Inlägg från: Anonym (förvärrats?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (förvärrats?)

Abort i v. 16

Har tyvärr inga erfarenheter, men är det så att den nya läkaren inte rekommenderar att du fullföljer graviditeten för att tillståndet har förvärrats sedan den senaste graviditeten eller rekommenderar hen inte att någon med ditt hjärtfel fullföljer en graviditet punkt slut? I vilket fall som helst borde du söka en second opinion hos en annan hjärtläkare och med tanke på abortgränsen borde det väl gå att få någon slags akuttid? Hoppas att det löser sig för er!

• Anonym (förvärrats?)
    Anonym (förtvivlad) skrev 2014-06-27 16:34:00 följande:

Han rekommenderar inte någon med mitt hjärtfel att fullfölja en graviditet. Hade jag kommit dit för rådgivning och inte varit gravid ännu, hade de avrått mig från att bli gravid. Nu när jag är gravid, kan de bara komma med råd och med fakta om riskerna. Det har inte förändrats från 2010 då förra sonen föddes, men det är ingen garanti att det går vägen den här gången också.

Det är ju positivt på så sätt att du vet att du har kunnat fullfölja tidigare graviditeter, men samtidigt gör det ju valet jobbigare, speciellt när du redan har barn att tänka på. 

Men, som en annan skrev: ta reda på vilka kontroller som behövs. När i graviditeten är det vanligt att komplikationer uppstår? Om du kan bära barnet i två månader till har ju bebisen en chans att klara sig utanför magen och om täta kontroller visar att ditt tillstånd försämras kan beslut om att plocka ut bebisen fattas då. Kan tillståndet förvärras av fysisk ansträngning? Finns möjligheten att fortsätta graviditeten i sängläge? 
Svar på tråden Abort i v. 16