Truestar skrev 2014-07-21 13:51:21 följande:
Konstig att de är så olika från olika län.. Jag provade Ringa gyn men fanns inga mer Tele tider idag sp får på det igen imorn..
Dom kanske inte tog mig på allvar då jag bodde i annat län förut då ja födde mina barn å även där jag fick ma.. Men ska prova och se imorn vad dom säger.
Jag mår sjukt illa å brösten har blivit större så är väl positivt de iaf att man har känningar :)
Ni som har vart gravida innan har ni gått upp mycket i vikt under era graviditeter??
Ja har gått upp 25 å 28 kg på mina tidigare graviditer men denna gång håller jag nog igång mer för ja både tränar och har ett jobb där jag inte sitter still så återstår och se om man blir en strandad valross denna gång med haha ????
Ja det är verkligen märkligt! Pratade med en vän igår som berättade att i hennes län är det rutin att få ett UL i v 11-12 och ett UL i v 18. Hon bor i Norrköping. Det där kan faktiskt vara avgörande för många människor, så det borde vara samma vård i hela Sverige tycker jag. Som exempel kan jag ta min mamma som höll på att få MF med min syster. Hennes livmoderetapp höll inte igen. Just den helgen som hon började blöda var hon på besök hos några vänner som inte bor i Sthlm. På sjukhuset sydde dem och såg till att mamma inte förlorade syrran. När mamma kom tillbaka till Sthlm och berättade för sin BM så sa hon "jasså, sånt gör vi inte i det här landstinget - vi hade låtit det ske".
Fick du tag i någon på gyn btw?