• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Niisan

Kan någon vilja vara snäll och lägga in mig i listan under gravida? Sitter bara via mobilen.

Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 (21/9).

• MiWe

Självklart Niisan! :D

Under behandling:
    Lilla0 - ET 25/8 
    MiaMorot - ET 27/8  
    TreTriss - ET 27/8  
    Moolie - FET 30/8  
    Calabalic - FET 2/9, TD 16/9  
    Bubby - ÄP 29/8, ET 3/9, TD 16/9 
    Saturnus - ÄP 1/9, ET 3/9, TD 17/9  
    Blomflugan - FET 4/9, TD 17/9 
    Nickidocka - ÄP 3/9, ET 5/9  
    lucylight - ET 10/9, TD 28/9 
    Lokattis - ET 18/9, TD 6/10
    Speck - Spraystart 2/9, VÚL 22/9 och ev. ÄP 29/9
    trex2013 Sprutstart 11/9, Planerat ÄP v. 39 (3:e försöket)  
    Frugis- beräknad sprutstart 17/9  
    MissEmman: ET 17/9. TD 4/10. 

Gravida:
    MiWe: (2:a försöket, ICSI) Sprutstart 21/8, VUL 29/8, ÄP 3/9, ET 5/9, TD 20/9 på RD15 (plus från RD11 dock), VUL 21/10
    Niisan: (1:a försöket, ICSI) Sprutstart 30/8, VUL 5/9, ÄP 11/9, ET 13/9. Testade positivt RD 8 (21/9)

• Speck

Halloj, VUL idag, och jag hade 8 st äggblåsor i stl 8-12 mm. Jag ska in igen på onsdag för VUL, det var för tidigt att bestämma när ÄP ska ske.
    Fick även svar på mitt amh värde och det var 0,52 Rynkar på näsan Så jag har ganska låg äggreserv. Men tack vare att jag är så ung än så kommer jag fortfarande få ägg av bra kvalité även om det inte blir så många. Så jag hoppas på ägg av stjärnkvalitét nu. Det fanns fler äggblåsor som kanske hinner växa till sig.
    Jag är bara så nervös, tänk om makens simmare har blivit sämre än sist? Han har ju inte levt så sunt som är idealiskt... Men jag försöker tänka positivt...

• Nickidocka

Någon vänlig själ flytta ned mig i lista. Det blir konstigt när man gör det på paddan nämligen.

• karro 2014
    Speck skrev 2014-09-22 11:31:04 följande:

Halloj, VUL idag, och jag hade 8 st äggblåsor i stl 8-12 mm. Jag ska in igen på onsdag för VUL, det var för tidigt att bestämma när ÄP ska ske.
    Fick även svar på mitt amh värde och det var 0,52 Rynkar på näsan Så jag har ganska låg äggreserv. Men tack vare att jag är så ung än så kommer jag fortfarande få ägg av bra kvalité även om det inte blir så många. Så jag hoppas på ägg av stjärnkvalitét nu. Det fanns fler äggblåsor som kanske hinner växa till sig.
    Jag är bara så nervös, tänk om makens simmare har blivit sämre än sist? Han har ju inte levt så sunt som är idealiskt... Men jag försöker tänka positivt...

Va roligt för dig, då ligger vi lika i amh värdet, jag har 0,5... Och sist när vi kolla på ett vanligt ul såg vi 7 äggblåsor.. Skall imorgon på mitt första ul från d att jag börja med behandlingen. Är både nervöst och spännande:)
  • Nickidocka

Speck!

se till att han äter två morötter och gärna ett par tomater om dagen fram tills ni ska lämna provet, har läst flera studier om att det är bra för spermakvaliteten.

Det behövs ju inte massor med ägg för att man ska lyckas så håll humöret uppe, det kommer gå bra! Kram

• Speck

Karro: Du är inte med i listan! Hur länge har du tagit sprutor? Jag fattar inte vad du skrev, fritt citat "sist vi va på ul såg vi 7 äggblåsor, imorgon ska vi dit på första ul sen vi började behandlingen"? Hade du 7 äggblåsor innan du ens började med sprutorna eller vadå? När har du beräknat ÄP?

Nickidocka: Men kan det verkligen göra någon skillnad vad han äter nu? Jag trodde dte var 3-4 månaders "förnyingscykel" för killarnas simmare? Så det han gör idag ger effekt om 4 månader?

• Niisan

Måste ge er andra ett tips som dom använder på Carl von Linné kliniken. Dom har börjat med att använda bisolvon vid ivf som visat sig ge mycket bra resultat. Ni kan ju göra det själva även om inte er klinik använder sig av det.

Man köper bisolvontabletter 8 mg och doserar enligt följande:

Dagen för äggplock- 2 tabletter (en efter plocket runt lunchtid och en på kvällen).

Dagen efter äggplock- 3 tabletter fördelat under dagen.

Återföringsdagen: 2 tabletter (en på morgonen och en runt lunch innan återföring).

Detta gäller vid 2-dagars. Vid fler odlingsdagar vet jag inte hur de gör.

• karro 2014
    Speck skrev 2014-09-22 12:25:58 följande:

Karro: Du är inte med i listan! Hur länge har du tagit sprutor? Jag fattar inte vad du skrev, fritt citat "sist vi va på ul såg vi 7 äggblåsor, imorgon ska vi dit på första ul sen vi började behandlingen"? Hade du 7 äggblåsor innan du ens började med sprutorna eller vadå? När har du beräknat ÄP?

Nickidocka: Men kan det verkligen göra någon skillnad vad han äter nu? Jag trodde dte var 3-4 månaders "förnyingscykel" för killarnas simmare? Så det han gör idag ger effekt om 4 månader?

Blev lite luddigt, skall på mitt första ul imorgon (dag 6 i behandlingen) beräknat äp är 29/9
Svar på tråden IVF hösten 2014