• scrapparlotta

Gratis antivirusprogram?

Finns det nåt bra antivirus program som funkar?? Eller måste man betala dessa dyra köp programmen??  Köpte nyss en ny dator där det ingick några veckors antivirusskydd, men det går ut nu och jag får erbjudanden att köpa det nu då. Men det går på över 700 kr.....jag har lite ont om pengar nu och vill spara till semestern, så om det finns några bra gratis varianter på antivirusprogram vore det bra...Vad säger ni som kan sånt här?

• Svar på tråden Gratis antivirusprogram?
  • volvo142
    scrapparlotta skrev 2014-06-23 23:12:32 följande:

Finns det nåt bra antivirus program som funkar?? Eller måste man betala dessa dyra köp programmen??  Köpte nyss en ny dator där det ingick några veckors antivirusskydd, men det går ut nu och jag får erbjudanden att köpa det nu då. Men det går på över 700 kr.....jag har lite ont om pengar nu och vill spara till semestern, så om det finns några bra gratis varianter på antivirusprogram vore det bra...Vad säger ni som kan sånt här?

av egen erfarenhet så brukar gratis antivirus program funka lika bra som antivirus till mobilen.. så ja tycker du ska lägga ner en liten slant på det!Glad
  • Cheriiie

Jag kör på microsoft essentials och är supernöjd! :) gratis! Upptäckte direkt en trojan och tog bort den från systemet. Använt i över 5 år och kunde inte vara nöjdare :))

• Kiiaan

Malwarebytes är det allra bästa.

• scrapparlotta

Det ser ut som om ni är nöjda över dom gratis varianterna. Vilken är lättast tro att förstå sig på? Har bara 7 dagar kvar på denna jag har nu.

• scrapparlotta

Ja nu måste jag skaffa ett, mitt nuvarande antivirusprogram går ut imorgon. Vilket är lättast att förstå sig på om man inte är så klurig med datorer och sånt?? Jag måste ta bort det jag har nu först va innan jag kan installera det nya? Så är det va?

• scrapparlotta
    volvo142 skrev 2014-07-01 22:37:16 följande:

vad blev det?:)

Det blev faktiskt det antivirusprogrammet som följde med....McAfee. Man fick nåt erbjudande i ett år för 115 kr. Skulle kosta 765 tror jag det var. Så jag slog till på det faktiskt och så får jag se hur jag gör om ett år
Svar på tråden Gratis antivirusprogram?