Inlägg från: MrsEnglund |Visa alla inlägg
  • MrsEnglund

Niplette, någon med erfarenhet?

Jag har en son på 4 år, kunde inte amma för mina bröstvårtor var som pyramider typ. Det var omöjligt för bebisen att få grepp. Vid ett tillfälle funkade det, jag rös av någon anledning. Men det var lite svårt att få sig själv att rysa varje gång, så det blev inte någon amning.

Hur som helst väntar jag barn nummer två och skulle vilja ge det en ny chans. Så läste jag något om Niplette som ska hjälpa platta och inåtvända bröstvårtor. Men jag har svårt att hitta bra information om detta. När ska man sätta igång? Hur länge? Vem kan gynnas av att använda det? När ska man sluta?

Är det någon här som använt det och kan berätta mer, eller som har en bra länk till en sida med ordentlig information?

• Svar på tråden Niplette, någon med erfarenhet?
  • MrsEnglund

Känns fortfarande som mina frågor inte riktigt fått svar. Kanske man kan höra av sig till tillverkaren, barnmorskan eller Amningshjälpen.

Jag startar vecka 16 nu, vilken vecka är du Maria theres?

• MrsEnglund

Jag är beräknad till 21 december. Bra sida, verkar som att jag måste fixa det här nu om det ska bli av! Värt ett försök tycker jag.

• MrsEnglund

Då är den beställd iallafall, så får jag köra så länge jag hinner och känns bra helt enkelt. Kanske det hjälper lite iallafall.

• MrsEnglund

Nej, jag gick inte heller någon kurs. Men jag var inte heller amnings-hysterisk. Tänkte att om det inte går så går det väl inte. Jag kämpade inte, men gav det ett gott försök. Tänkte inte låta mig lida, gråta och svettas för att få amma. Här i Sverige har vi rent vatten och kan ge ersättning av god kvalitet. Jag tror inte det minsta på att det skulle främja barnets immunförsvar. Min son är 100 gånger friskare än hans kusin som ammades.

Varför jag vill försöka igen är för att det känns som den mer naturliga vägen, men precis som förra gången kommer jag inte kämpa med trasiga bröstvårtor och sånt. Om det funkar så är det bra, men om inte så är det ingen stor grej för mig.

• MrsEnglund

Har inte fått den än, men jag såg bilder på den och att ha den under kläderna tror jag inte heller funkar. Får ha den när man är hemma på kvällarna typ.

Tänkte också ta lite före/efter bilder och se om det blivit något resultat.

Svar på tråden Niplette, någon med erfarenhet?