• Gulas

Junibebisar 2014

Jag har inte vägt mig på några månader.. Gick upp 34 kg och jag vet att nästan hälften är kvar eller nått.. Jag trodde allt skulle försvinna med amningen, men så fel jag hade, haha! Jag har som mål att känna mig "normal" igen till sommaren. Ska börja träna på gym i vår när lilleman äter mer mat och kan vara hemma med pappan. Jag äger ingen pump så än så länge sitter jag och bebis ihop konstant, men det gör mig inget :)

• Gulas

Jag har inte fått tillbaka mensen efter förlossningen. Min son är född i slutet av juni så han blir snart fem månader. Jag helammar och har inte känt av nån mens på g. Vi använder inga preventivmedel heller än. Så olika det kan vara!

• Gulas
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 13:54:46 följande:

Vill inte somna, gick 5 km unna jag gav upp och började gå hemåt. 500 meter hemifrån sover han. Det är så himla mycket som man måste titta på när man är ute och åker :)

Åh vilken sötnos! :D
  • Gulas
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 14:23:10 följande:

Hihi tack!!

Dock gick vi in i nästa utvecklingssprång idag... Gah! Måste andas lite..

För mig känns det som om utvecklingssprången aldrig tar slut.. Varje natt är hemsk. Inatt tror jag han vaknade varje timme. Mellan 2 och 3 månaders ålder sov han hela nätter, dumma jag trodde ju att det alltid skulle vara så, haha
  • Gulas
    soffipropp1987 skrev 2014-11-21 14:53:29 följande:

Ja det är så himla olika. Det märks så himla tydligt när L kommer in i ett sånt. Som innan när han inte ville somna i vagnen.

Nyss va han jättetrött och jag skulle söva honom, men nej! Det slutade med att han skrek tills jag tog tillbaka honom till köket och satte honom i babysittern igen. Nu sitter han där o jämrar sig för han är ju så himla trött.

Haha ja sådär håller min också på! Man kan ju tro att de borde tycka att det är jobbigt att vara så trött, men tydligen inte ;) min har sovit i 1,5 h nu, jag hoppas han sover minst 30 min till!
  • Gulas

Haha jag blir svartsjuk såfort andra får barn. Jag förstår inte varför, för jag älskar min bebis mest i världen och jag vill inte ha en till just nu. Det kanske är de fantastiska känslorna man får när bebisen är nyfödd man blir avundsjuk på..

• Gulas

Här trodde jag att vi skulle ha en lika hemsk natt som förra. I förrgår vaknade han varje timme och vid 04 tyckte han att han sovit klart och var uppe till 06= zombiemamma.. Igår kväll somnade han vid 19.30 och vaknade pigg 20.30 och vägrade somna om. Fick vara med uppe med oss tills han blev trött, sedan sov han 23-11 med uppvak 07 och 09. Sååååå himla skönt!! Såhär kan det gärna vara!

• Gulas

Ahh jag blir galen på dessa språng! Han är totalt omöjlig att natta, bara skriker och ska absolut inte sova. Är vaken från 18-23 och är så trött så han knappt orkar hålla upp ögonen. Enligt appen har han inte ens gått in i språnget än så hoppas verkligen inte det blir värre. På dagarna går det bra, somnar lätt i vagnen om vi är ute och går, somnar lätt även på andra ställen. Men just kvällarna är omöjliga. Sambon hota med att vi inte ska skaffa fler barn, men han hinner nog glömma hur det är snart ;)

• Gulas
    Axo skrev 2014-12-02 06:20:47 följande:

Du har inte möjlighet att ha vagnen inne så kan du ju testa att natta i den och sen flytta över till sängen efter en stund?

Så fick mina föräldrar göra när de var barnvakt åt våran stora grabb när han var mindre.

Vagnen fungerar inte inne, lägenheten är för liten för att få upp en bra fart, för det räcker inte med att dra den fram och tillbaka. Då fattar han att man tycker han ska sova, smarta unge, haha.
  • Gulas
    Amalian83 skrev 2014-12-02 21:25:32 följande:

Vi har inte vagnen i lägenheten. Bebis är tung (10kg) och jag pallar inte bära runt henne till hon somnar för dagsvilorna. Därför installerade vi brio vagg-klossar på hennes sängben. Nu vaggar jag henne till sömns om vi inte är ute och går. Det är otroligt smidigt! Lägger jag bara ned henne vid rätt tillfälle kan jag vagga henne och hon somnar på tre minuter max. Man kan ta i väldigt mycket eller pyttelite. Jag upplever att det motsvarar att vagna henne.

Åh vad smart!! Det kanske skulle funka för oss.

Vi har varken trösklar eller mattor, våra underbara kissekatter har haft sönder alla mattor vi har.. Men sånnadär klossar kanske skulle vara något! Lillen har precis somnat här... Har jag tur sover han i två timmar innan han vaknar igen. tur för honom att han är så söt.
Svar på tråden Junibebisar 2014