mona83 skrev 2014-07-03 11:15:27 följande:
Har eset på datorn nu, betalversion iofs.
Bland dom gratis körde jag med avg i många år och kan inte säga nått negativt om det alls. Funkat precis lika bra som eset gör. Aldrig haft problem med virus på datorn.
Däremot fick kusinen stora problem med bla trojan när hon hade Avast.
Jag själv har haft Eset och fick in en "mask" i burken som Eset inte kände igen men däremot AVG (som jag passade på att ladda ned och köra igenom med) när jag hade hittat info om vad jag hade och hur man skulle lösa det.
Ett antivirus program behöver inte vara dåligt per se bara för att någon har råkat illa ut.
Om du läser på olika (dator) forum runt om på glada webben så händer det att folk med Eset, McAfee, Norton o.s.v också kan råka ut för problem i bland med "falskvarningar" och ibland med att det dykt upp något nytt innan, utvecklarna hinner att upptäcka det med så att det kan slänga in skydd mot det nya viruset.
Du vet, trojaner/spywares/virus/worms har den mycket märkliga fula ovana att dyka upp ibland, de som skapar trojaner/spywares/virus/worms brukar aldrig skicka ut sina koder till de som tillverkar antivirusskydden så att användarna får skyddet innan de slpper ut trojaner/spywares/virus/worms..
I dag så kör jag med Avast. och gjort så i några år. Fullt nöjd.