• Anonym (gravid)

Oense om abort!

Jag plussade igår och fadern vill att jag gör abort. Vi har ett jobbigt bagage som gör att han backar, tror jag. Han har gått runt och sagt "tar det sig så tar det sig och vi får prata om det då.." o nu är jag gravid. Ätit ppiller sen min snart 5 åriga son föddes och gjort en gastric bypass vilket gör att mina ppiller inte är lika starka som innan. Jag grät hela kvällen igår och vill inte göra abort men vill inte förlora honom heller :(. Vi kan inte mötas halva vägen gällande detta, vilket han själv säger.

• Svar på tråden Oense om abort!
  • Anonym (Ditt val!!)

Din kropp ditt val. Han har knullat till sug denna unge exakt lika mycket som du. Vill han inte bli pappa tar han ansvar för SITT skydd. Nu är du gravid och då har du fördelen att det faktiskt är din kropp det fäller och då har du sista ordet vare sig han säger. Gör inte abort om du inte vill det. Kommer du göra det för att han tvingar dig kommer det vara en tagg i sodan på ert förhållande även efter och antagligen kommer du inte kunna glömma och förlåta honom. Han låter som en skit btw som många mån här på fl.

• Anonym (Ditt val!!!)

Knullat till SIG detta barn inte sug.

• Anonym (Ditt val!!!)

Det är din kropp det GÄLLER inte fäller och det kommer vara en tagg i SIDAN inte sodan. Satans mobil som stavar som den vill.

• Anonym (Ditt val!!!)

Som många MÄN här på fl. Suck.

• Tjofaderittan hambo

Kan du göra abort mot din vilja och leva med honom sen utan att bli bitter? Hur du än gör kommer ni troligen att gå isär iaf så ditt val handlar snarare om singel och ett barn eller singel och två barn.

• Långbenopluto

Eftersom ni använt skydd antar jag att ingen av er har planerat detta barn. Hur kan du/ni vara så oansvarig att bara äta p-piller när du vet att dom har sämre effekt efter din operation??

• Anonym (gravid)

Med tanke på vårt bagage så förstår jag honom men han verkar inte förstå mina känslor till att inte göra en abort. Han vet också om att vår relation kan bli förstörd om jag gör abort, men han gör vad som helst säger han och menar att det inte kan bli så bra heller om jag behåller barnet. Jävla skit :(.

• Anonym (ra)

När min sambo blev till var Hans mor i samma situation han är nu idag 35. När han var yngre kunde hans far berätta för honom om de var osams om hur han inte var önskad jag kan säga att han fortfarande inte känner sig värdefull. Jag tycker du ska kanske fundera på om detta är mannen för dig och kanske göra ett nytt försök när ni båda är redo, så bebisen får den kärlek den förtjänar.

• Yngla
    Anonym (gravid) skrev 2014-06-22 11:03:54 följande:

Med tanke på vårt bagage så förstår jag honom men han verkar inte förstå mina känslor till att inte göra en abort. Han vet också om att vår relation kan bli förstörd om jag gör abort, men han gör vad som helst säger han och menar att det inte kan bli så bra heller om jag behåller barnet. Jävla skit :(.

Nu vet jag inte vad ert bagage innehåller men att säga "tar det sig, pratar vi om det då" är så fruktansvärt oansvarigt.
  • Anonym (trist)

Trist men jag tror du bör räkna ert förhållande som över nu ts.

• Anonym (gravid)
    Yngla skrev 2014-06-22 17:47:38 följande:
    Nu vet jag inte vad ert bagage innehåller men att säga "tar det sig, pratar vi om det då" är så fruktansvärt oansvarigt.

Jag trodde han var seriös när han sa det men tydligen inte. Om det är rädsla pga bagaget så finns det hjälp att få.
  • Anonym (Idiot)

Jag brukar tycka att det är jätteviktigt att pappan också får säga sitt. Det är barnet som kommer i kläm och barnet kommer att må dåligt av att inte vara önskat av sin pappa och att det är fördjävligt att välja föräldraskap åt någon som inte vill, MEN... En människa som säger "om det tar sig så pratar vi om det då" har redan förlorat all rätt till medbestämmande. Om du inte gör abort så sätter du ett oönskat barn till världen. Spelar ingen roll att DU kommer att älska barnet massor, barnet är fortfarande till hälften oönskat. Killens vilja däremot, den kan han stoppa upp någonstans!!

• Långbenopluto
    Anonym (gravid) skrev 2014-06-22 11:03:54 följande:

Varför svarar du inte på min fundering?
  • Anonym (gravid)
    Korpen skrev 2014-06-20 15:14:44 följande:
    Eftersom ni använt skydd antar jag att ingen av er har planerat detta barn. Hur kan du/ni vara så oansvarig att bara äta p-piller när du vet att dom har sämre effekt efter din operation??

Har ätit dessa ppiller sen jag fick mens, inte blivit gravid de senaste året sen op heller utan det blev jag nu och vet inte hur det kunnat ta sig då vi haft regelbunden sex. Jag är ibte oansvarig. Han har själv sagt "tar det sig så tar det sig.." och inte velat skydda sig själv så är väl jag ändå inte oansvarig?
  • Haskel
    Anonym (gravid) skrev 2014-06-23 12:38:17 följande:

Har ätit dessa ppiller sen jag fick mens, inte blivit gravid de senaste året sen op heller utan det blev jag nu och vet inte hur det kunnat ta sig då vi haft regelbunden sex. Jag är ibte oansvarig. Han har själv sagt "tar det sig så tar det sig.." och inte velat skydda sig själv så är väl jag ändå inte oansvarig?
    Att "ta det som det kommer" innebär, mer eller mindre, att man använder abort som preventivmedel. Varken positivt eller ansvarstagande från någons sida.
    Att "ta det som det kommer" innebär INTE per automatik att man DÅ vill ha barn. Utan att man tar beslutet när det måste tas.
    Nu har detta hänt, och din kille "har tagit det som det kommit" genom att välja abort, för egen del.
    Det är varken juste mot barnet eller din kille att behålla mot hans vilja. Men givetvis är det inte juste mot dig själv att göra abort.
    Försök göra det val som känns minst ojuste mot någon, och ta med i beräkningarna vilka konsekvenser olika val medför.
    Det finns tyvärr inga enkla val i denna situation. Någon kommer att känna sig sviken.

Det är dessutom DU som måste göra valet. Det är din kropp, och du som bestämmer i slutändan.
  • Anonym (hej)

Ditt framtida barn kommer att överleva väl även utan en pappa (om det vill sig så illa). Om barnet inte är önskat av pappan så kommer pappan förhoppningsvis inte heller träffa barnet. Och därmed inte heller ha någon möjlighet att spy verbal galla över barnet* som någon ovan hade råkat ut för.

Du kan älska barnet. Och försöka ordna ett stort socialt kontaktnät runt barnet. Och någon dag kommer du träffa en ny man. Som förhoppningsvis har en plats i sitt hjärta för ditt barn. Och även utan det går det bra bara barnet får tillräckligt mycket kärlek och stöd.

*Fy fan för att hata ett barn bara för att man själv inte ville bli förälder "äckelunge, jag hatar DIG för att JAG var så dum att JAG knullade utan skydd"

• Anonym (.....)

DIN kropp, DITT beslut och en massa andra floskler i all ära. Det är även ditt val och ditt fel om ditt barn växer upp i en trasig familj, oönskad av sin pappa och aldrig får uppleva den underbara kärleken som man kan få av båda sina föräldrar i en lycklig kärnfamilj. Även 5 åringen får lida.. Vilket liv förtjänar era barn?

• Pentagram
    Anonym (.....) skrev 2014-06-23 13:08:00 följande:

DIN kropp, DITT beslut och en massa andra floskler i all ära. Det är även ditt val och ditt fel om ditt barn växer upp i en trasig familj, oönskad av sin pappa och aldrig får uppleva den underbara kärleken som man kan få av båda sina föräldrar i en lycklig kärnfamilj. Även 5 åringen får lida.. Vilket liv förtjänar era barn?

Ehum, det är väl snarare pappans fel. Barnet lär ju inte bli lyckligare av att inte födas och pappan har alla möjligheter i världen att vara en bra förälder om han så önskar.
  • Pentagram
    Anonym (gravid) skrev 2014-06-20 10:26:10 följande:

... Han har gått runt och sagt "tar det sig så tar det sig och vi får prata om det då.." ...

Översatt: "JAG tänker inte ta något särskilt ansvar för att förhindra en graviditet och tänker fortsätta ha sex...blir det väl en graviditet förväntar jag mig att DU gör som jag önskar om jag inte känner för att ta konsekvenserna av mitt val."

Om du vill ta en abort, gör det, vill du inte, låt bli. Det åligger sedan naturligtvis den eventuella pappan att ta så väl hand om sitt barn han någonsin kan (samma åligger dig). Oönskade barn kan fortfarande må väl, ofödda barn kan det inte, så att barnet skulle kunna bli olyckligt för att hens pappa inte lever upp till sina åtaganden är aldrig ett argument för abort.
  • Josssssa

Nej!!! Gör inte abort!! Tänk om din mamma hade gjort abort på dig när du skulle födas?

Svar på tråden Oense om abort!