Extremt morgontrött sambo?
Någon som har en morgontrött sambo och hur sjutton löser ni det?!
Min sambo ställer över en timme med larm, det första larmet 1,5 timme innan det är dags för mig att kliva upp. Bara det att det är upp till mig att väcka honom, annars sover han igenom alla larmen.. Det tar alltså mig en dryg timme med aktiva väckningsförsök att få upp honom. Och på det så har han ett rätt dåligt morgonhumör, så varje morgon börjar med en massa utskällningar (som han så klart inte minns efter han vaknat).
Han förstår inte varför jag tycker det är jobbigt. Att jag måste kliva upp 1,5 timme innan jag hade behövt går inte riktigt in och han förstår inte heller varför jag inte gillar att börja varje morgon med att få en utskällning "Jag borde inte ta åt mig eftersom han inte menar det". Men det förstör hela min morgon och jag blir så hysteriskt trött. Jag har lust att skaffa separata sovrum, men skulle jag inte väcka honom så skulle han försova sig varje dag och det skulle nog inte dröja länge innan han blev av med jobbet..
Jag börjar bli desperat nu, jag orkar verkligen inte längre men jag fattar verkligen inte hur vi ska lösa detta =(