Inlägg från: Pentagram |Visa alla inlägg
  • Pentagram

Oense om abort!

Anonym (.....) skrev 2014-06-23 13:08:00 följande:

DIN kropp, DITT beslut och en massa andra floskler i all ära. Det är även ditt val och ditt fel om ditt barn växer upp i en trasig familj, oönskad av sin pappa och aldrig får uppleva den underbara kärleken som man kan få av båda sina föräldrar i en lycklig kärnfamilj. Även 5 åringen får lida.. Vilket liv förtjänar era barn?

Ehum, det är väl snarare pappans fel. Barnet lär ju inte bli lyckligare av att inte födas och pappan har alla möjligheter i världen att vara en bra förälder om han så önskar.
  • Pentagram
    Anonym (gravid) skrev 2014-06-20 10:26:10 följande:

... Han har gått runt och sagt "tar det sig så tar det sig och vi får prata om det då.." ...

Översatt: "JAG tänker inte ta något särskilt ansvar för att förhindra en graviditet och tänker fortsätta ha sex...blir det väl en graviditet förväntar jag mig att DU gör som jag önskar om jag inte känner för att ta konsekvenserna av mitt val."

Om du vill ta en abort, gör det, vill du inte, låt bli. Det åligger sedan naturligtvis den eventuella pappan att ta så väl hand om sitt barn han någonsin kan (samma åligger dig). Oönskade barn kan fortfarande må väl, ofödda barn kan det inte, så att barnet skulle kunna bli olyckligt för att hens pappa inte lever upp till sina åtaganden är aldrig ett argument för abort.
Svar på tråden Oense om abort!