Inlägg från: Maria Theres |Visa alla inlägg
  • Maria Theres

Niplette, någon med erfarenhet?

Hej!

Vad skumt att vi är i ett så lika läge! Mitt första barn, en dotter, som nu är fyra år gick inte heller att amma på grund av platta bröstvårtor. Jag använde amningsnapp ett tag men hon gick inte upp i vikt som hon skulle så efter fyra månaders helvete gick vi över helt till ersättning. Jag vill precis som du försöka igen och läste om Niplette igår. Jag hittade en bättre sida då men hittar den inte nu. På den som länken går till står det litegrann i alla fall! 

Vilken vecka är du i? Roligt att vi har så mycket gemensamt :)

www.shytobuy.se/avent-niplette-inatvanda-brostvartor.html

• Maria Theres

Här tycker jag att det fanns lite bättre information (och pris): www.mammashop.se/niplette-brostvartsutdragare-philips-avent.html

Man ska använda den under de första 6 månaderna av graviditeten. Som jag har förstått det förlänger den mjölkgången, förhoppningsvis permanent. Jag ska nog prova men jag är tveksam till om den går att ha under kläderna som det står. Man vill ju inte gå runt på jobbet med de där om det syns under.. Sen om de skulle släppa och ramla av eller nåt :p

Jag gick in i vecka 6 idag så jag är lite bakom dig. När har du bf då? Mitten av januari?

• Maria Theres

Jag har också beställt. Tänker som dig, att då har man gjort vad man kan i alla fall! Gick du någon amningskurs eller liknande förra gången? Jag antog bara, i min enfald, att allting skulle funka. Det ser ju så lätt ut för de man ser ute, på tv osv så jag fattade inte alls hur det kunde vara. Kände mig värdelös när det inte fungerade och blev deprimerad.. Funderar på att gå en kurs nu men jag vet inte riktigt vad det är man skulle kunna lära sig...?

• Maria Theres

Nej, jag försöker också ha den inställningen nu. Förra gången rann mjölken verkligen till, jag hade hur mycket som helst men hon fick ju inte riktigt tag. Pumpade en del också för att hålla det igång. Fick såklart mjölkstockning också med 40 grader i feber så det var egentligen bara en ren pina..! Usch! Så det vill jag inte gå igenom igen utan ger det ett försök och sen får det vara om det inte fungerar.

Har du fått hem den nu och provat? Jag fick den igår. Men att den är diskret under kläderna som det stod någonstans vet jag inte om jag håller med om Flört

Svar på tråden Niplette, någon med erfarenhet?