Junibebisar 2014
små sötnosar. vi var på bvc förra veckan. 63 lång och 5970 g på min lilla tös. overallen som passar nu är i stlr 56 haha.
små sötnosar. vi var på bvc förra veckan. 63 lång och 5970 g på min lilla tös. overallen som passar nu är i stlr 56 haha.
Alltså, åh.. En nära vän till mig fick sitt första barn idag och jag är helt gråtfärdig av lycka PLUS avundsjuk. Inte för att jag vill ha barn igen, men för att jag sörjer att min förlossning var såååå längesen. Jag vill typ uppleva den igen, haha (den var långt ifrån kul).. Vet inte hur jag ska förklara.. Men den känslan av att hålla sin bebis för första gången på bröstet, alltså den dagen var den mest fantastiska jag någonsin kommer vara med om och den tog slut så snabbt och kommer aldrig igen :( förstår ni hur jag menar? Jag njuter av att sonen är ett halvår nu för det blir bara roligare och roligare ju mer tiden går så jag skulle inte vilja att han vore nyfödd igen. Men samtidigt känns det som om det vore så längesen och jag tycker det är så sorgligt att det tog slut så snabbt och inte kommer tillbaka igen. Kommer ju förhoppningsvis få föda andra och tredje nån gång. Men aldrig få uppleva det fantastiska med första. Nää. Gud vad mycket flum det blev nu haha bäst för mig att sluta skriva! Beter mig helt hormonellt ju men vi kan skylla på att jag fortfarande nästan helammar och är en ebda stor amningshormon xD mvh nostalgikern
Vi ska flytta om en vecka och jag kom på nu att vi inte adressändrat. Loggade in med mobilt bankid och skrev med sambon plus bebis i samma eftersom vi alla är skrivna på samma adress nu också. Är man under 26 ska ju eftersändningen kosta 195kr men det stod att vi skulle betala 450kr.. Bläää jag blir så trött! Får väl ringa och tjata på dem när räkningen väl kommer sen.
Det var mitt gnäll för idag :)
Men ni kan ju inte ha bebisar som är födda samma månad som min!!
Vet att man inte ska jämnföra men min lilla skrutt kan inte ens sitta ännu och era börjar stå och ålar/kryper??
Min har ju inte fått en enda tand heller hahaha :)
Gulas min är född 24 så hon är oxå lite sen,men hon väger ju rätt mycket hahaha 9229 g :)
Byter ni blöja nån gång på natten? Jag brukar byta i sängen i totalt mörker 1 gång/natt. Då somnar han om så nöjt. Är pampers baby dry en tjockare blöja?
Var ett tag sedan jag skrev, ungen har blivit stor och sitter och ålar och snackar och är inte alls särskilt bebisig längre... Vad hände, liksom?!
Har ni lämnat bort ungen till andra ännu? Det var tänkt att vi skulle gå på teater om några dar, och barnet skulle var med morfar och mormor i 2,5h. Tyvärr blir hon ledsen så fort hon blir lämnad till dem, vill inte ens sitta i knä ett par minuter... Vill mest hänga på mamma eller pappa hela tiden, och när hon i enstaka fall accepterar att sitta hos någon annan handlar det om enstaka minutrar, inte 2,5 h... Så, det blir nog så att vi bokar om teatern och går om ett par månader istället, men vem vet om hon är mindre mammig/pappig då? Suck. Känns som om hon kommer vara klistrad vid oss för evigt :P Hur är era små? Kan de lämnas till andra i ett par timmar, ännu?
Jag vet inte varför sömnen blir knasig just då. Kanske för att dom börjar röra på sig så smått och det händer mycket rent fysiskt för dom? Ingen aning egentligen.
Vi badar absolut max en gång i veckan. Alice har väldigt torr hud och har början till vad jag tror är eksem överallt på kroppen så vi smörjer och smörjer och smörjer varje morgon och varje kväll. Det är ju inte det att hon lortar ner sig så mycket så hon behöver bada oftare ;)
Min ammas nästan bara + några få portioner (fjärdedels portioner...) gröt i veckan + ett par majskrokar per dag. Känner mig så efter vad gäller detta med MAT...:P
Min varken ålar eller står. En riktig liten latmask som hatar att ligga på mage så han har inte fattat det där än ;) han har inga tänder heller. Däremot sitter han stadigt och älskar att sitta och plocka med sina leksaker. Det är sä häftigt att alla är sä olika!
Jag ammar fortfarande massor. Han äter inte mycket mat alls. Han tycker det är kul med mat men vill inte bli matad utan vill äta själv och då går inte så mycket mat ner. Dock gör det mig inget. Food before one is just for fun! Håller med Ellami ang nattamning också. Finns inga belägg för att bröstmjölk skulle vara orsaken till karies. Så här ammar vi nätterna igenom. Lite jobbigt men vi samsover så han rullar bara mot tutten och tar för sig ;) ofta kan jag fortsätta sova under tiden.
Hur slutar man amma?! :( trodde aldrig jag skulle säga detta men jag vill bara lägga ner nu.. Mina bröstvårtor är ömma och det gör ont. Han ammar inte för att bli mätt längre utan mest för att snutta. Jag tror dessutom han har så lös mage pga min bröstmjölk då det hållit på sen jag blev gravid. Jag är en levande napp eftersom han för 2 mån sen började rata nappen och sen dess använder mig som napp hela nätter ibland och ofta annars när han ska sova. Dessutom har det blivit jobbigt att undvika typ allt i matväg pga hans allergier och vi misstänker fler, det är lättare att styra hans kost än min egen.
Så nu vill jag bara sluta!!!
Men hur? Han har blivit så medveten om bröstet. Letar efter bröstet själv, gnäller om han inte får det. Omöjligt att natta utan och vad tusan ska jag ta mig till när han vaknar 50 ggr per natt och bröstet är det enda som funkar för att han ska somna om?? Gahh han vill ju inte ha nappen..
Tips??