Inlägg från: lisenlisen |Visa alla inlägg
  • lisenlisen

Bf mars 2015

Hej! 

Hänger gärna med i den här tråden! Plussade för en vecka sedan och BF är 12 mars. Känner enbart av den molande värken / stark mensvärk som många beskriver. Men jag är ju bara i vecka 6 (5+3). 

Plussade även i oktober förra året, men fick MF i vecka 6-7. Visst är det tråkigt, men jag tänker att det var något fel på embryot - naturligt urval. Det låter kanske dumt att säga att det finns något positivt med MF men jag måste faktiskt säga att jag inte alls är lika orolig den här gången då jag vet på ett ungefär vad det innebär med MF (skiljer sig säkert från gång till gång). Och visst gjorde ont (som svaga värkar) men inget extremt. Själva blödningen kom först och då kändes det som lite starkare mensvärk. Två veckor senare stöttes embryot ut och då kändes det som svaga värkar/mensvärk som kom och gick, mycket mer direkt smärta än vad jag har nu. MF-smärtan går i alla fall INTE att jämföra med hur det känns nu. På det sättet jag har nu är det en molande ihållande värk som kommer ibland under dagen. Ett par ggr har det känts som stick/hugg.

Tror och hoppas i alla fall att det kommer gå bra den här gången! Gravid Glad

• lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:19:44 följande:
    Grattis =)
    Trist med mf
    Jag är också i V.6 (5+3) och har räknat ut att jag har bf 13/3 =)
    Just nu har jag inga symtom så blev lite funderingar imorse om det är något där men fått positivt på två stickor och positivt på 2 cb digital test så nog ska jag vara gravid, men skulle vilja ha något lätt symtom så man vet att något är där men är olika, jag vet. Har du bara dessa symtom?

Kommer nog ångra mig den dagen jag mår piss att jag sagt så =)

Hur gammal är du och var bor du? örsta barnet? Försökt länge? Många frågor =)
    Det var det datumet jag räknade ut först så det kan hända att det är det som gäller för mig också - jag vet inte exakt när jag hade ÄL men jag vet första dagen i sista mensen och enligt familjelivs "uträknare" är det den 12:e då.

Ja alltså de
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:21:44 följande:
    Grattis =)
    Förstår om ni längtat =)
    Vi är gravid med första barnet beräknat till 13/3-15. Tog sig på 2:a försöket.
    Vilken vecka är du i? Några symtom? Bor?

Grattis till kommande giftermål =)
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:19:44 följande:
    Grattis =)
    Trist med mf
    Jag är också i V.6 (5+3) och har räknat ut att jag har bf 13/3 =)
    Just nu har jag inga symtom så blev lite funderingar imorse om det är något där men fått positivt på två stickor och positivt på 2 cb digital test så nog ska jag vara gravid, men skulle vilja ha något lätt symtom så man vet att något är där men är olika, jag vet. Har du bara dessa symtom?

Kommer nog ångra mig den dagen jag mår piss att jag sagt så =)

Hur gammal är du och var bor du? örsta barnet? Försökt länge? Många frågor =)
    Verkar inte som allt jag skrev kom med. Det är de enda symtomen jag haft hittills. Har dock känt mig VÄLDIGT trött de senaste två dagarna. Och kissnödig! Det har jag varit ganska länge. Den här konstiga värken som liknar mensvärk är dock det symtom som är tydligast.

Du är ju definitivt gravid! Jag var själv lite misstänksam på grund av vaga symtom så jag testade igår och det blev ett plus direkt när urinen gått igenom rutan. Kanske är två där inne ;) :P Är glad att jag INTE fått tillbaka det där fruktansvärda illamåendet! Och hoppas alla slipper det!

Jag är 26 år, bor i Sthlm med min man. Det är första barnet. Jag slutade med p-piller i maj men vi försökte inte seriöst då eftersom jag tänkte att det kanske dröjer innan ÄL kommer igång osv. Försökte däremot räkna ut ungefärlig ÄL i juni och det lyckades på första försöket :) Får hoppas att det håller sig den här gången och inte blir MF igen. 

Själv då? Bor, ålder osv.
  • lisenlisen
    Evening primrose skrev 2014-07-15 09:09:09 följande:

Hej!

Kanske joinar er idag eller snart!

Bim var i tors-lör så nu är jag ganska sen.

Spännande!

Lycka till då :) :) :) 
  • lisenlisen
    onlyonewhoknows skrev 2014-07-15 10:25:51 följande:

Hoppar in här jag med. Vet dock inte exakt datum än eftersom jag inte vet när min ÄL var (testade negativt en vecka efter BIM 24/6) men positivt med ClearBlue igår (Gravid, 3+), så mellan 4 och 25/3

Fick sent missfall i v 28 i april (bebisen ströps av navelsträngen) och blev gravid på första försöket den här gången. Är toknervös för att det inte ska gå vägen den här gången. Vi kommer få extra läkarvård den här gången och tätare kontroller, men jag var hos BM bara dagar innan missfallet och då var allt ok.

Mår mycket mer illa den här gången och har rätt mycket flytningar, men har annars inga symptom alls. Inte ont i brösten som förra gången och inga hormonsvängningar som då heller.

Grattis till plusset! Så fruktansvärt med din bebis. Håller tummarna för att det går bra den här gången! Det kommer det säkert göra! Själv fick jag ett tidigt missfall förra året, men det är så klart inte jämförbart på något sätt. 

Själv har jag väldigt vaga symtom hittills. Hoppas på att INTE få det illamående som jag hade innan missfallet förra året. Har hört att postafen ska hjälpa. Har själv tagit det mot åksjuka hela mitt liv. Bieffekten är trötthet, men jag vet lite trix som gör att man kan undvika den effekten :)
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-15 12:48:03 följande:
    Tack =)

Jag har kännt lite i bröstvårtorna i 3 dagar men börjar ge sig lite. Inga andra symtom.

Jag räkna från sista mensens första dag som var 6/6 och då fick jag 13/3

Jag bor i Örebro sedan 10 år. Innan i Kumla 3 år. Kommer från Nyköping från början.

Är vårat 1:a barn. Har tänkt berätta för familjen ihelgen =) är i v.6 (5+4).

Har ni anlag för tvillingar i släkten?
    Skönt! Bara jag slipper illamåendet är jag nöjd. Visst, det är inte superkul att gå omkring med mensvärk hela tiden men det är ingenting jämfört med illamående. Jag räknade också från den 6/6! Men nu vet jag varför det blev 13:e första gången!  Jag hade fyllt i 29 dgr mellan mens, vilket stämmer. Glömde det andra gången jag testade, därför blev det den 12:e den gången. Så BF bör vara fredagen den 13:e mars :) 

Modigt att våga berätta! Men det beror på vilken relation man har till sin familj också :) På min mans sida finns det anlag för tvillingar. Men inte på min. Sj?
  • lisenlisen
    Jedsitha skrev 2014-07-16 13:51:56 följande:

Jag hoppar in här också även om jag inte riktigt vågar tro på det än. Plussade i måndags och igår, bim -1 och bim. Ganska svaga streck men jag inbillar mig att det övre är aningen starkare, kommer testa igen imorgon för att se. Har två MA bakom mig, därav min försiktighet, i april 2013 och mars-april i år. Det här är tredje cykeln efter skrapningen. Vi väntar vårt första barn. Jag vågar inte lägga till mig på listan än eller gå med i facebook-gruppen, väntar tills jag fått morgondagens resultat, det finns risk för att jag kommer bli en serietestare den här gången. Jag har däremot bokat in ett första besök hos BM nästa torsdag. BF är 24/3. Håll tummarna för att det är tredje gången gillt som gäller.

Grattis och lycka till! Håller tummarna för att det går vägen den här gången! 
  • lisenlisen
    ulricalovisa skrev 2014-07-16 22:47:49 följande:

Hej!

Hoppar oxå in här :) Jag är en 30-årig tjej bosatt i Göteborg. Har sambo och en bonusdotter på 3,5 år varann vecka, men första barnet för mig! Jag är i vecka 7 och har börjat blogga anonymt om graviditeten på adressen: www.gravidresan.blogg.se både roligt och terapeutiskt att skriva av sig! Någon mer som bloggar eller kan tipsa om någon tidig gravidblogg? Jag bloggar privat också men det är väl osäkert och tidigt att gå ut med nyheten där... Än så länge vet bara jag och sambon!

Grattis till plusset! Är också i v 7 snart. 27 år bor i Sthlm med min man. Kommer börja blogga när jag gått ut offentligt med detta. Har en privat blogg där jag tänkte skriva då, men tills dess får den vara hemlig! ;) 
  • lisenlisen
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-18 08:30:48 följande:

Jag är jättesvullen verkligen. Och det är väldigt jobbigt. Va det med dottern också i början men då va det inte badsäsong:) inte så kul att gå runt i bikini om man inte vill berätta än. Men jag och dottern ska och bada med en kompis och hennes dotter. Vet inte hur det ska gå till haha. Ser ut att va i typ vecka 20.

Nån som har nåt tips? Vad kan man äta som man inte blir svullen av? Får försöka äta så lite som möjligt, men då mår jag inge vidare.

Hej

Undvik laktos, gluten, tuggummi, broccoli, bönor, kolsyrad dryck, lök och annat som är gasbildande. Även kolhydrater kan vara bra att minska på. Du kan äta mycket protein - ägg, kyckling osv. Det brukar funka för mig. Har själv problem med svullen mage. 
  • lisenlisen
    mlmeliasson skrev 2014-07-18 11:42:51 följande:

Denna bilden syns nog strecket tydligare på :)

Det är ett litet streck där men jag tyckte att de där testerna som du köpt var jättedåliga. Visade ett väldigt svagt streck så jag köpte clearblues (lite dyrare - mycket bättre) och där blev det mycket starkare. 
Svar på tråden Bf mars 2015