få en familj men som du säger, är det värt att utsätta sin kropp mer på det sättet. Har ni pratat nåt om adoption? Hur känner ni inför det?

• calabalic
    pco skrev 2014-08-31 22:05:28 följande:

Calabalic: ja jag är på rd 6 med blastis. Nä har inte testat än men varje gång det blir såhär så har det skitit sig. Har fått mf de 4 senaste o nu vet jag inte ens om det tagit sig alls då jag inte denna gång har kunnat läsa av min kropp så bra, små ilningar bara inget annat tecken har visat sig.

Ja jag förstår precis din tanke, man gör ju allt för att få en familj men som du säger, är det värt att utsätta sin kropp mer på det sättet. Har ni pratat nåt om adoption? Hur känner ni inför det?

Usch vad jobbigt för er! :( 4 mf, hemskt! Har de varit tidiga eller långt gångna? Vi har bara pratat lite smått om adoption men känner några som fått barn genom det och det har varit en väldigt lång och slitsam resa för dem så vi är lite skeptiska till om vi orkar med en sån kamp också nu efter de här åren. Kostar ju rätt mycket också. Ni då, hur tänker ni kring adoption?
  • Saturnus

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

• Moolie
    Saturnus skrev 2014-09-01 09:56:19 följande:

Äggplockningen klar, det gick jättebra! Jag fick fyra ägg totalt! Nu hoppas vi på att fyra blir befruktade och har grym kvalitet! Ligger i ett mysigt vilorum och har fått fika. Min son leker med mormor i ett annat rum och snart ska vi åka på zoo i Köpenhamn. :) På onsdag är det tillbakasättning. Lycka till alla andra. Känns fint att få följas åt i detta forum.

Grattis!!!
  • pco

Calabalic: ja det har tagit hårt på oss, man står mellan hopp och förtvivlan. Nä har fått tidiga mf vissa v 5 o vissa v 6 men ändå. Tog ett gravtest idag, helt onödigt egentligen men iaf så visar det svagt plus men det ca typ det eller blankt som jag förväntat mig, o lite mensvärk idag oxå så snart är allt förbi oss :/
    Ja adoption är absolut ett alternativ för oss, både min man och hans bror är adopterade från Colombia, men det som sätter stopp är framförallt ekonomin men även hela den resan, som du skriver, kommer man orka det? Vart adopterade din vän i från o vilken organisation hade de?

• Lokattis
    MTLL skrev 2014-08-31 22:05:20 följande:

Lokattis - det måste vara skönt att vara igång?! Jag längtar tills vi sätter igång med ivf 4! :) Just nu går man bara och väntar känns det som :/

Väldigt skönt!
  • gose79

Hej, vill hoppa in här i tråden om det e ok, har en dotter född -09 sedan tidigare och har försökt bli gravid med syskon sedan dec2010. Men det vill sig inte, sökte hjälp efter ett år och då visade det sig att jag hade hypotyreos, tsh var över 150! Men fick hjälp snabbt och medicinerar med levaxin idag och värdena blev bra på 5 månader så det har vart bra länge nu, gått på 9 pergokurer med vad läkaren sa va bra ägg men ändå tog det sig inte. Så nu har vi satt hoppet till ivf, ska på första besöket på ivf nordic Göteborg på fredag, så nervös men det ska bli spännande oxå, nån dom har nån erfarenhet av kliniken? Förresten så visa utredningen ingen förklaring, bra simmare, passage i äggledare, prover bra, amh 1,2 vet ej om det är bra men läkaren sa att proverna var normala??

Svar på tråden IVF hösten 2014