• Chasingdreams

IVF hösten 2014

Nu är det äntligen vår tur. Efter flera misslyckade försök på egen hand och konstaterad manlig infertilitet (få och långsamma spermier) väntar vi nu på ivf (mest troligt icsi) till hösten. Finns det fler som också väntar och längtar? Skulle vara skönt att få prata av sig med andra i samma situation.

• Svar på tråden IVF hösten 2014
  • Speck

Ja lycka till imorgon! Imorgon kväll tar jag min sista gonal F och på lördag ovitrelle! Jag är nervös inför äp också, jag fick så ont förra gången... De har gjort en anteckning om det i min journal.. De har lovat att ge mig citodon jag kan ta med mig hem efter äp så det känns bra iaf. Sist tog jag bara Alvedon.

• Saturnus

Hej! Här plussar jag av och an med testlagrets tester. Jättekonstigt. Så jobbigt att gå emellan hopp och besvikelse. Idag fick jag göra hcg blodprov hos gyn. I morgon hoppas jag få svar! Borde inte få tillstymmelse till plus om jag inte hade hcg i kroppen men först är det positivt för att sedan bli negativt ovs.... Börjar misstänka att det är fel på testerna....

Ingen som hört eller varit med om liknande?

• MiWe
    Saturnus skrev 2014-09-26 00:15:06 följande:

Hej! Här plussar jag av och an med testlagrets tester. Jättekonstigt. Så jobbigt att gå emellan hopp och besvikelse. Idag fick jag göra hcg blodprov hos gyn. I morgon hoppas jag få svar! Borde inte få tillstymmelse till plus om jag inte hade hcg i kroppen men först är det positivt för att sedan bli negativt ovs.... Börjar misstänka att det är fel på testerna....

Ingen som hört eller varit med om liknande?

Har hört att testlagrets har varierande resultat... Jag tyckte att det enda klockrena var CB digital. Men blodprov är förstås ännu säkrare. Håller tummarna!!!
  • Mallan82
    Speck skrev 2014-09-25 22:35:08 följande:

Ja lycka till imorgon! Imorgon kväll tar jag min sista gonal F och på lördag ovitrelle! Jag är nervös inför äp också, jag fick så ont förra gången... De har gjort en anteckning om det i min journal.. De har lovat att ge mig citodon jag kan ta med mig hem efter äp så det känns bra iaf. Sist tog jag bara Alvedon.

Tack tack. Mitt är klart nu och jag är hemma. 11 ägg fick vi denna gång. Planerat ET på måndag :) 

Lycka till själv på måndag!! 
  • Chasingdreams

Äggplocket gick smidigt idag och gjorde inte alls ont. Åtta ägg lyckades de hitta. Det känns riktigt bra med tanke på den dåliga starten och att vi riskerade få försöket avbrutet för en vecka sen. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller. Vi kommer få besked imorgon.

Kul att allt gick bra för dig också Mallan82 :).

• Mallan82
    Chasingdreams skrev 2014-09-26 13:47:23 följande:

Äggplocket gick smidigt idag och gjorde inte alls ont. Åtta ägg lyckades de hitta. Det känns riktigt bra med tanke på den dåliga starten och att vi riskerade få försöket avbrutet för en vecka sen. Om minst fem ägg befruktas blir det insättning på onsdag, annars är det måndag som gäller. Vi kommer få besked imorgon.

Kul att allt gick bra för dig också Mallan82 :).

åh vd bra!!! Nu får vi njut av helgen och se fram emot ruvardagarna :) 
  • Mallan82
    MiWe skrev 2014-09-26 14:01:20 följande:

Grattis Mallan och Chasingdreams till lyckade ÄP!

Tack snälla :) 
  • Mallan82
    Lokattis skrev 2014-09-26 15:45:49 följande:

Åh, grattis Mellan och Chasingdreams! Så bra det gick för er!

Tack jag håller med. Toppenbra antal för oss båda
Svar på tråden IVF hösten 2014